פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
24/10/2023 23:21

מחיר ההסלמה: 24 חיילים אמריקנים נפצעו בתקיפות איראניות בשבוע האחרון

לפחות 24 חיילים אמריקנים נפצעו בסדרה של תקיפות על בסיסים של צבא ארה"ב בעיראק ובסוריה במהלך השבוע האחרון, כולל תקרית אחת שפצעה 20 איש, כך מסרו הבוקר (ד') גורמים בממשל.


בימים האחרונים פעל ממשל ביידן להסתיר את הפרטים הללו, אך הכיר בכך שישנו סיכון מוגבר לחיילים אמריקניים שמשרתים במזרח התיכון, שעה שישראל מתכוננת לפתוח במתקפה קרקעית נגד חמאס ברצועת עזה. לחמאס יש מערכת יחסים ארוכת שנים עם איראן, המספקת ללוחמיו נשק ואימונים, וכך נראה שארגונים אחרים שנאמנים לה באזור תוקפים בתגובה את כוחות ארה"ב.


המשמעותית ביותר מבין ההתקפות האחרונות התרחשה ב-18 באוקטובר בבסיס טאנף בדרום מזרח סוריה, שם 20 חיילים נפצעו קל כאשר בוצעה מתקפת רחפנים על הבסיס, כך מסרו גורמים בצבא האמריקני. הם הוסיפו שהחיילים הפצועים כבר זכו לטיפול וחזרו לתפקידיהם.


באותו יום שוגרו גם מל"טים מרובים נגד כוחות ארה"ב ובעלות בריתה בשתי התקפות נפרדות על בסיס עין אל-אסד במערב עיראק. לפחות ארבעה חיילים נפצעו קל והאנגר שהחזיק מטוסים קטנים נהרס.


בתקרית שלישית באותו יום, אזרח אמריקני שעבד כקבלן צבאי מת לאחר שסבל מדום לב כאשר מערכת התרעה מוקדמת זיהתה איום נוסף שמתקרב לבסיס.


למחרת, ב-19 באוקטובר, תועדו התקפות רקטות על שלושה מתקנים: שני בסיסים בסוריה ומרכז התמיכה הדיפלומטי בגדאד שבעיראק, כך אמרו גורמים רשמיים. לדבריהם, לא היו נפגעים או נזק לתשתית באותם אירועים.


ההתקפות המשיכו בכל אחד משלושת הימים הבאים, כאשר כטב"מים מתאבדים תקפו כוחות אמריקניים בעיראק ובסוריה.


כ-2,500 חיילים אמריקנים נמצאים בעיראק ו-900 נמצאים בסוריה, כחלק ממשימה מתמשכת למניעת הקמתו מחדש של דאעש. לדברי הפנטגון, משמרות המהפכה האיראניות אחראיות לכלל המתקפות.


The post מחיר ההסלמה: 24 חיילים אמריקנים נפצעו בתקיפות איראניות בשבוע האחרון appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Elchanan Speiser | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 3/40 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: