פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
1/10/2020 23:01

מיליון מתים הוכיחו: קורונה קטלנית בהרבה מהשפעת

ניתוח ראשוני של נתוני התמותה מקורונה בעולם מעלה כי הסיכוי למות מהמחלה גבוה באופן ניכר מהסיכוי למות משפעת: פי שניים מגיל עשרים ומעלה, פי ארבעה מגיל שלושים ומעלה ופי חמישה עד פי תשעה מגיל ארבעים ומעלה. מאמצע העשור החמישי לחייו של אדם, הקורונה קטלנית בערך פי 13 משפעת.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– מולאן 2020: פמניסטית סינית בלי חוש הומור


– סודות המשל: בין המקרא לנבואה

– "הייתי מראה להרצל מה השגנו, ממרחק הזמן"


הממצאים הראשוניים האלו, שפרסם אתמול (ה') החוקר האמריקני מארק באבנד, מתבססים על נתוני התמותה מקורונה שנאספו מאז שפרצה בעולם לפני כחצי שנה, על מאמר מדעי של חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג' שבחנו את היקפי התמותה מקורונה ב־45 מדינות, ועל דיווחים מבסיס הנתונים של המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית. הממצאים טרם עברו ביקורת עמיתים רשמית. עם זאת, הם תואמים לניתוח שנערך באוגוסט, וקבע שבין 15 במרץ ל־25 ביולי הביאה מגפת הקורונה לתמותה חריגה במדינה – עלייה של כ־200 אלף במספר הנפטרים בהשוואה לממוצע הרב־שנתי.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 09/08653726-2-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
קבורת אדם שנפטר מקורונה באינדונזיה. צילום: EPA

"הנתונים אינם מפתיעים אותנו", אומר פרופ' ערן סגל, חוקר בכיר במכון ויצמן למדע. "הם מתיישבים עם המון מחקרים, ומבוססים על מאמרים מדעיים". עם זאת, סגל מסייג את הממצאים בהסבירו כי יש קושי בניתוחם, מאחר שאחוז התמותה הוא תמונת ראי להיקף התחלואה, ואלו אינם ברורים דיים בעולם. שערוך אחוז התמותה מבוסס על סקרים סרולוגיים שמנסים "לתקן" את מספר החולים האמיתי, בהנחה שרבים מהנדבקים לא זוהו בזמן אמת. "יש כל מיני דרכים להעריך את היקף התחלואה. בעולם מנסים להבין מה המכנה המשותף לשתי המחלות, ומתוך כך להבין את חומרתן ועוצמת הסיכון שהן משקפות לאוכלוסיות השונות".


בעולם המחקר מתחבטים לא רק בהערכת היקף התחלואה בקורונה, אלא גם בהיקף התמותה מקורונה. בעונת שפעת מוערכת התמותה העולמית משפעת ב־200 אלף איש עד 1.5 מיליון, לפי דו"ח של OECD. עד כה דיווחו מדינות העולם על כמיליון בני אדם שנפטרו מקורונה מאז פרצה, וידוע על כ־34 מיליון נדבקים מאומתים.


ברור כי קטלניות המחלה נמדדת מול מספר בני האדם שנדבקו בה, אך לשפעת יש חיסונים ובני האדם שחלו בה בעבר מפתחים עם הזמן רמה מסוימת של חסינות טבעית, אך בקורונה הסיכוי להידבק ולחלות גדול יותר.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-09.03.24-750x606.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
הגרף שמראה כי הקורונה קטלנית יותר. נתונים: Marc Bevand

אתמול (ה') הגיע מניין מתי המגפה בישראל ליותר מ־1,600 בני אדם. למעלה מרבע מיליון אזרחים אותרו כמי שנדבקו בנגיף, 72 אלף מהם מוגדרים כעת חולים פעילים. לפי נתוני הלמ"ס בחודש שעבר, בישראל נרשמה ביולי־אוגוסט תמותה עודפת בת כ־10 אחוזים לעומת הממוצע הרב־שנתי.


מנהלי מחלקות פנימיות בבתי החולים דיווחו שלשום (ד') כי הם מתקשים להעניק טיפול מיטבי לחולים בשל הכוחות המופנים לטיפול בחולי הקורונה הקשים. ד"ר איילת רז, מנהלת מחלקת פנימית א' בבית החולים "רמב"ם", העידה שאנשי הצוות הרפואי נאלצים לשחרר לא אחת חולים מהמחלקה אף שמצבם לא השתפר, משום שאין די כוח אדם שיכול לטפל בהם: "המשמעות היא פגיעה קשה בחולים 'שגרתיים' – אנשים שסובלים מסוכרת או יתר לחץ דם, חולי סרטן, מושתלים ועוד", אמרה רז. היא הוסיפה כי אין לבתי החולים ברירה אלא לשחרר את החולים, מאחר שעוד ועוד כוח אדם מועבר מהמחלקות הרגילות למחלקות הקורונה. "ירדנו בהיקף המיטות בכ־40 אחוזים, וגם בהיקף הצוותים המטפלים".


The post מיליון מתים הוכיחו: קורונה קטלנית בהרבה מהשפעת appeared first on מקור ראשון.


מחבר: nachumw | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/79 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: