פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
21/1 23:50

אירוע חמור: חיילים סייעו לשב"חים רבים להיכנס לישראל

פרשייה פלילית וביטחונית הותרה הבוקר (ב') לפרסום: על פי החשד, פלסטיניים רבים נכנסו לישראל ללא היתר בסיוע חיילי צה"ל. במהלך השנה האחרונה מתנהלת ביחידה המרכזית במחוז ש"י חקירה סמויה בשיתוף מצ"ח ויחידת יהלום ברשות המיסים, נגד מספר חשודים ביניהם גם מספר קצינים וחיילים בשירות פעיל ובדימוס. הקצינים והחיילים  חשודים בהנפקת היתרי כניסה לישראל לפלסטינים בהיקף רחב, תמורת תשלום של אלפי שקלים להיתר.


מחקירת המשטרה עלה כי החשוד המרכזי בפרשייה, תושב סח'נין בן 53, סחר בהיתרי כניסה לישראל לפלסטינים תמורת כסף שהעביר דרך בנו, חייל בקבע המשרת במעבר שער אפרים, באמתלה של כניסה לישראל לשם עבודות חקלאיות במרחב התפר.


עוד עלה בחקירה כי החשוד הפעיל רשת של מתווכים פלסטינים וישראלים שתפקידם היה לאתר פלסטינים המעוניינים בהיתרי כניסה לישראל, ולגבות מהם את התשלום עבורו.


הבוקר, עם המעבר לשלב הגלוי של החקירה, פשטו שוטרי ובלשי מחוז ש"י ביחד עם חוקרי מצ"ח על בתיהם של החשודים בפרשייה ביישובים שונים בארץ ובשטחים, ועצרו 14 חשודים לחקירה.


החשודים הועברו לחקירה במשרדי הימ"ר בחשד לעבירות של קבלת דבר במרמה, שוחד ותיווך בשוחד של עובד ציבור, איסור הלבנת הון וסחיטה באיומים – כל אחד עפ"י חלקו בעבירות האמורות. בהמשך היום ובהתאם לממצאי החקירה, יובאו מי מהעצורים לדיון בבקשה להארכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים.


העסקת שוהים בלתי חוקיים הינה עבירה פלילית שעלולה להגיע לענישה גם כלפי השוהה וגם כלפי מי שסייע לו להכנס או נתן לו הלנה ופרנסה. רק אתמול עצרו שוטרים בבני ברק שני שוהים בלתי חוקיים, כאשר כוח משטרה בסיוע פקחי העירייה הבחינו אתמול לפנות בוקר במהלך סיור שגרתי בשני גברים חשודים, שהסתתרו מאחורי רכב ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק. השוטרים בדקו את החשודים והתברר כי מדובר בשב"חים. בתוך כך, השוטרים ערכו חיפוש על החשודים ובתיקם, שבמהלכו איתרו ותפסו: מחשב רכב, מנפץ שמשות, מברג, מפתח צנרת, מספריים וכפפה. השוטרים עצרו את השניים, שהגיעו מחיזמא ואל בירה.


The post אירוע חמור: חיילים סייעו לשב"חים רבים להיכנס לישראל appeared first on מקור ראשון.


מחבר: shiri | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 2/17 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: