פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
21/9/2020 8:18

תסכול עמוק ברחוב הפלסטיני בעקבות ההסכמים: "בגידה ועלבון"

הסכמי השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין טופחים על פני ההנהגה הפלסטינית וממחישים את כישלונה. ברמאללה מבינים באיחור שההחלטה להתעמת חזיתית עם הממשל האמריקני הובילה אותם למשבר כלכלי קשה ולבידוד עולמי ואזורי.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– מלכודת קורונה: פרישתו הצפויה של גמזו תהיה אסון למערכת

– הקשר עם המפרץ מחליף בריתות אסטרטגיות ישנות

– נאחזים בתמיכה: קטאר מגבה את הפלסטינים


גם ברחוב הפלסטיני חשים תסכול עמוק בעקבות ההסכמים, ואכזבה מהנהגתם. בסקר המרכז הפלסטיני לחקר שווקים ומדיניות בראשות ד“ר חליל שקאקי, 89 אחוזים מהמשיבים בחרו לתאר את תחושותיהם כלפי ההסכם במילים “בגידה“ (53 אחוזים), “נטישה“, “עלבון“, או “עצב“. 63 אחוזים מסכימים כי האירוע מייצג שינוי אזורי גדול, וסבורים שזהו כישלון של הדיפלומטיה הפלסטינית.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 20/09/08671268-120x86.jpg 120w, https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 0/09/08671268-350x250.jpg 350w, https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 0/09/08671268-750x535.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
מחאה ברצועת עזה על הסכמי השלום עם המדינות הערביות. צילום: EPA

לפי רוב הנשאלים (53 אחוזים), האשמה בהסכמים נופלת גם על כתפי הפלסטינים, שהכירו בעצמם בישראל וחתמו על הסכמים עמה. 78 אחוזים רואים בעמדת מצרים, שבירכה על ההסכמים, נטישה של ההנהגה הפלסטינית, ו־82 אחוזים סבורים שסעודיה צפויה לחתום על הסכם דומה. אגב, לא פחות מ־55 אחוזים מאשימים דווקא את מוחמד דחלאן, הבכיר הפלסטיני המייעץ לשליט האמירויות, וסבורים שהיה לו תפקיד מרכזי בקידום ההסכמים.


במהלך הטקס בבית הלבן הודה לנתניהו שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זאיד, על שהשעה את החלת הריבונות "למען השלום". אך בסקר של ד“ר שקאקי, 75 אחוזים מעריכים שהריבונות תוחל בסופו של דבר, ומדובר בדחייה בלבד. 71 אחוזים מתנגדים להפסקת הנתק ולחידוש הדיאלוג בין ההנהגה הפלסטינית לממשל טראמפ.


האם כעת, לאחר השעיית הריבונות, הרשות הפלסטינית צריכה להחזיר את היחסים עם ישראל למסלולם הקודם? 62 אחוזים מתנגדים להחזרת התיאום הביטחוני, ו־45 אחוזים מתנגדים אף להחזרת התיאום האזרחי. ברחוב הפלסטיני מוטרדים מההשלכות של ניתוק היחסים עם ישראל, ו־55 אחוזים מתנגדים להחלטת הרשות להפסיק את שיתוף הפעולה עם ישראל בתחום הבריאות והמאבק בקורונה. בנוגע לעתיד הקרוב, 74 אחוזים חוששים שניתוק היחסים יוביל לכך שהרשות הפלסטינית לא תוכל לשלם משכורות, ושיעור דומה מודאגים מהפסקת ההפניות לטיפולים בבתי חולים בישראל. 77 אחוזים חוששים מניתוק אספקת החשמל והמים, ו־60 אחוזים חוששים מהתפתחות עימות מזוין מול ישראל ומקריסת הרשות.


התמיכה בפתרון שתי המדינות יורדת ל־39 אחוזים בלבד. 62 אחוזים חושבים שהפתרון כבר אינו מעשי נוכח התרחבות ההתנחלויות, וכמעט 80 אחוזים סבורים כי הסיכוי להקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל בחמש השנים הבאות קלוש או לא קיים.


The post תסכול עמוק ברחוב הפלסטיני בעקבות ההסכמים: "בגידה ועלבון" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: danab | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 2/72 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: