פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
10/3 6:31

מתיחות ביטחונית לקראת הרמדאן: 20 חשודים נעצרו בירושלים

המשטרה עצרה בימים האחרונים 20 חשודים, תושבי מזרח ירושלים, אשר על פי החשדות הפיצו חומרי הסתה וידיעות כוזבות לקראת חודש רמדאן, במטרה להתסיס את השטח בירושלים.


במשטרה אומרים כי מדי שנה בחודש זה יש מי שרוצה לנצל את ימי הרמדאן להפצת שמועות ו'פייק ניוז', תוך פרסום מעוות של המציאות ברשתות החברתיות. ביניהם ארגוני טרור וגורמי טרור, המנצלים את החג להסתה ולפרסומים כוזבים ביחס למציאות בירושלים, בעיר העתיקה ובפרט בהר הבית.


מהמשטרה נמסר בתגובה: "בימים האחרונים, התגברו באופן ניכר הקריאות והפרסומים המסיתים והמעוותים הללו ברשתות חברתיות בשפה הערבית, בעיתוי שאינו מקרי לקראת תחילת הרמדאן. בשבועיים האחרונים, שוטרי מחוז ירושלים ביצעו פעילות מבצעית נחושה וריכוז מאמץ נגד מסיתים במזרח ירושלים ועצרו 20 חשודים בעבירות הסתה, הזדהות ותמיכה בטרור. נגד חלקם כבר הוגשו כתבי אישום ו/או הצהרות תובע והחקירה בעניינם של מרביתם עודנה מתנהלת בימים אלו. בזכות התאמות מבצעיות שבוצעו ופעילותה של המשטרה בירושלים לצד התנהלות אחראית של מרבית האוכלוסייה באזור, בחמשת החודשים האחרונים נמנעו אירועים חריגים בגזרת הר הבית והתפילות התקיימו כסדרן ללא חריגות, זאת חרף הניסיונות הבלתי פוסקים של ארגון הטרור חמאס, שלוחיו ותומכיו, לייצר הסלמה במקום – זאת כאמור ללא הצלחה".


גם בערים המעורבות נערכו בשבוע האחרון תרגילים והערכות מצב לקראת רמדאן, בהשתתפות כיתות כוננות, תחנות עירוניות, מג"ב וכן בהיערכות מודיעינית של שירות הביטחון הכללי.


נזכיר כי בתחילת השבוע שעבר כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון היערכות לקראת חודש רמדאן – ואמר כי "המדיניות של ישראל תמיד הייתה ותמיד תהיה לשמור על חופש הפולחן לכל הדתות. כך נהגנו כמובן גם ברמדאן, וכך ננהג גם עכשיו", זאת חרף מדיניות המשטרה שביקשה להגביל את עליית המוסלמים להר הבית מגיל 40 ומעלה, גם בקרב אזרחי ישראל.


The post מתיחות ביטחונית לקראת הרמדאן: 20 חשודים נעצרו בירושלים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: shiri | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/7 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: