פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
10/3 7:28

התעלם מאזהרות: כתב אישום נגד בעל הבריכה בה נהרג כליל קמחי








פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט השלום בכפר-סבא כתב אישום נגד בני הזוג נתן מלר (72) ורחל מלר (67) מכרמי יוסף בגין שימוש אסור במקרקעין, כשלנתן מיוחסות גם עבירת גרימת מוות ברשלנות וחבלה ברשלנות. זאת לאחר שבור שנפער בבריכה שלהם סחף לתוכו את כליל קמחי ז"ל והוביל למותו, וכן גרם חבלתו של אדם נוסף : גל שפירא.


מכתב האישום שהוגש באמצעות עורכות הדין עינת בניטה ועינב וינגרד מפרקליטות מחוז מרכז, עולה כי היישוב כרמי יוסף בנוי על קרקע משכבות קירטון בדרגות קושי ורטיבות שונות. בעומק של מספר מטרים מתחת לקרקע, התפתח אזור של מערות ונוצרו חללים מתחת לקרקע של היישוב. נתן ורחל היו בעלים של נחלה ביישוב והתגוררו בבית שנבנה בנחלה החל משנת 1991.


נתן היה מודע לתוואי השטח ולקיומן של המערות עוד בטרם החל בבניית הבית. בשנת 1988 ניתן היתר בניה בשטח הכולל קריטריונים ברורים, ובשנת 1991 ניתן היתר בניה נוסף שמהותו שינויים פנימיים. אולם נתן רצה להרחיב את שטח הנחלה המסתיים במצוק ולאחריו יש מדרון, מעבר להיתרי הבניה. לכן, בשנת 1991 מילא את שטח המדרון, באופן עצמאי, בחומר מילוי שעשוי מאבנים וחרסיות שסתם את פתחיה של המערה וחלליה נותרו ריקים. מילוי זה נעשה ללא ייעוץ הנדסי, ללא בדיקת הקרקע או קבלת היתר לפי החוק.


עד לשנת 2011, נתן ורחל ביצעו עבודות שונות, בהזדמנויות שונות, להרחבת הנחלה, ללא קבלת היתר בניה כשחלק מהעבודות גם עומדות בניגוד לתוכנית הבניה החלה על המקרקעין. בשנת 1999 נתן בנה בריכה בשטח הנחלה באמצעות קבלן מטעמו, על גבי חומר המילוי ועל המערה, כשחלק מהבריכה פולש למקרקעין הסמוכים. הבריכה נבנתה בלי היתרי בנייה, בניגוד לתוכנית המקרקעין ובלי לקחת בחשבון את הסיכונים הכרוכים בבניית בריכה על גבי מערה.


החל משנת 2006, פנו לנתן נציגי רשות מקרקעי ישראל והורו לו לפנות את השטח אליו פלש. לכן, בשנת 2011 שיפץ נתן את הבריכה, באמצעות קבלן מטעמו, שינה את המבנה והקטין את ההיקף. שיפוץ הבריכה נעשה ללא היתר, ללא קבלת ייעוץ הנדסי או בדיקת הקרקע. במקביל, החל משנת 2014, נתן ורחל הפעילו עסק בנחלה של הפקת אירועים ואירוח הכולל שימוש של אורחים בבריכה. משנת 2019 ועד לאסון בו נהרג כליל קמחי – התקיימו עשרות אירועים בנחלה עם מאות משתתפים, ובני הזוג קיבלו סכומי כסף של מאות אלפי שקלים, כשהחלוקה בניהם היא שנתן אחראי על תחזוקת הנחלה והבריכה ורחל אחראית על הקשר מול הלקוחות וגביית התשלום.


בערך מחודש יוני 2020 נתן הבחין שיש כמות מים ניכרת שדולפת מהבריכה החוצה ושבר במדרגות הבריכה. כשכשל מלתקן את זה, פנה למפעיל בריכות שחיה מוסמך שיסייע לו, אך הוא הבהיר כי אין ביכולתו לסייע, והפנה את נתן לבעלי מקצוע אחרים. לכן, נתן תיקן בעצמו את הסדק במדרגה עם חומר דביק והדביק מעליו יריעה. תיקון לקוי זה לא מנע את אובדן המים אל הקרקע שמתחת לבריכה.


בפברואר 2021 פנה נתן לבעל מקצוע שהופנה אליו בנוגע לאובדן המים וביקש לבצע בדיקה. למחרת הגיע בעל המקצוע לבריכה, ביצע בדיקה, יידע את נתן בליקויים וכי קיימת שקיעת קרקע באזור הצפוני של הבריכה, והבהיר כי המים זולגים אל הקרקע וכי נכון לטפל בבעיה באמצעות שיפוץ מאסיבי בהקדם האפשרי, וגם השאיר דו"ח מפורט הכולל את הליקויים. אולם, נתן לא רצה לשאת בעלויות וניסה למצוא פתרונות חלופיים.


כמעט שנה לאחר קבלת דו"ח הליקויים, בינואר 2022 נתן הבחין כי הבטון ויריעת הבריכה מעוותים, ופנה לשלושה בעלי מקצוע כדי לבחון אפשרויות שיפוץ בבריכה. לבסוף החליט שלא לבצע שיפוץ כוללני, בניגוד להמלצות, ורק החליף את הסקרימר הצפוני של הבריכה. אובדן המים לאורך תקופה ארוכה, יצר שינויים בקרקע שגרמו למים לעבור מקרקעית הבריכה לחומר המילוי עד שנוצר חלל אנכי שהלך וגדל ולבסוף שאב את מי הבריכה אל המערה.


בתחילת יולי 2022 הגיעו ניר דוד ונועם צוברי לפגוש את בני הזוג על מנת לקיים אירוע לכחמישים עובדים בנחלה שלהם תמורת 11,700 ש"ח. השניים הבהירו כי יש להם ביטוח לאירועים וניתן לעשות אירוע עד 250 איש. ב-21 ביולי החלו להגיע עובדי החברות למקום. במהלך האירוע, באזור השעה 14:30, שחו בבריכה 7 אורחים, כשלפתע באזור המים העמוקים, בצידה הצפוני של הבריכה, הרצפה התמוטטה תחת לחץ עומס המים אל תוך המערה כך שנוצר בור. נוכח התמוטטות הרצפה, נשאבו מי הבריכה בעוצמה אל תוך הבור וסחפו עימם את כליל קמחי ז"ל, וגל שפירא ששהו בבריכה באותו הזמן.


כתוצאה משאיבת המים, גל נפל מספר מטרים לתוך הבור תוך שהוא נחבל ונשרט משברי הבטון והברזל, אך בשלב מסוים הצליח לנשום אוויר ולזעוק לעזרה. גל צעק לכליל אך לא הצליח לאתר אותו כי החלל היה גדול וחשוך. כתוצאה משאיבת המים כליל נפל אל הבור ונסחף אל תוך חלל המערה לאורכם של כ-8 מטרים. לאחר מאמצי חילוץ ממושכים של יחידות מובחרות הוא חולץ ללא רוח חיים.


כתב האישום מייחס לנתן מלר עבירות של גרימת מוות ברשלנות, חבלה ברשלנות, ולו ולבת זוגו מיוחסת עבירת שימוש איסור במקרקעין (ריבוי עבירות).









The post התעלם מאזהרות: כתב אישום נגד בעל הבריכה בה נהרג כליל קמחי appeared first on מקור ראשון.


מחבר: shiri | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 3/6 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: