פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
22/1 4:12

מחבל יפצה את הנפגעים במאות אלפי שקלים

בית המשפט המחוזי בירושלים פסק אתמול (א') כי מחבל אשר השליך לפני שנה בקבוק תבערה לעבר בית משפחה יהודית במזרח ירושלים וגרם לדליקה – יפצה אותה בסכום של 245,000 שקלים. לאחר האירוע נתפס והורשע המחבל, ונידון ל 25 חודשי מאסר בפועל, לצד עונשי מאסר על-תנאי וכן פיצוי בסך 6,000 שקלים. זאת על אף גילו הצעיר.


לאחר גזר הדין הגישו נפגעי העבירה תביעה אזרחית לבית המשפט המחוזי בירושלים. בתביעה אותה הגיש עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו, פורט אודות הנזק שנגרם להם כתוצאה מהאירוע כמו גם אודות הכאב והסבל שחוו ועדיין חווים, בעיקר במישור הנפשי, בעקבות האירוע. במסגרת התביעה ביקשו הנפגעים מבית המשפט להשית על המחבל גם פיצויים עונשיים, בשל העובדה כי המחבל גרם להם את הנזקים מתוך מניע גזעני-לאומני – מה שהופך את העבירה לטרור.


על פי התביעה שהוגשה: "בחודש נובמבר 2021 חבר המחבל לשני נערים נוספים, במטרה ליידות במשותף בקבוקי תבערה לעבר מתחם המגורים בשכונת אבו-טור שבירושלים, בו מתגוררות משפחות יהודיות, והכל ממניע אידאולוגי-לאומני. כשהגיעו למקום, השליכו מספר רב של בקבוקי תבערה. אחד מהבקבוקים הבוערים הצליח לחדור מעל לגדר והתנפץ על אחד מחלונות חדר השינה, בזמן שבני הבית שהו בו. כתוצאה מכך, ניצת ווילון שכיסה את החלון ואש החלה להתפשט בחדר. בעלת הבית נאלצה לכבות את האש בידיה, באמצעות שמיכה. ארבעה בקבוקים נוספים התנפצו ובערו בחצר המתחם ובפתח דירתה של אחת ממגישות התביעה. נכדיה הרכים ישנו באותה שעה בחדר הסמוך. היא הבחינה באש שהתפשטה במהירות, וכיבתה אותה באמצעות מטף כיבוי במטרה להגן על הנכדים, חרף הסכנה שנשקפה לה מכך שבמהלך הכיבוי המשיכו המחבלים להשליך בקבוקי תבערה למקום".


עו"ד אשטיינר ברך על פסק הדין ואמר כי "ההליך האזרחי מהווה כלי משלים חשוב באירועי איבה וטרור, שכן הוא מוסיף על ענישת המחבלים בהליך הפלילי גם את התשלום עבור הנזקים שגרמו לנפגעי העבירה. יש בכך כדי לחזק את ההרתעה ואת תחושת הצדק. השלכת בקבוקי תבערה מסכנת חיים, ויש למצות עד תום את הדין עם המחבלים".רגע יהונתן


The post מחבל יפצה את הנפגעים במאות אלפי שקלים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: shiri | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/16 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: