פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
1/9/2020 0:58

מדיניות חמאס: תוקפים את האמיריות, מקבלים מיליונים מקטאר

נחיתת המטוס הישראלי באבו דאבי, היא דקירת סכין בגבם של הפלסטינים. כך הגדיר פאוזי ברהום, דובר חמאס ברצועת עזה את משק כנפי ההיסטוריה שחגגו בישראל.


"מדובר בבגידה, בקידוש הכיבוש ובקשירת קשר נגד העם הפלסטיני ונגד מאבקו", אמר ברהום בהודעה מטעם הארגון והוסיף: "פעילותם של שליטי האיחוד האמירויות לא תשנה את ההיסטוריה ולא תשנה את דעתם של העמים כלפי הכיבוש. הברירה היחידה הייתה ותישאר סיום הכיבוש. מדינות ערב לא יקבלו את הכיבוש הישראלי ואת הפשעים שמבצעת ישראל בירושלים. החופש של פלסטין יישאר העמדה היחידה המקובלת".


מאמרים נוספים באתר מקור ראשון:

שער הגיא: סיפורו של הישראלי הראשון בטור דה פראנס

קורונה בחברה הערבית: "קודם צריך להאשים את עצמנו"

המועדון הסגור של עיתונאי השמאל: ליברלים דה לה שמאטע


ברהום הזהיר מהמשך דרך הנורמליזציה עם ישראל והפגיעה שהוא צופה בביטחון הלאומי הערבי ובזכויות העם הפלסטיני. הוא דרש מאבו דאבי לחזור באופן מידי מההסכמים וממדינות ערב לנקוט בעמדה ברורה נגד המזימה נגד הפלסטינים.


גם ברשות הפלסטינית גינו כמובן את ביקורה של המשלחת הישראלית באיחוד האמירויות. "מצער אותנו מאד לראות מטוס ישראלי נוחת באיחוד האמירויות כשהוא נושא את השם קריית גת התנחלות שהוקמה על חורבות אל פלוג'ה", אמר ראש הממשלה הפלסטיני מחמד א-שתיה. "מדובר בהפרה של העמדה הערבית בעניין הסכסוך הערבי ישראלי".


נחמה פורתא קיבלו הפלסטינים בשיחה שקיים שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן זאיד עם הקהילה הפלסטינית באיחוד האמירויות. בן זאיד הדגיש שהשלום שעשתה איחוד האמירויות עם ישראל היא החלטה אסטרטגית למען השלום והעתיד. והדגיש שהיא עדיין תומכת בעמדה הערבית שקוראת להקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים. הוא הבטיח שאיחוד האמירויות תמשיך לתמוך בפלסטינים כבעבר ולפעול למען מימוש הזכויות הפלסטיניות.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... /06/08418003--750x502.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
גדודי עז א-דין אל-קסאם של החמאס. צילום: EPA

החשש הפלסטיני כעת הוא מפני פרץ מדינות ערביות שיבקשו לעשות כמעשי איחוד האמירויות ולנרמל את יחסיהן עם ישראל. העובדה שהמטוס הישראלי עבר במרחב האווירי של ערב הסעודית, הגבירה את החשש כי האמריקאים צפויים ללחוץ על ערב הסעודית להצטרף לפומביות שנתנה איחוד האמירויות ליחסים מול ישראל, צעד שהפלסטינים כאמור, רואים בו פגיעה ישירה.


הביקורת הקשה על ההסכם בין איחוד האמירויות לישראל, בעיקר מצד חמאס מגיעה בזמן שהאחרונה חתמה על הסכם נוסף של רגיעה בתמורה לכסף קטארי.


השגריר הקטארי, מוחמד אלעמאדי הודיע על העברת כסף לרצועת עזה בתמורה לשקט. בעיתון "ניו יורק טיימס" דווח על 27 מיליון דולרים שהעבירו הקטרים לידי חמאס החודש, כסף שאמור להביא לסיום שיגור בלוני התבערה שגרמו ליותר מ- 450 שריפות בתקופה האחרונה בדרום הארץ.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 08/AFP_1WG6MO-750x505.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
מחבלים בעזה מכינים בלוני תבערה, לפני כשבועיים. צילום: AFP

ישראל הודיעה אמש כי בהמשך למאמצי הרגיעה בתום התייעצות ביטחונית, שר הביטחון בני גנץ החליט להחזיר את פעילות מעבר כרם שלום להעברת סחורות ובתוכן גם דלק שיועד לחברת החשמל העזתית. כך התושבים ייהנו מעד 20 שעות חשמל ביום. גם מרחב הדייג יוחזר ל-15 מיילים ימיים בתמורה להפסקת טרור הבלונים. הפלסטר הקטארי שתוקפו חודש בודד, זיכה את יחיא סינוואר, בכיר החמאס בעזה לביקורת קשה. בתקשורת הערבית דווח על משבר של ממש בין האחרון לראש הלשכה המדינית של חמאס אסמעיל הנייה השוהה בחו"ל. על פי הדיווח, הנייה מודר מפרטי העסקה שסגר סינוואר מול ישראל באמצעות הקטארים.


The post מדיניות חמאס: תוקפים את האמיריות, מקבלים מיליונים מקטאר appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 2/62 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: