פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
28/7/2020 5:02

נחל האסי: האם זילבר תעצור את אפליית תושבי בית שאן?

מה תכריע המשנה ליועץ המשפטי לממשלה בנוגע לפתיחת נחל האסי? ח"כ משה ארבל מש"ס פנה אתמול (ב') למשנה ליועמ"ש דינה זילבר בבקשה לפעול נגד קיבוץ ניר דוד, המונע כניסה להחל העובר בשטחו שלא כדין. במכתב ששלח לזילבר עקב המאבק הציבורי המתחדש סביב הנחל, כתב ארבל כי "מדובר במשאב טבע ייחודי ויפהפה אשר אנשי הקיבוץ מבקשים לשמור לעצמם ולא לחלוק עם יתר אזרחי המדינה ועם שכניהם, תושבי העיר בית שאן".


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– ירי בנגמ"ש: הסניגוריה הציבורית עותרת נגד מנדלבליט


– מנוחת הלוחמים: הגרסה הסינית לאמא הפולניה

– משבר הקנאביס בלבנון מאיים על חיזבאללה


ארבל ציין במכתבו כי כבר בשנת 2016 התחייב הקיבוץ במסגרת הליך משפטי לפעול להקצאת חלק מגדת הנחל לציבור, אולם עד היום לא חלה התקדמות ממשית. לטענת ארבל, בהתבסס על עדויות חדשות של צעירים המבקשים להגיע לנחל ונחסמים על ידי שומרי הקיבוץ בבריונות, מדובר בחופש התנועה ובהגבלת אזרחי ישראל מול משאבי הטבע השייכים לכולם.


צילום: יונתן זינדל\פלאש90https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... _201717_13_31-750x500.jpg 750w, https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 201717_13_31-1140x760.jpg 1140w" sizes="(max-width: 2048px) 100vw, 2048px" />
דינה זילבר. צילום: יונתן זינדלפלאש90

"מניעת הגישה לשטחים ציבוריים ולאוצרות טבע לאומיים ממשיכה גם כיום, פוגעת בניגוד לדין בחופש התנועה של אזרחי ישראל ובזכותם השווה ליהנות ממשאב הטבע הייחודי, ומנוגדת לקביעת היועץ המשפטי לממשלה כי אין כל סמכות ליישוב למנוע אליו כניסה של תושבי חוץ". ארבל מתבסס במכתבו אל זילבר בקביעת מחלקת ייעוץ וחקיקה בתקופת הקורונה, לפיה לא ניתן למנוע כניסה ליישובים קטנים עם התפרצות המגפה.


"אבקשך לפעול בדחיפות ביחס לסמכויות שנטל על עצמו קיבוץ ניר דוד שלא כדין, לרבות הפעלת כוח פיזי נגד מבקרים המבקשים להגיע לנחל האסי, ולהבהיר להנהלת הקיבוץ כי מעשיה מנוגדים לחוק וכי תישקל נקיטת הליכים פליליים אם יישנו", כתב ארבל. תשובתה של זילבר טרם התקבלה, אך תהיה רלוונטית ביותר עבור המבקרים במהלך חודש אוגוסט ובעיצומו של החופש הגדול.


The post נחל האסי: האם זילבר תעצור את אפליית תושבי בית שאן? appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Elchanan Speiser | מקור ראשון חשיפות: 8 | דירוג: 3/191 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: