פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
25/10/2023 0:38

"תנו לי את הזכות למלא את חובתי": אסיר שישתחרר בקרוב ביקש לשרת בחזית

אסיר פלילי המרצה עונש מאסר בכלא צלמון על עבירות של נהיגה בפסילה ואחזקת סמים, עתר אתמול (ג') לבית המשפט בבקשה לצאת מהכלא כדי להתגייס למילואים ולשרת עם הכוחות המוצבים בגבולות.


האסיר עתיד להשתחרר בינואר הקרוב, לאחר שבשנת 2018 נעצר לאחר ש"זגזג" בין נתיבי נסיעה באור עקיבא וברכבו ובביתו נמצאו סמים מסוגים שונים.


"ב-7 באוקטובר מדינת ישראל התעוררה לבוקר שחור, ועקב כך גויסו כוחות מילואים רבים, כולל חבריי ליחידה שנענו בשמחה לצו זה", כתב בעתירתו. "אני סבור שמדינת ישראל זקוקה כרגע לכוחות רבים ומנוסים. לכן ולמרות מצבי הסבוך כאסיר, אני מבקש מבית המשפט: תנו לי את הזכות לקיים את חובתי ולהתגייס בעת זו.


"למען הסר ספק, אין אני רואה בבקשה זו כחלופה למאסר בו אני נמצא כרגע, אלא דחייה זמנית בלבד. כלומר, בכוונתי לדחות את תאריך שחרורי בהתאם לפרק הזמן שאהיה מחוץ לכותלי בית הסוהר במידה ובקשתי תאושר. לצורך הבטחת חזרתי, ביכולתי להעמיד כל ערבות כספית או ערבים כגון חבריי ובני משפחתי. אני מקווה שבית המשפט רואה בעין אחת את חובתנו בשעה זו ויאשרה".


העתירה הגיעה אל נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, השופט רון שפירא, שקבע כי על העותר לפנות קודם לשב"ס ולצה"ל שיבחנו את הבקשה, ובאם לא תתקבל – הוא יוכל לעתור לבית המשפט.


לדברי השופט "לא ניתן לדון בעתירה כפי שהוגשה. העותר מחויב להגיש בקשה מסודרת לגורם המוסמך בשב"ס שיבחן את בקשתו. הגורם המוסמך יבחן את בקשתו ויחליט כפי שימצא לנכון. רק לאחר קבלת החלטה של הגורם המוסמך בשב"ס ניתן יהיה לפנות, ככל שיידרש, בבקשה לבית המשפט".


נציין כי ההתגייסות האזרחית למען הלוחמים ותושבי הדרום והצפון שפונו מבתיהם מורגשת גם בין כותלי הכלא. רק השבוע דווח באתר מקור ראשון על חמ"ל שבמסגרתו פעילים עשרות אסירים שארזו אלפי חבילות של מדים, ביגוד, מגנים וכיסויי עיניים וציוד נוסף לפי דרישת הצבא ובקשות ומהשטח.


The post "תנו לי את הזכות למלא את חובתי": אסיר שישתחרר בקרוב ביקש לשרת בחזית appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Elchanan Speiser | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/34 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: