פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
31/8/2020 2:32

ישראל לא מעוניינת בהסלמה בדרום, חמאס דווקא כן

אחרי למעלה משבועיים וקרוב ל-70 מטרות שהותקפו, בצה"ל בחרו שלא להגיב אתמול על טרור הבלונים ברצועה, ולתת לשליח הקטארי להביא את הסבב הנוכחי לרגיעה.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– נסראללה, בצה"ל יש שריף חדש. תתקוף – תחטוף

– בג"ץ מצפה כרמים: תאונה חזיתית בעיניים פקוחות

– שיעור האבטלה הגבוה – הסיבה והתוצאה של תוכנית המענקים


למעלה מ-22 שריפות שפרצו אתמול בעוטף ומזג האוויר החם הצפוי להימשך, מעלים את החשש שטרור התבערה יגרום לנזקים כבדים מהרגיל. למרות הסיוע שצה"ל מעניק לשירותי הכבאות ולחקלאים, חמאס מצליח להבעיר את השדות.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 08/AFP_1WO7NP-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
כיבוי שריפה ליד ניר עם, בעקבות בלון תבערה. צילום: AFP

בעיתון "אל-איאם" הפלסטיני דווח אתמול כי נרשמה התקדמות בשיחות בין הצדדים בתיווך המצרים. השליח הקטארי מחמד אל-עמאדי מוכן להעביר את הכסף אבל מתנה את העברתו בהבטחה מצד חמאס לרגיעה ארוכה, כך על פי אל-איאם. על פי הדיווחים ישראל צפויה להסיר את הסנקציות מעל הרצועה ובכללן פתיחת מרחב הדיג חזרה, פתיחת המעברים גם למקרים שאינם הומניטריים, הזרמת דלקים לתחנות הכוח והחזרת החשמל לרצועה ליותר מארבע שעות ביממה. חמאס מצידו רוצה יותר – הסרת המצור הישראלי מעל הרצועה והבטחה קטארית לבניית תחנות כוח לצורך הספקת חשמל. על פי הדיווח אם תנאים אלו לא ייענו חמאס כבר מוכן להסלמה מול ישראל עד כדי סבב לחימה. גורמים המצוטטים בעיתון הדגישו כי למרות הפערים בין הצדדים "המצב טוב יותר ממה שהיה בעבר. קיימת אפשרות להגיע להבנות חדשות".


עוד דרישות של חמאס מתייחסות למגפת הקורונה. מנתוני התחלואה המדאיגים המתפרסמים על ידי משרד הבריאות הפלסטיני, בתוך חמישה ימים בלבד מספר הנדבקים ברצועה הוכפל כמעט פי שלושה: מ-125 חולים ל-356. מספר החולים הפעילים ברצועה עומד על 280, כש-253 מהם מחוץ למרכזי הבידוד ואין עליהם שליטה.


לאור כל זאת, חמאס דורש בין היתר להכניס לרצועה – באמצעות השליח הקטארי – אלפי ערכות לבדיקה, ציוד רפואי לצוותים, ערכות מיגון ומכונות הנשמה למקרה שהמספרים יעלו עוד ומספר המונשמים יגדל באופן ניכר. במערכת הביטחון לא מתנגדים לדרישה הזו אבל מבינים שהעמדה הישראלית היא להכניס את הציוד הגדול רק אחרי רגיעה.


הפסקת התגובה מצד צה"ל נועדה בעיקר לאותת לחמאס כי ישראל לא מעוניינת בהסלמה, אבל לא רק. מדובר בצעד שנועד גם להראות למתווכים שהבעיה לא נמצאת בצד הישראלי צה"ל נוצר את האש אך חמאס ממשיך בשיגורי הבלונים. עם זאת הסבלנות במערכת הביטחון קצרה מבעבר. אם ביממה הקרובה לא יושגו ההבנות או לא תחול התקדמות משמעותית במו"מ, ישראל תחזור לתקוף בעזה.


The post ישראל לא מעוניינת בהסלמה בדרום, חמאס דווקא כן appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Rina Nakonechny | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/72 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: