פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
25/10/2023 1:58

אחרי מעוז ודיסטל: רשויות ומשרדי ממשלה נוספים צפויים להיסגר

תקציב הרשות לזהות לאומית-יהודית, 285 מיליון שקלים, יועבר למפונים ולענייני המלחמה, כך הודיע היום (ד') סגן השר במשרד ראש הממשלה, ח"כ אבי מעוז. במערכת הפוליטית צופים כי בעקבות הלחץ הציבורי והצורך בתקציבים גדולים בעת מלחמה, יוחלט בקרוב על סגירת משרדים ורשויות ממשלתיות נוספות.


בישיבה שהתקיימה אתמול בהשתתפות מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי וראש הרשות לזהות לאומית יהודית ניר אורבך, הוחלט להפנות את תקציב הרשות לסיוע למפונים מעוטף עזה ומערי ויישובי הדרום וכן למפונים מקריית שמונה ומשאר יישובי הצפון.


"איננו יכולים לעמוד מנגד כאשר עם ישראל כולו נמצא במערכה מול אויב אכזרי העומד עלינו לכלותינו", אמר מעוז. "אנו שמחים שניתנה לנו ההזדמנות להתגייס לטובת האחים שלנו מיישובי העוטף מערי הדרום, ומערי ויישובי הצפון".


"אנחנו משלבים את הרשות על תקציבה ועל עובדיה במטה שהוקם במשרד ראש הממשלה", הוסיף שלי. "ואנו מתכוונים להשתמש בכוחות הנוספים שהצטרפו אלינו ולמקסם את הסיוע שניתן לתושבי העוטף ולטובת האזרחים שפונו מבתיהם בשל המלחמה".


ראש הרשות ניר אורבך הוסיף: "מרגע בו פרצה המלחמה בבוקר שמחת תורה, היה ברור כי לא נוכל להפטיר כדאשתקד ובמקום תכניות העובדה השוטפות, נפנה את כל תקציב הרשות לסיוע ולשיקום משפחות המפונים ולמען חיזוק חוסנה האזרחי של מדינת ישראל בשעה הקשה בה היא ניצבת".


מעוז  מצטרף להודעת שרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן על סגירת המשרד והתפטרותה, והעברת התקציב לטובת סיוע לצרכי המלחמה. השבוע אישרה הממשלה לבטל את משרד ההסברה ולהעביר את התקציב שברשותו, 23.8 מיליון שקל, ו-29 תקנים לטובת מנהלת תקומה לשיקום יישובי עוטף עזה.


במערכת הפוליטית צופים שבעקבות הלחץ הציבורי וימי המלחמה, שרים נוספים יודיעו על ביטול המשרדים שברשותם או רשויות ממשלתיות שפחות רלוונטיות בתקופה הזו וכן שרים כפולים במשרדי הממשלה. בימים רגילים מדובר בחישובים קואליציוניים לטובת הקמת קואליציה יציבה, אך כעת זה יאפשר להפנות את התקציב שלהם לרשות המפונים וצרכי המלחמה בהמשך.


The post אחרי מעוז ודיסטל: רשויות ומשרדי ממשלה נוספים צפויים להיסגר appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Elchanan Speiser | מקור ראשון חשיפות: 6 | דירוג: 3/40 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: