פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
25/10/2023 0:15

צה"ל: חוסל בכיר בחמאס שהיה אחראי לפיגועים רצחניים נגד ישראל

צה״ל חיסל היום (ד') בהכוונת מידע מודיעיני מדויק של אמ"ן ושב"כ, את מפקד גדוד גזרת צפון חאן יונס של ארגון הטרור חמאס, תיסיר מבאשר. בעברו, שימש כמפקד הכוח הימי של ארגון הטרור והחזיק במספר תפקידים במערך ייצור אמצעי לחימה. למבאשר ניסיון צבאי ופיקודי רב כמכווין פיגועים, והוא נחשב למקורב לבכירי ארגון הטרור, בדגש על מחמד דף, ראש הזרוע הצבאית.


מבאשר היה אחראי למספר פיגועים רצחניים נגד חיילי צה"ל ואזרחי מדינת ישראל לאורך השנים, ביניהם הפיגוע במכינת "עצמונה" במרץ 2002, בו נרצחו חמישה מתלמידי המכינה ונפצעו רבים נוספים.


כמו כן, בעקבות מידע מודיעני עולה כי הוא ייצר את חומר הנפץ שפוצץ את מנהרת התופת במוצב אורחאן ביוני 2004, שכתוצאה ממנו נהרג חייל צה"ל סמ"ר רועי ניסים ז"ל ונפצעו נוספים. בנוסף, מבשאר הכווין את הפיגוע במוצב ורד ביוני 2003, והיה מעורב בפיגוע החדירה לחופי זיקים במבצע "צוק איתן".


במהלך המלחמה, נורו כ-300 רקטות ופצצות מרגמה משטח צפון חאן יונס לעבר ישראל.


צה״ל ממשיך את מגמת שיטוח הרצועה והתמקד ביממה האחרונה במטרות תקיפה של חמאס, אלו שהכוחות המתמרנים צפויים לפגוש במהלך הכניסה הקרקעית.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... _at_01.25.04-750x455.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
צילום: דובר צה"ל

במהלך תקיפות נרחבות ברצועת עזה ביממה האחרונה, צה"ל בהכוונת שב״כ חיסל פעילים ותשתיות טרור של חמאס. בין המטרות שהושמדו: פירי מנהרות, מפקדות צבאיות, מחסני אמצעי לחימה ועמדות שיגור פצצות מרגמה וטילי נ"ט.


"ביממה האחרונה הותקפו חמ״לים, תשתיות ומפקדות צבאיות של מנגנון החירום של חמאס, שפרס חסימות המקשות על תושבי עזה להתפנות לדרום הרצועה, ובכך מונע מהם להגן על עצמם" הסביר גורם צבאי. ״זאת בנוסף להשמדת מתחמים ומפקדות צבאיות של מנגנון הביטחון של חמאס, שאחראי למשילות ארגון הטרור ברצועה ולמעצרם וכליאתם של מתנגדי חמאס".


גם ביממה הקרובה צפוי חיך האוויר בסיוע ארטילריה להמשיך לתקוף מאות מטרות שאושרו. בצה״ל מביעים סיפוק רב במנגנון ייצור המטרות שמצליח לא רק לספק מאות מטרות ביום, גם מצליח לספק מטרות בזמן תקיפות.


The post צה"ל: חוסל בכיר בחמאס שהיה אחראי לפיגועים רצחניים נגד ישראל appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Elchanan Speiser | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 3/37 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: