פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
10/3 9:21

טרנד בארה"ב: משחות החתלה – להגנה על עור הפנים

האם זה נכון שאפשר להשתמש בקרם החתלה על הפנים כדי להפחית דלקות וגירוי?


לאחרונה צצים סרטונים ב-TikTok שמראים אנשים מורחים קרם החתלה על פניהם כדי לעזור בריפוי עור יבש ומגורה. מקור הטרנד הוא כנראה שרין אידריס, רופאת עור ומייסדת Idriss Dermatology בניו יורק. הסרטון של אידריס, שבו רואים אותה מורחת את הקרם הלבן והסמיך על פניה, הפך לוויראלי. סרטונים שמראים אנשים "מחתלים" את עורם זכו מאז למיליוני צפיות.


לאחר שילדה לפני מספר שנים, אידריס החלה להשתמש במוצר על פניה לאחר שחוותה דלקות וגירוי, אותם ייחסה להריון, מזג אוויר חורפי ולבישת מסכה. "היה לי הרבה קרם החתלה בבית, אז זה היה נגיש", אמרה אידריס.



@shereeneidriss Face basting is the best hack for a dry, inflamed skin barrier! Rating the best diaper creams for your skin #dryskin #dryskinhacks #skinhack #skinhacks #dryskintips #slugging #inflamedskin #skinbarrierrepair #skinbarrier #dermatologist #shereeneidriss #dridriss @ShereeneIdriss ♬ original sound – ShereeneIdriss



אידריס ממליצה על משחות החתלה על בסיס תחמוצת אבץ. מחקרים הראו שלחומר, אבקה לבנה המופקת מהמינרל צינציט, יש תכונות אנטי-מיקרוביאליות ואנטי דלקתיות והוא יכול לסנן קרני UVA ו-UVB, מה שהופך אותו למרכיב נפוץ בקרם הגנה. תחמוצת אבץ יכולה לגרום לגוון חיוור. בגלל זה, אידריס מציעה ליישם אותו בלילה.


קרמי חיתולים עשויים להכיל גם פטרולאטום, שיכול להגן מפי התייבשות כשהוא נועל את הלחות בתוך העור. ישנן עדויות ספורות לשימוש בקרם החתלה לטיפול בפנים, ומומחים אומרים שאין הרבה מחקרים איכותיים גדולים שתומכים בטכניקה. כמו כן, הקרמים עלולים לגרום לתגובות שליליות עבור אנשים מסוימים.


קרם החתלה עלול להחמיר תופעה של פצעונים על ידי סתימת נקבוביות. "אם יש לך עור שמנוני או נוטה לאקנה או למישהו שסובל מנקודות שחורות ופצעונים, הטכניקה הזו עם סוג זה של מוצר עשויה להחמיר את השמנוניות ולהצית את האקנה שלך", אמרה אליזבת בהאר הושמנד, רופאת עור מדאלאס.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-14.05.10-750x500.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
צילום: שאטרסטוק

בעלי עור רגיש צריכים גם להיות זהירים בעת מריחת קרם החתלה על הפנים מכיוון שהוא עלול לגרום לגירוי, אמרה מריסה גרשיק, רופאת עור בניו יורק. רופאי עור אחרים מייעצים לא לעשות זאת. "יש להשתמש בקרמי החתלה לתפרחת חיתולים," אמרה שרלין לאם, פרופסור חבר לדרמטולוגיה באוניברסיטת פנסילבניה סטייט. "קרמי ההחתלה הללו לא תוכננו או לשימוש ארוך טווח על פנים", הוסיפה.


במקום זאת, הם מציעים לבחור במוצרים המיועדים לפנים, כולל כאלה המכילים פטרולאטום להגנה על העור. לאנשים שרוצים לנסות קרם החתלה על הפנים, רופאי עור ממליצים להשתמש בו במשורה ורק לפי הצורך, בשעות הלילה ובעיקר בחורף כדי לסייע בהגנה על העור מפני קור ויובש קיצוניים. יש הימנע משימוש באזור העיניים ועל חתכים או פצעים. כמו כן אין למרוח קרמים המכילים סטרואידים על הפנים אלא אם כן זה בהוראת רופא.


בשורה התחתונה:


קרם החתלה יכול להכיל מרכיבים שעשויים להועיל לפנים שלך, אבל יעילותו לא נחקרה. במקרים מסוימים, השימוש עלול לגרום להתפרצויות או לגירוי מוגבר.


The post טרנד בארה"ב: משחות החתלה – להגנה על עור הפנים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ShayR | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/8 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: