פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
15/4 11:01

ברוכות השבות: ענקיות התעופה שמתחילות לחזור לטוס לישראל

המתקפה הישירה הראשונה של איראן על ישראל בסוף השבוע סיבכה את הטיסות באחד מהאזורים הצפופים ביותר בעולם, ואילצה את חברות התעופה לבחור בעקיפות ממושכות מערים כמו לונדון ופריז ליעדים במפרץ הפרסי או בהודו.


מספר מדינות במזרח התיכון, כולל ירדן, עיראק ולבנון, סגרו זמנית את המרחב האווירי שלהן במהלך סוף השבוע, כאשר איראן שיגרה מל"טים וטילים. גם ישראל וגם איראן הטילו הגבלות על תעבורת חברות התעופה, שחייבו את חברות התעופה לנתב מחדש, ובכך האריכו את זמני הטיסה והוסיפו לעליית מחירי הדלק.


חברות התעופה האירופיות נקטו ביום שני במגוון גישות, כאשר EasyJet Plc הפסיקה את טיסותיה לתל אביב וממנה, בעוד British Airways Plc עדיין מפעילה טיסות לישראל ולירדן. האחרונה התמודדה עם בעיה בסוף השבוע האחרון, כאשר טיסה שהייתה בדרכה לירדן נאלצה להסתובב בגלל סגירת המרחב האווירי.


חברות תעופה אחרות שהקיפו את האזור או הפסיקו את השירות למקומות כמו ישראל וירדן כוללות את ,Air France Qantas Airways ,Singapore Airlines ו-Virgin Atlantic Airways. חברת Virgin Atlantic הודיעה שלא תטוס מעל עיראק, איראן או ישראל בשלב זה, בעוד Wizz Air אמרה כי השעתה את הטיסות לישראל ולירדן במהלך סוף השבוע, אך בוחנת את חידוש הטיסות לתל אביב החל ממחר (שלישי).


אייר פראנס מסרה כי היא מתכננת להפעיל מחדש את הטיסות לביירות ביום שני ולתל אביב ביום שלישי, לאחר פתיחת המרחב האווירי הישראלי והלבנוני מחדש. עם זאת, אמרה כי הטיסות בנסיעות ליעדים כמו דובאי, הודו וסינגפור יתארכו בעד 45 דקות עקב שינויים בלוח הטיסות. "אייר פראנס חוזרת ומדגישה שבטיחות הלקוחות והצוותים שלה היא בראש סדר העדיפויות שלה", אמרה חברת התעופה. "החברה עוקבת כל העת אחר התפתחויות במצב הגיאו-פוליטי של השטחים הרלוונטיים על מנת להבטיח את הרמה הגבוהה ביותר של בטיחות הטיסות".


המרחב האווירי של איראן מנוצל לעתים קרובות על ידי חברות תעופה הנוסעות בין אירופה להודו או דרום מזרח אסיה. המרחב האווירי ברחבי המזרח התיכון עמוס בסיכונים ובמורכבויות. בשנתיים האחרונות חברות תעופה מתמודדות עם סדרה של אתגרים לאחר שפלישת רוסיה לאוקראינה שיבשה את מסלולי הטיסה של חברות תעופה רבות ואילצה אותן להתאים את עצמן באופן שקיים עד היום.


בשלב מוקדם יותר במלחמה של ישראל נגד חמאס בעזה, חברות התעופה התמודדו עם עשרות שיבושים שהתרכזו בעיקר בתל אביב, וביטלו טיסות למדינה או ממנה.


ישראל השביתה את המרחב האווירי שלה בקווים פנים-ארציים ובינלאומיים בשבת, לפני שפתחה אותם מחדש ביום ראשון בבוקר. גם לבנון ועיראק חידשו את הטיסות מעל שטחיהן.


טיסת אל-על בשמי הארץ. צילום: אלבטרוסhttps://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2023/08/מטוס-דרימליינר-ירושלים-של-זהב-עובר-מעל-העיר-ירושלים-2.-צילום-אלבטרוס-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
טיסת אל-על בשמי הארץ. צילום: אלבטרוס

ההסטות האחרונות מצד חברות התעופה הגיעו לאחר שישראל ובעלות בריתה, בראשות ארה"ב, גינו את תגובתה של איראן, שהגיעה בשל החשד שישראל היא זו שעמדה מאחורי התקיפה בשגרירות איראן בסוריה ב-1 באפריל, בה נהרג מפקד צבאי בכיר. איראן טענה בשבת שכוחותיה תפסו ספינת מכולות הקשורה לישראל ליד מצר הורמוז.


מספר ימים קודם לכן, חברת לופטהנזה השעתה את הטיסות למספר ערים במזרח התיכון. הקבוצה – שחברות התעופה שלה כוללות את חברת הדגל הגרמנית לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס ו- Swiss International Air Lines –  הודיעה ביום ראשון כי תחדש את הטיסות לתל אביב, ארביל בעיראק ועמאן ביום שלישי, בעוד שהטיסות לביירות ולטהראן ימשיכו להיעצר עד 18 באפריל לפחות.


מחבר: ישראל שמאי | מקור ראשון חשיפות: 0 | דירוג: 3/6 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: