פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
15/4 7:31

סעודיה מאשימה: איראן יזמה את הטבח כדי למנוע את הנורמליזציה

סעודיה האשימה את איראן ביזימת אירועי 7 באוקטובר והמלחמה בעזה, במטרה לעצור את ההתקדמות בהשגת הסכם נורמליזציה בין ישראל לערב הסעודית.


בראיון לכאן 11, אמר מקור ממשפחת המלוכה הסעודית גם כי טהרן מקדמת טרור וכי ריאד שיחקה תפקיד בסיכול התקפת המל"טים והטילים האיראנית נגד ישראל במוצאי שבת. נראה שהריאיון הוא ההודאה הסעודית הרשמית הראשונה בכך שהיא עזר להדוף את המתקפה, יחד עם ארצות הברית, בריטניה, ירדן וצרפת.


במה שהכתבה מתארת כהודאה "עדינה", אמר המקור כי ההגנה האווירית הסעודית מיירטת אוטומטית "כל אובייקט חשוד" שנכנס למרחב האווירי שלה, מה שיכול להוות התייחסות לתקיפות של שלוחת הטרור של איראן, החות'ים בתימן. "אנחנו מתעמתים עם כל חפץ חשוד שנכנס למרחב האווירי של סעודי. זה עניין של ריבונות", אמר הגורם.


הסעודים גם שיתפו מידע מודיעיני עם ארה"ב וישראל כדי לסייע בהתמודדות עם המתקפה האיראנית, לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל. באיחוד האמירויות שיתפו גם הם מידע מודיעיני, כך אמרו גורמים אמריקנים וישראלים. ממשלות ערב נזהרו בתחילה במתן המידע בשל חשש מפני מעורבות ישירה בסכסוך וחשיפה של עצמן לפעולות תגמול איראניות. עם זאת, לפי הדיווח, ריאד ואבו דאבי החליטו להתקדם לאחר שיחות עם האמריקנים.


ירדן הסכימה לאפשר לאמריקנים ולמדינות אחרות להטיס מטוסי קרב דרך המרחב האווירי שלה כדי ליירט טילים ומזל"טים איראניים וכי היא עצמה סייעה להפיל אותם, אמרו המקורות.


"יומיים לפני התקיפה, גורמים רשמיים באיראן עדכנו את עמיתיהם מסעודיה וממדינות מפרץ אחרות על קווי המתאר והתזמון של תוכניתם לתקיפות רחבות היקף על ישראל, כדי שאותן מדינות יוכלו לשמור על המרחב האווירי שלהן", אמרו הגורמים. המידע הועבר גם לארה"ב, תוך מתן אזהרה מוקדמת ומכרעת לוושינגטון ולישראל", לפי המאמר בוול סטריט ג'ורנל.


"עם מתקפה איראנית כמעט בטוחה, הבית הלבן הורה לפנטגון למקם מחדש את המטוסים ומערכות ההגנה מפני טילים לאזור ולקח את ההובלה בתיאום צעדי ההגנה בין ישראל לממשלות ערב, על פי הבכיר הישראלי", הוסיפה הכתבה. "האתגר היה להביא את כל המדינות הללו לעזור לישראל", בתקופה שבה ישראל מבודדת באזור, אמר המקור. "זה היה אתגר דיפלומטי".


שיחות הנורמליזציה הישראליות עם סעודיה עלו על שרטון לאחר טבח ב-7 באוקטובר והמלחמה שלאחר מכן, אך בריאד טענו כי הנושא עדיין על השולחן.


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 0 | דירוג: 3/5 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: