פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
24/10/2023 23:59

ממצים את הדין: מעצר עד תום ההליכים לתומכי חמאס ברשתות

בצעד חריג, שופטי בתי משפט השלום בפתח תקווה ובטבריה קיבלו אתמול (ג') את עמדת הפרקליטות והאריכו עד תום ההליכים את מעצרן של שלוש נאשמות בעבירות הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור.


בבית המשפט בפתח תקווה התקיים דיון בהארכת מעצרה של נשאת חאג'-יחיא, תושבת טייבה שעבדה בגן ילדים בהוד השרון. היא נאשמת שפרסמה בחשבון האינסטגרם שלה, שלו כ-9,200 עוקבים, ביום פרוץ המלחמה בדרום מספר "סטוריז" שנשאו דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו. באחד מהם כתבה: "אין יפה יותר מלהתעורר לחדשות של ההתנגדות הפלסטינית בעוטף עזה ומראות האימה ופחד הציונים והטילים הנופלים על ראשיהם".


השופט אריאל סלטו קיבל את עמדת הפרקליטות, לפיה למרות שאין לחאג'-יחיא עבר פלילי, לא רק שאין מקום לשחרר את הנאשמת לחלופת מעצר, אלא שאין מקום להורות על קבלת תסקיר שירות מבחן בעניינה. השופט סלטו קבע, כי "בנסיבות העניין, בהן בזמן מלחמה פרסמה המשיבה דברי שבח, אהדה, ועידוד למעשי טרור, וכן הביעה תמיכה והזדהות עם מעשה הטרור, יש אפשרות ממשית שהפרסום יביא למעשה טרור, ועל כן נשקפת מהמשיבה מסוכנות גבוהה". עוד קבע כי "גילוי הזדהות עם ארגון טרור להסתה לטרור נובעים מאידיאולוגיה ומרצונה של המשיבה לקדם ולממש את אותה אידיאולוגיה. בעובדה זו יש כאמור כדי להגביר את מסוכנותה".


בבית משפט השלום בטבריה התקיים דיון בעניין שתי עצורות. לנה אבו סלאח, אשר פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה, המונה למעלה מ-14 אלף עוקבים, סרטון בו כתוב כי "הכיבוש הוא גידול סרטני ממאיר. אפשר להביס אותו רק ע"י התנגדות ('אל מוקוואמי'). תתנגדו!", לצד אירוע מבוים בו רופא מסביר למטופל שחולה במחלה סופנית כי הדבר שניתן לעשות במקרה זה הוא "להתנגד". וכן חנין אזרו אשר שיתפה בווטסאפ שלה ביום פרוץ המלחמה, סטטוס שכלל דברי שבח, אהדה ועידוד למעשי טרור כמו גם הזדהות עם ארגון החמאס. בתמונות שפרסמה נראה מוצב צה"לי מותקף, לידו פעילי טרור חמושים, יחד עם הכיתוב: "לכל מי שהתעורר עכשיו: אתה לא בחלום! 07.10.23". השופטת אשר קבעה את הארכת מעצרן עד תום ההליכים ציינה כי לא יכולה להיות מחלוקת כי תמיכה בארגון טרור שפעל לפגוע באזרחים טומנת בחובה סכנה לשלום הציבור, במיוחד בעיתוי קשה זה". עוד אמרה כי בימים כתיקונם ניתה היה לשקול חלופת מעצר אולם נסיבותיה נדחות מול הסיכון הטמון במעשים בעת המלחמה.


The post ממצים את הדין: מעצר עד תום ההליכים לתומכי חמאס ברשתות appeared first on מקור ראשון.


מחבר: NadavMD | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 3/35 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: