פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
15/4 9:55

ניסיון לינץ' בבקעת הירדן – שני פורעים נהרגו מאש צה"ל

ההתקפות על רועי הצאן עולות מדרגה: למעלה מחמישים ערבים מהכפרים עקרבא ומג'דל בני פאדל, תקפו לפני זמן קצר באלות ואבנים רועי צאן יהודים מחווה חקלאית הסמוכה לישוב גיתית בבקעת הירדן – קילומטרים ספורים מהמקום שבו נרצח ביום שישי הנער בנימין אחימאיר. הרועים דיווחו למוקד הביטחון שהקפיץ למקום כוחות צה"ל.


מפרטים ראשוניים עולה כי כוח צבאי שהגיע לנקודה וניסה להניס את הפורעים נתקל בקבוצה נוספת של ערבים שהגיעו מכיוון עקרבא, ויידו לעברו אבנים וסלעים מטווח אפס. לאחר שנקלעו לסכנת חיים, ירו החיילים לעבר הפורעים. על פי דיווחים בכפר, שני פורעים נהרגו.





המתקפות על רועי הצאן מתרחבות – ואין מענה


ההתקפות כנגד רועי הצאן בחוות ובגבעות ביו"ש, אינן דבר חדש. בשנה האחרונה הלכו והתגברו אירועי התקיפה, והגיעו לשיא בסוף השבוע האחרון עם רציחתו של בנימין אחימאיר הי"ד. תושבים בגבעות מספרים כי למרות העלייה החדה באירועי התקיפה וחומרתם, שכללו לעיתים אף פציעות קשות ותקיפות בגרזן, מרבית הפורעים הערבים כלל לא נעצרו, ואלו שנעצרו שוחררו לרוב אחרי זמן קצר.


הבוקר שיתף ערוץ טלגרם של חמאס ביריחו תמונה ומיקום של רועה צאן יהודי מאחת החוות בבקעת הירדן. את התמונה צילם פעיל השמאל הקיצוני שאול צ'ינקובר מהארגון "מסתכלים לכיבוש בעיניים", והעלה אותה לחשבון הפייסבוק שלו תוך שהוא מאשים את הרועים היהודים כי נשלחו לשטח במטרה "לחסום את שטחי במרעה לרועים הערבים המקומיים". "כשהם יצליחו, קהילת הרועים הערבית הזאת לא תתקיים יותר", הזהיר.


ערוץ חמאס ביריחו, כאמור, שיתף את התמונה שצילם צ'ינקובר וכתב: "מתנחל רועה כעת את עדרו במעיינות העוג'ה". כמה דקות לפני כן שיתף ערוץ החמאס תמונה של מצנחי רחיפה מהמתקפה בעוטף, והתגאה: "שום תגובה לא משתווה ל-7 באוקטובר המפואר".


מחבר: אברהם אליצור | מקור ראשון חשיפות: 0 | דירוג: 3/3 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: