פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
15/4 8:33

חמאס מודה: שליש מנתוני ההרוגים בעזה "לא מלאים"

משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, אמר כי יש לו "נתונים לא מלאים" לגבי שליש מההרוגים הפלסטינים ברצועה מאז תחילת המלחמה. הדיווח, שהופיע בטלגרם בשבוע שעבר, מעלה שאלות מחודשות לגבי אמינות הנתונים ואמיתות מניין ההרוגים במלחמה שפרסם משרד הבריאות העזתי.


בדו"ח של ה-6 באפריל נכתב כי לחמאס היו "נתונים לא מלאים" עבור 11,371 מתוך 33,091 מקרי המוות הפלסטינים שרשם, וכי חסרה נקודת מידע מרכזית אחת או יותר, כולל מספר זהות, שם מלא, תאריך לידה או תאריך מוות. בדו"ח שלושה ימים קודם לכן, הודה המשרד ב"חוסר השלמות" של 12,263 רשומות מוות. טרם ברור מדוע לאחר שלושה ימים הנתון הזה ירד ל-11,371.


לפני הודאה בנתונים החלקיים, טען המשרד כי המידע ביותר מ-15,000 רישומי מקרי מוות נבע מ"מקורות תקשורת מהימנים". עם זאת, המשרד מעולם לא ציין מהם המקורות המדוברים ולרצועת עזה אין רשת תקשורת עצמאית.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... /F240408AM009-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
פלסטינים בחאן יונס, בשבוע שעבר. צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90

דייויד אדסניק, מנהל המחקר בקרן להגנה על דמוקרטיות (FDD) בוושינגטון, אמר כי "השינויים הפתאומיים בשיטות הדיווח של משרד הבריאות בעזה מצביעים על כך שהוא מתאמץ למנוע את חשיפת העבודה העלובה שלו. במשך חודשים, כלי התקשורת בארה"ב תפסו כמובן מאליו שהנתון העליון של המשרד לגבי הקורבנות היה אמין מספיק כדי לכלול עדכונים יומיים על המלחמה. כעת אנו רואים ששליש או יותר מנתוני המשרד עשויים להיות חלקיים במקרה הטוב – ובדיוניים במקרה הרע".


ג'ו טרוזמן, מנתח מחקר בכיר ב-FDD, אמר כי "חשוב להכיר בכך שחמאס משקיע מאוד בעיצוב הנרטיב העולה מעזה, במיוחד בנוגע למספר ההרוגים במלחמה. יתרה מכך, השליטה הזו בנתונים חורגת מהסטטיסטיקה שמספק משרד הבריאות שבשליטת חמאס, שכן ישנו גם מאמץ מכוון להמעיט במספר המחבלים שנהרגו על ידי ישראל".


על פי נתוני צה"ל, לפחות 13,000 מהפלסטינים שנהרגו במלחמה בתוך רצועת עזה, ועוד 1,000 שנהרגו בתוך ישראל במהלך 7 באוקטובר והימים שאחריו, היו מחבלים. בחודש שעבר, מומחה סטטיסטיקה טען כי טענת חמאס כי 70% מהנפגעים במלחמה היו נשים וילדים היא "בלתי אפשרית מבחינה סטטיסטית" ו"לא אמינה בכלל".


מחבר: ZeviP | מקור ראשון חשיפות: 0 | דירוג: 3/6 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: