פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
3/8/2020 2:52

סניגורי אלוביץ׳ מנהלים מלחמה, סניגורי נתניהו לא ממהרים

הדיון הבא בתיקי האלפים של רה"מ יתקיים בשישה בדצמבר. במהלכו ישיבו עורכי דינם של נתניהו, בני הזוג אלוביץ' ונוני מוזס לכתבי האישום במעמד הנאשמים. בארבעת החודשים שנותרו עד אז נהיה עדים לקרב המתמשך בין הסניגורים לבין הפרקליטות. אולם הפעם הזירה היא תיבת המכתבים של מערכת בתי המשפט, ולא אולם הדיונים.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– טרפוד פסקת ההתגברות: בקואליציה חוששים מבחירות


דעה: הזמנה דחופה לנחמה: דבר לא השתנה

– סיכול ממוקד: כך חוסלה החוליה בגבול הצפון


אך גם במקרה הזה, כפי שהתגלה כבר בדיון הקודם, פרקליטיהם של בני הזוג אלוביץ' מתקדמים במסלול ההגנה ביתרון גדול על פני סנגוריו של נתניהו. ככל שאלה מתחלפים – והסיבות לכך נעוצות רובן ככולן בהחלטות היועץ המשפטי לממשלה, באשר ליכולת מימון צוות ההגנה על ידי נתניהו, כך הגנתו של ראש הממשלה מתרחקת עוד יותר מהמוכנות להשיב לכתבי האישום בזמן שקבע בית המשפט, בעוד כחודשיים.


https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2020/05/משפט-נתניהו-750x428.png 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
רה"מ נתניהו בפתח משפטו. צילום מסך פייסבוק

למרות זאת, העובדה שכתבי האישום צורפו יחד לכתב אישום אחד בכל שלושת תיקי האלפים, כרכה את הנאשמים: נתניהו, בני הזוג אלוביץ' ונוני מוזס יחדיו ומהלך של אחד, יכול במקרה זה לקדם את האחר שמשתרך מאחור.


לפני כשבועיים השיבה הפרקליטות לטענות עורכי דינם של בני הזוג אלוביץ', מיכל עוזר-רוזן וז'ק חן, במכתב תשובה לבית המשפט וטענה כי בניגוד לטענת הסניגורים היא אינה מסתירה חומרי חקירה מבאי כוחם של הנאשמים. התלונה של עורכי הדין של בני הזוג אלוביץ' הגיעה בעקבות חשיפתה של עוזר-רוזן במהלך הדיון האחרון, כי פער משמעותי התגלה בין תמלול השיחה בין חוקרת המשטרה לבין בנו של אלוביץ', אור, לבין ההקלטה עצמה.


אתמול הוטרדה תיבת המכתבים בעניין אחר: עו"ד עוזר-רוזן וחן הגיבו לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה כי אין לפתוח בחקירה פלילית סביב הדלפות חומרי החקירה בתיק 4000, במסגרת עתירת בני הזוג אלוביץ' לבג"ץ נגד ההחלטה שהוגשה לפני כחודשיים. הסניגורים פנו ליועמ"ש זמן קצר לפני שידור התכנית "המקור" בדרישה כי ינקוט בהליכים שבסמכותו נגד שידור תחקיר "המקור" ובו עתידים היו להתפרסם חומרי חקירה, וזה השיב: "לאחר שנדרשנו למכלול ההיבטים המשפטיים ולנסיבות העניין, לא מצאנו מקום לפעול כבקשתכם".


לאחר שידור התכנית, דרשו הסניגורים לפתוח בחקירה של ממש, במה שנראה היה לעיניהם כהדלפת חומרי חקירה, דרישה שלא באה לידי מענה. במהלך התכנית, מלבד הזמנת העדים המזומנים להעיד במשפט האמיתי, להעיד כביכול במשפט המדומה שנערך בתכנית המקור, נחשפו הקלטות שיחה שהתנהלו בין עד התביעה אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר, לבין בני הזוג אלוביץ'. היועמ"ש הודה כי במועד פרסום הקלטות רק שני גורמים החזיקו בהן – רשויות האכיפה ועד התביעה, אילן ישועה. לטענת הסניגורים רק אחד מן השניים יכול היה להדליפם, ועל כן תמוהה בפניהם החלטתו של היועמ"ש שלא לחקור את ההדלפות.


לטענת עוזר-רוזן וחן, ״אם בנסיבות מקרה זה לא מורה היועץ על חקירה, או לכל הפחות בדיקה מקדמית, הרי שלא ניתן לתאר מקרה בו הדלפת חומר חקירה תהווה לשיטתו עילה לפתיחה בחקירה". המשמעות בפועל של עמדת היועמ"ש לטענתם, היא "התרת הרסן ומתן "אור ירוק" ואפילו עידוד לכל גורם פוטנציאלי – רשות אכיפה או עד תביעה –  להדליף חומר חקירה ללא מורא״. עוד הוסיפו כי "אי-פתיחה בחקירה בעניין ההדלפות הוא בבחינת ״שינוי סדרי עולם״.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 02012_59_59-2-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
שאול אלוביץ'. צילום: עמית שאבי

במקביל לתגובתם לבג"ץ, הגישו סנגוריהם של בני הזוג אלוביץ' לבית המשפט המחוזי בירושלים דרישה להורות לפרקליטות לפרט את סדר הפרשות כפי שידון בבית המשפט, וכן את סדר הבאת העדים. כזכור, בדיון האחרון שהתקיים לפני כשלושה שבועות טען עו"ד זאק חן המייצג את שאול אלוביץ' כי בדיון הראשון, שנערך במאי, מסרה הפרקליטות כי תעביר בהקדם רשימה של סדר הדברים בהם היא מתכוונת לדון. חודשיים עברו ולא נמסרה על כך כל הודעה.


ראש צוות התביעה, עו"ד ליאת בן ארי השיבה כי בפרקליטות אמנם חושבים להתחיל עם תיק 4000 לפי הסדר בכתב האישום אך אם תהיה בקשה כלשהי להתחיל עם תיק אחר, הפרקליטות מבחינתה תראה גמישות. חן התרעם על הרצון להתחיל עם תיק 4000 משום העבודה הרבה של הסניגורים במעבר על חומרי החקירה בפרשה שהיא יותר מכפולה משני התיקים 1000 ו-2000 גם יחד.


כעת מתרעמים עורכי דינם של בני הזוג אלוביץ' כי למרות הצהרותיה בבית המשפט, חלפו שבועיים והפרקליטות טרם מצאה לנכון להודיע לבית המשפט מהו הסדר בו תבקש להציג את הראיות. "אכן, בית המשפט הנכבד לא הורה למאשימה להודיעו דבר בעניין זה, אך נוכח שאלותיו ונוכח בקשתם ניתן היה לצפות שהמאשימה תודיע מפורשות מה סדר הבאת העדים המתוכנן״. לטענת הסניגורים, במידה והפרקליטות תעמוד על הבאת תיק 4000 ראשון בסדר הפרשיות, הרי שהדבר יביא להגשת בקשה לבית המשפט לשינוי סדר הבאת הראיות ״שכן ההגנה לא תוכל להיערך לניהול תיק 4000 בחודש ינואר 2021 – זאת נוכח היקף חומר החקירה והבקשות הצפויות בענייני חומר חקירה״.


עוד הוסיפו סנגוריהם של הזוג אלוביץ׳ כי אם יש ממש בפרסומים האחרונים שלפיהם העד הראשון במשפט יהיה מנכ״ל וואלה לשעבר אילן ישועה, ״הרי שהמעט שניתן לומר הוא שהחלטה כזו מהווה הכבדה, בלתי עניינית, על באי כוחם של הנאשמים ואולי ניסיון להפיק יתרון מחוסר הזמן שניתן להם להיערך. ודאי שאין בה קידום של ניהול ההליך הפלילי באופן יעיל והוגן״.


"חלופת המכתבים" הזו שבין צוות התביעה לצוותי ההגנה היא זירה משמעותית לא פחות מאולם הדיונים ברחוב צלאח א-דין. הפרקליטות מצידה שועטת לכיוון שלב הראיות, צוותי ההגנה ממשיכים לטעון מצידם לחוסר יכולת לעבור על כל חומרי החקירה ונראה כי עד שיחל שלב הראיות בינואר הקרוב, במהלכו יידרשו נתניהו אלוביץ' ומוזס להתייצב שלוש פעמים בשבוע בבית המשפט, לא מעט יתרחש דווקא מחוץ לאולם הדיונים.


The post סניגורי אלוביץ׳ מנהלים מלחמה, סניגורי נתניהו לא ממהרים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: nachumw | מקור ראשון חשיפות: 7 | דירוג: 3/149 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: