פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
6/8/2020 22:34

"אם הקב"ה הביא אותך במאה ה-21, הוא רוצה שיהיו לך ילדים"

01 זיכרון ילדות תרבותי. הספר שאבי כתב בזמן השואה כשברח עם ישיבת מיר לשנגחאי בסין, והסיפור כיצד התמודדו תלמידי הישיבה עם הבשורה המרה שלא נותרה להם משפחה. כשאבא היה מסכים לספר על כך זה היה מרגש ביותר והדמעות היו באות.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– תנועות הנוער מתגייסות לריפוי השסע החברתי

– דלדולה של הרוח: מי יחיל ריבונות על האוניברסיטה הציונית?

– עלייה דרמטית: מפרוץ הקורונה כ-10 אלפים יהודים ביקשו לעלות לארץ


02 יוצר שאתה אוהב במיוחד. רחל המשוררת – בשל אהבתה הגדולה לארץ ישראל. כשאני מגיע לצפון, אני מחפש את נוף הכנרת ומתחיל לשיר "הוי, כנרת שלי…"


צילום: אריק סולטןhttps://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... _202013_17_39-750x731.jpg 750w" sizes="(max-width: 985px) 100vw, 985px" />
הרב מנחם בורשטין. צילום: אריק סולטן

03 דמות שמעניקה לך השראה. אמא שלי. תמיד היא חיפשה לעשות מעשי חסד. אצל הוריי בבית היה קבוע אדם שאינו בן משפחה שזקוק לתמיכה מתמדת. היא העבירה לנו את המסר שצריך לעשות טוב ולהאמין שיהיה טוב.


04 עם מי היית רוצה לשבת לכוס בירה? עם משה רבנו – לשמוע ממנו ישירות על תפיסות העולם שלו, על התמודדות עם קשיים בשטח ועל מה שלא נכתב בתורה. הייתי ממש שמח להתייעץ איתו ולקבל ממנו טיפים להתמודדות שלנו בחיי היומיום.


05 עם מי היית רוצה להתחלף ליום אחד? עם דוד בן־גוריון. אני חולק עליו במיליון דברים בערך, אך אי אפשר לקחת ממנו את הזכות ההיסטורית, שכיהן כראש הממשלה הראשון במדינה ושהוא־הוא הכריז על מדינת ישראל. יש לי כמה רעיונות על מה הייתי מכריז באותו יום.


06 מה מצחיק אותך? כשמישהו אומר לזוג שלא יהיו להם ילדים. אני תמיד אומר לזוג: אם הקב"ה היה רוצה שלא יהיו לך ילדים הוא היה מביא אותך במאה ה־19 למניינם, אם הוא הביא אותך במאה ה־21 למניינם אז הוא רוצה שיהיו לך ילדים. אולי הוא רק מבקש שקצת תתאמץ, ומכון פוע"ה יעזור לך.


07 בילוי משותף עם המשפחה. שבוע משפחתי עם כל המשפחה המורחבת בצפת או בכרמיאל בתקופת "בין הזמנים". כל השנה הנכדים שואלים מתי יגיע הרגע הנכסף. אנחנו מקווים שגם בקורונה יצא הדבר אל הפועל, תלוי בהוראות משרד הבריאות.


08 מאכל שאתה לא יכול לעמוד בפניו. כל מאכל שאשתי בישלה, ובמיוחד מה שהיא מכינה לשבת. בזכותה, כבר ביום חמישי בלילה, ריח החלות שהיא מכינה מכניס אותי לאווירת שבת קודש.


09 מה שם קבוצת הווטסאפ המשפחתית שלכם? "הבורשטינים". לא לכולם יש ווטסאפ, אבל העדכונים עוברים אליהם במהירות רבה. כל שמחה כללית או משפחתית עוברת בין כולם, והכי כיף לי לראות את היצירות של הנכדים.


The post "אם הקב"ה הביא אותך במאה ה-21, הוא רוצה שיהיו לך ילדים" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Rina Nakonechny | מקור ראשון חשיפות: 7 | דירוג: 3/133 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: