פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
22/1 3:47

"על חמץ פרשתם מהממשלה ועל שבויים לא?!": משפחות החטופים התפרצו לדיון בכנסת

משפחות חטופים התפרצו היום (ב') לוועדת הכספים, והדיון על התקציב – בנוכחות נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון – פוצץ.


חלק מהמשפחות שתכננו את הכניסה לוועדה מבעוד מועד, הניפו שלטים שקראו לח"כים: "אתם לא תשבו כאן כשהם מתים שם", "הזמן אז"ל" וצעקו להם להפסיק את הדיון: "אתם לא תשבו כאן כשהם שם, קומו מהכיסאות".





יו"ר הוועדה משה גפני השיב למפגינים כי "העמדה לדעתי של כל חברי הוועדה, והעמדה שלי כפי שאמרתי אותה בפומבי וגם בפגישות עם רה"מ, היא שפדיון שבויים הוא המצווה החשובה ביותר ביהדות, במיוחד שכאן מדובר על פיקוח נפש".


אחד מנציגי המשפחות התפרץ לדבריו וטען כי "על חמץ פרשתם מהממשלה, ועל שבויים לא?!", ואחר כך הוסיף: "תעיפו את הקיצוניים האלו, תשתמשו בכוחות שלכם". גפני ענה ואמר כי "לא פרשנו על החמץ, פרישה מהקואליציה לא תועיל בשום דבר. לכן אלך לדבר עם רה"מ שזו עמדתנו. אני מבין את הכאב שלכם, אני חלק מכם, אני מרגיש את זה. נעשה הכל כדי שהילדים, האחים והנשים יחזרו הביתה ובשלום. אני מודה לכם על זה. אני מכריז על הפסקה של כמה דקות, אנחנו צריכים להעביר כסף למנהלת תקומה לתושבי העוטף".





מירב לשם גונן, אמא של רומי שחטופה בעזה, יצאה בדמעות מהדיון ואמרה למקור ראשון כי "זה היה אחד הרגעים היותר מטלטלים בכנסת". "החברים שלי, המשפחות של החטופים, כבר איבדו את הסבלנות שלהם. ראיתם פה מופע של תסכול היום. פחד נוראי, כולנו מפחדים לאבד אותם ואיבדנו עשרה בחודש האחרון. איבדנו עשרה אנשים חיים בחודש האחרון! מה שראיתם זו פשוט התפרצות של התסכול והפחד הנוראי שעופף אותנו, משפחות החטופים. צריך להבין את זה".


באשר לעסקה לשחרור השבויים, לשם גונן אמרה כי צריך לקבל אותה. "יש שם אנשים חיים שאנחנו מפחדים שיאבדו את החיים שלהם, יש שם נשים צעירות ששלושה וחצי חודשים נמצאות שם ואנחנו יודעים שהחמאס פוגע מינית בנשים. עד איפה נחכה? מה יהיה הרגע שבו מפסיקים ועושים משהו אחר? מה יהיה הרגע שאנחנו חכמים יותר ועושים פעולה שעוד לא עשינו? למשפחות פה יש הצדקה לכל ההתנהגות הזו".


The post "על חמץ פרשתם מהממשלה ועל שבויים לא?!": משפחות החטופים התפרצו לדיון בכנסת appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/15 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: