פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
29/7/2020 2:27

האם נמצאה הדרך לגשר בין יהודים ברחבי בעולם?


פרויקט 'היעוד המשותף שלנו' יחד עם משרד התפוצות ובחסות נשיא המדינה, ראובן ריבלין, השיקו את משאל העם היהודי הגדול בעולם, כדי למצוא את הערכים והעקרונות שיחברו יחד את כל היהודים ברחבי העולם, לצורך השלמת "מגילת הייעוד המשותף שלנו".


משאל העם מהווה את השלב השני בפרויקט "הייעוד המשותף שלנו" (Our Common Destiny), יוזמה פורצת-דרך שנועדה להדגיש ולחזק את הקשרים בין הישראלים ליהדות העולם. השאלות במשאל תורגמו לחמש שפות והופץ בקרב קהילות יהודיות בכל שש יבשות העולם, ביניהן במדינות כארצות הברית, בריטניה, גרמניה, הונג קונג, רוסיה, צרפת, ארגנטינה ואוסטרליה.


בפרויקט הייעוד המשותף מעוניינים להרחיב את כמות המשפיעים במשאל כמה שיותר ומזמינים את הציבור הרחב להשתתף בו.




לאחר השקתה בבית הנשיא בשנה החולפת, הוצגה המגילה בכנסים ובהתכנסויות בין לאומיות רבות, ואלפי חברי קהילות יהודיות ברחבי העולם דנו בה, לקראת גיבושה הסופי וחזרתה לירושלים. כעת, מעגל המשתתפים והמשפיעים על הנוסח עומד בפני הרחבה דרמטית, עם פרסומו של משאל עם מקיף שמאפשר ליהודי העולם לשתף בערכי הליבה היהודים המשמעותיים ביותר עבורם.


סנדי קארדין, מנכ"ל המיזם "הייעוד המשותף שלנו": "המשפחה, הקהילה והחוויה המשותפת הם הדבר המרכזי בחיינו כיהודים. השנה, עקב השפעותיה ההרסניות של מגפת הקורונה, נמנע מאיתנו לחוות אותם באופן מלא. במקום לאפשר לנגיף ולמחלה שהוא גורם לשתק אותנו, עלינו לאמץ הזדמנות זו כדי לבחון את התמונה הגדולה יותר, ובכלל זה, הקשר ביננו כעם היהודי והייעוד המשותף לכולנו.


"אנו מקווים כי משאל העם העולמי בנוגע ל"מגילת הייעוד המשותף שלנו" יאחד ויחזק את הקשרים בין ובתוך העם היהודי, ובמיוחד בין ישראל לתפוצות. אנו מאמינים שלמגילה יש פוטנציאל להפוך למסמך מכונן שיעזור להתוות כיצד הדורות הבאים של העם היהודי, בישראל ובעולם, יוכלו לעבוד ביחד ליצירת עתיד מזהיר לעם שלנו ולעולם בכלל".



The post האם נמצאה הדרך לגשר בין יהודים ברחבי בעולם? appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Elchanan Speiser | מקור ראשון חשיפות: 8 | דירוג: 3/154 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: