פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
16/8/2020 22:48

למרות ההבטחות, השמיים רחוקים מלהיפתח באמת

https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-19.44.06-750x237.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />


מתווה הטיסות החדש שיצא אתמול (א') לדרכו בהתרגשות מרובה ואולי מעט מוגזמת יאפשר לכמה מאות ישראלים בודדים לצאת לנופש קצר או לפגישת עסקים במדינה שכנה, אבל בוודאי לא יהיה זה שיפתח את השמיים לעשרות המדינות הנחשבות ירוקות. עד שישראל לא תוריד משמעותית את התחלואה ותיחשב בקרב העמים למדינה ירוקה, אנחנו יכולים לשכוח מהצטיידות במילקי בברלין, טרק מאתגר בבנסקו שבבולגריה, קפה טוב ברומא או מטיול תרמילאים בניו זילנד.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– נו ספיק אינגליש: המהגרים שלא מוותרים

– חדר המתים הוא רק מעטפת לניתוח החברה הישראלית

– "הדיקטטור האחרון באירופה"  לא הולך לשום מקום


מרבית מדינות העולם מסרבות לאשר כניסת אזרחים ממדינת ישראל בשל התחלואה הגבוהה בה, שנחשבת לגבוהה ביותר בעולם פר נפש. במקביל, כל עוד בישראל לא יאשרו לתיירים הזרים מהמדינות הירוקות להיכנס ארצה, אלו לא ימהרו להכניס אליהן את אזרחי ישראל. ברית הדדיות קוראים לזה.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 05/AFP_1RJ9NX-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
בדיקות חום בנתב"ג. צילום: AFP

ועם זאת, אחרי כמעט חצי שנה שמרבית אזרחי ישראל נמנעו מלפקוד את הדיוטי-פרי ושערי נתב"ג, ולמעט גיחה קצרה שעשיתי לחו"ל לבחון עבור 'מקור ראשון' את נהלי הטיסות החדשים בעידן הקורונה, יש בפתיחה החלקית מאוד של השמיים בשורה שיש בה כדי להתניע חזרה לשגרה כלשהי, מתישהו. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, חתם אתמול  על צו פטור מבידוד לשבים ממדינות ירוקות שפוטר מבידוד ישראלים השבים מ-20 מדינות ובהן אוסטריה; איטליה; אסטוניה; בולגריה; בריטניה; גאורגיה; גרמניה; דנמרק; הונג-קונג; הונגריה; יוון; ירדן; לטביה; ליטא; ניו-זילנד; סלובניה; פינלנד; קנדה; קפריסין וקרואטיה.


כל הנוסעים המבקשים לטוס מישראל נדרשים למלא טופס דיווח יציאה מישראל במהלך 24 שעות שלפני הטיסה ובחלק מהמדינות יידרשו עם הגעתם להציג תוצאות שליליות לבדיקת קורונה עדכנית. ביוון אף ידרשו מהמבקרים הישראלים לערוך בדיקה נוספת במדינת האיים ולהמתין עד 48 שעות בבידוד בחדרם במלון עד לקבלת תשובה.


בשלב הזה המדינות היחידות באירופה שמוכנות לקבל ישראלים הן יוון, בולגריה וקרואטיה. שאר המדינות שמוגדרות ירוקות בישראל עדיין סגורות לדרכון כחול לבן, וכדי להיכנס בשעריהן תצטרכו דרכון זר. בנוסף לבדיקת קורונה, ידרשו הטסים למלא הצהרת בריאות. הכניסה לטרמינל הנוסעים בנתב"ג תותר רק למחזיקי כרטיס טיסה ואישור על מילוי הבקשה באתר משרד הבריאות.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 08/AFP_1UR7IF-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
עמדת הצ'ק-אין בנתב"ג בתחילת יולי. צילום: AFP

בתוך כך, הבוקר תתכנס ועדת הקורונה של הכנסת בראשות היו"ר ח"כ יפעת שאשא-ביטון יחד עם בכירי משרד הבריאות ואנשי מערך התעופה בישראל לדיון בנושא המתווה החדש. הנחת העבודה היא כי אין בהחלטה על אישור הכניסה לישראלים חוזרים ממספר מדינות ירוקות בעולם כדי לשנות את המציאות ולפתוח את השמיים וזאת מאחר והמדינות הללו ברובן אינן מוכנות לקבל ישראלים ללא חובת בידוד, וכן בשל העובדה שבישראל לא מוכנים לקבל תושבים ממדינות זרות, גם אם הן ירוקות.


"השמים לא באמת נפתחים", אמרה ח"כ שאשא-ביטון בדיון שנערך בנושא בוועדת הקורונה בשבוע שעבר. היא טענה כי המתווה שגיבש משרד הבריאות לפתיחת השמים שיצא היום לדרכו הוא לא אמיתי ואמרה כי "אנחנו עובדים על עצמנו".


The post למרות ההבטחות, השמיים רחוקים מלהיפתח באמת appeared first on מקור ראשון.


מחבר: nachumw | מקור ראשון חשיפות: 6 | דירוג: 3/170 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: