פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
10/3 8:32

פנייה לראש הלשכה: למנות שתי עורכות דין לוועדה לבחירת דיינים

המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין צפויה לבחור בקרוב את נציגי לשכת עורכי הדין לוועדה לבחירת דיינים.


על פי החוק בוחרת המועצה הארצית בשני נציגים, אשר לפחות אחת מהם חייבת להיות אישה. אולם בקואליציית עיקר, הפועלת לקידום מציאת פתרונות במסגרת ההלכה לבעייתן של עגונות ומסורבות גט ולמיגור התופעה, וכן בשדולת הנשים ונעמת – קוראים במכתב ששיגרו היום לראש הלשכה עו"ד, עמית בכר, להביא לבחירת שתי נשים כנציגות הלשכה. במכתב נטען בין היתר כי על רקע חולשתן המובנית של נשים במערכת בתי הדין, מן הראוי לקבע ייצוג משמעותי יותר לנשים דווקא בוועדה לבחירת דיינים.


נציין כי כיום מכהנים כנציגי הלשכה בוועדה עו"ד יעל דולב ועו"ד יצחק גורדון. על פי דיווחים שפורסמו בימים האחרונים, הקואליציה החדשה בלשכת עורכי הדין בראשותו של עו"ד בכר, מתכוונת להעמיד כאחד ממועמדיה לנציג הלשכה בוועדה לבחירת דיינים את עו"ד מנחם מושקוביץ המשמש גם כיו"ר ועדת האתיקה של הלשכה. בקואליציית עיקר ובשדולת הנשים ונעמת, חוששים כי מינויו של מושקוביץ – אשר משתייך למגזר החרדי ואף שימש כיועץ המשפטי של מפלגת דגל התורה – עלול לחזק את האגף החרדי החזק ממילא בוועדה, ולהשפיע לרעה על דמותם של בתי הדין הרבניים.


במכתב לראש הלשכה, עליו חתומים נציגי הארגונים החברים בקואליציית עיקר, שדולת הנשים ונעמת, נאמר בין היתר כי "לוועדה לבחירת דיינים יש חשיבות רבה מכיוון שהיא מכריעה את אופי בתי הדין לשנים הבאות, ובפרט כשעל הפרק מינוי של 18 דיינים חדשים לבית הדין האזורי. כבר כעת, מערכת בתי הדין הרבניים סובלת מתת ייצוג של נשים. נוכחותן של נשים בוועדה למינוי דיינים מבטיחה בחירה יותר מאוזנת של דיינים. נזכיר כי בוועדה מכהנים כבר היום 6 נציגים של הציבור החרדי ובנוסף ישנן 2 נציגות מטעם השר לשירותי דת (ש"ס). לא סביר שגם נציגי הלשכה יהיו נציגי ציבור שכבר מיוצג באופן לא פרופורציונלי בוועדה, ויהיו מקושרים באופן מובהק למפלגה חרדית".


"אנו קוראות ליו"ר הלשכה להיזכר במצע הבחירות שלו עצמו, ולהימנע ממינויים פוליטיים. יו"ר הלשכה נבחר כדי להביא קול ליברלי אל הלשכה ומצופה ממנו עתה לממש את ההתחייבויות שלו אל ציבור בוחריו. אנו קוראות להגביר ייצוג מגוון בוועדה ובחירת 2 נציגות נשים מטעם הלשכה כך שקולן של נשים ישמע בוועדה לבחירת דיינים", נאמר עוד במכתב.


The post פנייה לראש הלשכה: למנות שתי עורכות דין לוועדה לבחירת דיינים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/7 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: