פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
6/11/2023 21:47

הכנסת אישרה: קרובי החטופים יזכו להכרה מקבילה למשפחות שכולות

בני משפחה של נעדרים, חטופים ושבויים יוכרו כנפגעי פעולות איבה ויזכו למענקים כלכליים, כך אישרה אמש (ב') הכנסת באופן סופי.


הצעת החוק קובעת שבני משפחות החטופים והנעדרים יקבלו זכאויות שיהיו משולות לבן משפחה שנהרג, לפי חוק משפחות חיילים שנספו במערכה או חללי פעולות איבה. בין הזכאויות: מענק ראשוני ותגמולים חודשיים של בין 9,000 ל-11 אלף שקלים, בהתאם לקרבה לאדם החטוף או הנעדר, וכן מעטפת של הטבות כלכליות וטיפוליות.


על פי החוק, בין היתר יקבלו המשפחות מעטפת כלכלית הכוללת מענקי סיוע מיוחדים של 30 אלף שקלים לחודש עבור כל אדם שנחטף. בנוסף, יוענקו גם 21 אלף שקלים בכל רבעון לכל אח בוגר של החטוף או הנעדר. כל התגמולים והמענקים ישולמו באופן מיידי ועם מינימום בירוקרטיה.


בנוסף, מגדירה הצעת החוק רובד נוסף של מענקים ייחודים למשפחות החטופים והנעדרים, שיחולקו אחת לרבעון במטרה לסייע במימון פעילויות המשפחה למען שחרור החטופים ואיתור הנעדרים. המענק הראשי, שגובהו הועלה מ-60 אלף ל-90 אלף שקלים ברבעון, יחולק בין בני המשפחה באופן המוגדר בחוק, תחילה בין בן או בת הזוג והוריו של החטוף או הנעדר, ובהיעדרם, בין בני משפחה אחרים.


עו״ד רז נזרי, לשעבר המשנה ליועמ״ש, ומוביל את הצוות המשפטי של מטה משפחות החטופים והנעדרים, ברך על העברת החוק: "מדובר בהצעת חוק חשובה מאין כמותה, לאור המציאות הבלתי אפשרית שאופפת את המשפחות מאז 7 באוקטובר ומטלטלת את חייהן".


ההכרה בחוק נוגעת לכלל החטופים והנעדרים, בהם אזרחים ומי שאינם אזרחים אבל נכנסו לישראל כחוק, לרבות מי שנחטפו או הוגדרו כנעדרים באופן שתואם את הגדרות החוק גם לפני 7 באוקטובר 2023. התשלומים ישולמו החל ממועד זה ואילך.


בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "החקיקה בישראל מעניקה תגמולים והטבות שונות לבני משפחה של מי שמתו בפגיעת איבה או של חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון שנספו בשירותם, וכן למי שנגרמה לו נכות בנסיבות אלה, ואולם ההסדרה לגבי נעדרים, חטופים ושבויים חסרה בעניין זה. אין בחקיקה בישראל הוראות המזכות בתגמול או בהטבות בני משפחה של שבויים או חטופים, או בני משפחה של נעדרים אזרחיים.  ההצעה נועדה על מנת להשלים את החסר ולסייע לבני המשפחות של החטופים והנעדרים הרבים מהאירועים האמורים ולהקל מעט מסבלם".


The post הכנסת אישרה: קרובי החטופים יזכו להכרה מקבילה למשפחות שכולות appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Elchanan Speiser | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/34 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: