פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
10/3 9:01

שקר הרעב בעזה: סרטוני המזון ברצועה סותרים את ההערכות

בניגוד גמור להערכה של האו"ם, לפיה רבע מאוכלוסיית עזה עומדת בפני רעב, ולהערכות של הממשל בארה"ב על הרעב ברצועה, מתפרסמים סרטונים רבים המציגים שפע של מזון ברצועה. בסרטונים נראים מאפים, אורז, שעועית, בשר ומזון נוסף המוחלק בחלקים שונים של הרצועה, שווקים מלאים במוצרים ואפילו משלוח של עגלים שהגיעו במשאיות לצורך קורבנות הרמדאן שיחל היום בערב (א').


"אנחנו מקווים שהקורבנות האלו יהיו קורבנות ניצחון", כתבו גולשים בתגובה לסרטוני המשאיות עם העגלים. הכותבים התעלמו לחלוטין מהחמושים של חמאס שעמדו על הבניינים הסמוכים לשיירת המשאיות כדי לפגוע בכל מי שינסה להתקרב אליהן.



@omaralkhodary.111 #اللهً واكبرًواللهً الحمد #من قلب محيمات الصمود #مستمرون #الدولة ♬ original sound – kivxr



בעקבות הערכותיהם של האו"ם, ארה"ב ומדינות נוספות על מצב הרעב בעזה – וכן לקראת חודש הרמדאן – מדינות ערב שיגרו בתיאום עם ישראל משלוחי מזון מוטסים לרצועה.


ירדן הודיעה כי ביצעה 37 טיסות להצנחת סיוע לרצועת עזה והייתה שותפה בתיאום 40 טיסות סיוע נוספות מאז תחילת "התוקפנות הישראלית על רצועת עזה". המלך הירדני עבדאללה השני, כמו גם הנסיכה הירדנית, השתתפו בפועל בהצנחת הסיוע, כדי להבהיר את תמיכתה של ירדן בפלסטינים וכדי למנוע ככל האפשר אפשרות של זליגת תושבי עזה לכיוון ירדן.


מצרים, שמודאגת גם היא מזרם פליטים לשטחה, הודיעה על הצנחת סיוע הומניטרי לצפון הרצועה בשיתוף עם ירדן במסגרת הקואליציה הבינלאומית למתן סיוע. איחוד האמירויות הודיעה מצידה על הצנחת המשלוח השביעי של סיוע, גם כן בתיאום עם מצרים.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 3/F240310CG25-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
הצנחת משלוחי מזון וסיוע בשמי רצועת עזה. צילום: חיים גולדברגף פלאש 90

אתמול הודיעו ברצועת עזה על חמישה הרוגים ופצועים נוספים בעקבות פגיעה ממשלוח אווירי שהוצנח על ידי ארה"ב. על פי הדיווחים, תקלה בפתיחת המצנח הקשור לחבילות הסיוע גרמה למותם של תושבי עזה, כאשר את משלוחי הסיוע הצניחו שלושה מטוסים מסוג הרקולס C-130, בהם היו כ-66 משטחים ועליהם 38 אלף ארוחות.


הפעולה האמריקנית הגיעה לאחר שהנשיא ביידן הבטיח כי ארה"ב תצטרף לירדן בהצנחת האספקה לתושבי עזה ובעקבות הטענה האמריקנית על התגברות המשבר ההומניטרי ברצועה. האמריקנים המודאגים ממשבר הרעב המדומה, הודיעו על הקמת נמל ימי זמני לחופי עזה, בהוראת הנשיא ביידן. הנמל צפוי לספק כ-2 מיליון ארוחות ביום לתושבי הרצועה.


הספינה הראשונה ועליה עשרות טונות של מזון לעזה, הועמסה בקפריסין כשפניה לכיוון הרצועה. ספינת הסיוע "Open Arms" (זרועות פתוחות) הנושאת 200 טון מזון שרובו ממומן על ידי איחוד האמירויות, מתוכננת להגיע לרצועה היום. האספקה ​​הגיעה מארגון הצדקה World Central Kitchen, שעובד עם ה-NGO הספרדי Proactiva Open Arms. מהארגון נמסר כי יש לו עוד 500 טונות של סיוע ​​בקפריסין שישלח בעתיד. נשיא קפריסין, ניקוס כריסטודוולידס, שממשלתו הפעילה במשך חודשים לחצים עזים להקמת קישור ימי לסיוע מהאי לעזה, אמר במוצאי שבת כי הוא מצפה שהמשימה תתחיל "בתוך 24 השעות הקרובות".


The post שקר הרעב בעזה: סרטוני המזון ברצועה סותרים את ההערכות appeared first on מקור ראשון.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 3/7 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: