פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
15/4 9:15

לאחר שנעצר: נתי רום תובע את המשטרה

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו הגיש היום (שני) בבית משפט השלום בבאר שבע כתב תביעה בסך 75,000 ₪ כנגד שוטרים ממשטרת נתיבות, אשר עצרו בניגוד לחוק את עו"ד נתי רום, מארגון חוננו אף הוא. רום נעצר לפני כחודש, בעת שהגיע לתחנת המשטרה להעניק ייעוץ משפטי למוחים ממחאת כרם שלום שהובאו לתחנה, ודרש לתת לעצורים את מלוא זכויותיהם. במהלך מעצרו אף הוכנס רום לתא עצורים.


בכתב התביעה מתאר עו"ד יאדו כיצד נעצר עו"ד רום לאחר שביקש לסייע ללקוחות שייצג: "התובע, עו"ד במקצועו, עוסק רבות, הן באופן עצמאי והן במסגרת ארגון חוננו, במתן ייעוץ משפטי לעצורים. בתאריך 5.3.24, במהלך המחאות שהתקיימו במעבר כרם שלום כנגד הכנסת ציוד לאויב העזתי בשעת מלחמה, נעצרו כשבעה קטינים והובאו למשטרת נתיבות. התובע נקרא מטעם ארגון חוננו ליתן לעצורים ייעוץ בתחנה. התובע תיאם מראש עם קצינה את הגעתו לתחנה, אך כשהגיע לתחנה לא הכירו היומנאים את התיאום האמור והתובע נאלץ להמתין שעה שלמה לפגישה עם העצורים. בעודו ממתין, ראה התובע כי אחת העצורות, קטינה כבת 16, יצאה בליווי שוטר לשירותים, התובע ניגש אל הקטינה ואמר לה שתמתין עד לפגישה עימו ועד אז לא תמסור גרסה ולא תדבר עם השוטרים. בתגובה לדבריו האמורים צעק השוטר שליווה את העצורה על התובע: "תסתום את הפה" וצעקות דומות, ודרש ממנו לצאת מהתחנה. התובע ניסה להוריד את הלהבות ודרש מהשוטרים שלא לצעוק, אך בלא הועיל.


"על מנת למנוע הסלמה יצא התובע מהתחנה. אולם דעתם של השוטרים לא נתקררה, ולאחר רגעים מספר יצאו הם אחריו ודרשו ממנו לצאת גם מחצר התחנה אל הרחוב. השוטרים הודיעו לתובע כי באם לא יצא מהתחנה יעוכב, וכשביקש לדעת על מה יעוכב נמסר לו כי על אי ציות לשוטר. השוטרים עיכבו את התובע, וכך לאחר שהוצא מהתחנה הוא הושב אליה, והפעם בסטטוס הבלתי חוקי שהודבק לו כמעוכב. עם כניסתו של התובע לתחנה דרשו ממנו השוטרים למסור להם את הטלפון. התובע שאל על שום מה הוא נדרש ליתן לשוטרים את הטלפון והשוטרים השיבו משום שהתובע מעוכב. התובע הבהיר כי אין סמכות ליטול טלפון ממעוכב, ובתגובה אמרו השוטרים לתובע כי יעצרו אותו, וכך עשו".


חסימת מעבר ניצנה. צילום: AFPhttps://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 1/AFP_34H79XG-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
חסימת מעבר ניצנה. צילום: AFP

עו"ד יאדו מציין בכתב התביעה כי מלבד המעצר בניגוד לחוק כלאו השוטרים את עו"ד רום בתא מעצר ואף ערכו לו חיפוש בו נטלו כסף שהיה ברשותו: "לא די בנטילת הטלפון, השוטרים גם אזקו את התובע. בהמשך לכך הכניסו השוטרים את התובע לתא מעצר, כאן ביצעו השוטרים עוולה נוספת וערכו בתובע חיפוש שלא כדין. החיפוש נעשה בכוח רב, כאשר התובע צועק כי כואב לו. בהמשך ביקש התובע טיפול רפואי ונאמר לו שהוזמן מד"א, אך כעבור שעה נאמר לו כי הוא לא יקבל טיפול, ולכן נאלץ התובע לקבע את הכתף שלו עם משולש שאלתר מבגדיו. אחד השוטרים מצא בכיס של התובע סכום נכבד של מזומנים ולקח אותו ממנו. התובע התריס בשוטר למה הוא גונב את הכסף, וזה גרם לשוטר לאבד לגמרי את העשתונות והוא השליך את כל השטרות על הרצפה. לאחר מכן דרש השוטר מהתובע שיאסוף את השטרות שהשוטר השליך אך התובע סירב, והשוטר נאלץ לאסוף את השטרות שהשליך לפני כן בחמת זעם על הרצפה. יש לציין כי במהלך החיפוש האלים נכנסה לחדר ולא פעם אחת קצינה, וכאשר היא נכנסה השוטרים הפסיקו את הפעולות האלימות.


לאחר החיפוש התובע נשאר נעול בתא שלוש שעות ובלא טלפון".


עו"ד יאדו מסר לאחר הגשת התביעה: "הסנגור משמש חיץ בפני פגיעה בלתי חוקית מצד שוטרים בזכויותיהם של עצורים. לשם כך מקנה לו הדין מעמד מיוחד וסמכויות מיוחדות. שוטרי משטרת נתיבות פגעו בצורה בלתי מוצדקת ובלתי מידתית בעו"ד נתי רום בזמן ששימש כסנגור של עצורים בתחנה. על המשטרה לתת על כך את הדעת ואת הדין".


מחבר: אברהם אליצור | מקור ראשון חשיפות: 0 | דירוג: 3/5 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: