פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
10/3 7:00

נערכים למלחמה בצפון: תיעוד תרגיל רחב של צה"ל

אחרי כישלון השיחות של שליח הנשיא ביידן ללבנון, עמוס הוכשטיין, צה״ל הודיע היום כי סיים תרגיל רחב היקף והמשמעותי המדמה מודל מבצעי של תספוק לוגיסטי מהאוויר ומהיבשה, בהובלת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ובשיתוף פיקוד הצפון, חיל האוויר ויחידות נוספות בזרוע היבשה.


במודל התאמנו הכוחות על העברת ציוד, מים, דלק ותחמושת בשעת חירום לכוחות המתמרנים הנלחמים בגזרה הצפונית. המודל כלל העמסה ופריקת ציוד ממטוסי חיל האוויר ושינוע ציוד באמצעות כלי רכב בשטח.




Video: צילום: דובר צהל


מתחילת המלחמה בוצעו שבעה מבצעי תספוק לוגיסטי מהאוויר של יחידת אספקה בהיטס מחטיבת המרום, בהם הוכנסו כ-110 טון אספקה עבור הכוחות המתמרנים ברצועת עזה. כל הפעולות בוצעו בהצלחה, אולם יש לציין כי בתרחיש של מלחמה בצפון מדובר באתגר אחר לגמרי, שכן בניגוד לעזה – שם לחיל האוויר יש חופש פעולה אווירי מלא מאז תחילת המלחמה – בלבנון המצב הוא אחר לגמרי. בשבוע שעבר, כזכור חיזבאללה יירט כלי טיס של חיל האוויר.


אתמול נפגש מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, עם רכזי הביטחון של יישובי המועצות האזוריות מטה אשר ומעלה יוסף וקיים איתם שיח פתוח, בו הציג את עיקרי הערכת המצב ועשיית הפיקוד בתקופה האחרונה, וכן את תהליכי האצת המוכנות להמשך ואף העמקת הלחימה בגזרה הצפונית.




Video: צילום: דובר צהל


הרכזים לא התרשמו מהאלוף והיום הודיע אחד מראשי הרשויות בצפון, משה דוידוביץ', המכהן כראש המועצה האזורית מטה אשר, כי בכוונתם לפעול באופן עצמאי ולחזיר את תושבי מטולה, שתולה וזרעית לבתיהם. דוידוביץ' אמר בראיון בערוץ 14 כי "צה"ל יצטרך למצוא פתרונות לאנשים שהמדינה זנחה", והוסיף כי "הממשלה לא נמצאת באירוע, אנחנו מרגישים נטושים".


גורדין ניסה להשרות ביטחון במפגש אמש ואמר כי ״יש לא מעט הישגים בתוך המערכה; הדחיקה שלהם אחורה, פגיעה רבה בתשתיות שלהם, ביכולות שלהם ובמרחבים שלהם. אנחנו מחזקים את המוכנות כל הזמן ליציאה למתקפה בלבנון. המחויבות שלנו, שלי, היא לשנות את המצב הביטוחני כדי שאפשר יהיה להחזיר את התושבים הביתה״.




Video: צילום: דובר צהל


מדובר צה״ל נמסר כי ״צה"ל ערוך לבצע פעולות זהות גם בגזרת הצפון – בעצימות גבוהה ותחת אש, אם יידרש״.


The post נערכים למלחמה בצפון: תיעוד תרגיל רחב של צה"ל appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/10 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: