פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
11/10/2020 5:51

כת השטן עם הרבה כוונות טובות

ספיידרמן, חייל החורף ובאטמן החדש נפגשו לצלם סרט. אל דאגה, לא פספסתם שיתוף פעולה נדיר בין סרטי מארוול לדי־סי. מדובר בהפקה החדשה והמדוברת מאוד של נטפליקס, "תמיד השטן", שבה מככבים בהתאמה טום הולנד, סבסטיאן סטן ורוברט פטינסון. עוד נשוב אליהם בהמשך. הבמאי אנטוניו קמפוס הרים יצירה שאפתנית על פי ספרו של דונלד ריי פולוק, אך התוצאה, על אף שהיא נהנית מערכי הפקה מרשימים וים כוונות טובות, מאכזבת למדי.


מאמרים נוספים באתר מקור ראשון:

בג"ץ קבע: הבריכה בקריית ארבע תיפתח גם לשחייה מעורבת

סוריה מחדשת קשרים: שגריר עומאן בדמשק נכנס לתפקידו

ההפתעה שמכינים בצה"ל לעימות הבא בצפון


העלילה הפתלתלה והטרגית עוקבת במשך שני עשורים – מסיום מלחמת העולם השנייה ועד לתחילת מלחמת וייטנאם – אחר אוסף דמויות הסובבות צמד עיירות עלובות בדרום ארה"ב המיוזע, הנבער והשקוע בלהט האמונה הנוצרית. במרכז העניינים נמצא ארווין ראסל (הולנד) שמתייתם מהוריו ועובר לגור אצל סבתו. יחד עם סיפוריהם של שלל טיפוסים הסובבים את עולמו נרקמת תמונה של עולם קשה, אכזרי ואלים, שבו גם כוונות טובות שוקעות מהר מאוד בבוץ, בדם ובעיקר ביצריו האפלים של האדם. אין ספק שבחזונו ראה קמפוס אפוס אמריקני קלאסי בהשראת יצירותיהם הגדולות של פוקנר וסטיינבק. כדי לשמר את הנימה הספרותית מלווה הסרט בקריינות של מספר יודע־כול, ובכותרות הסיום מתברר (אל דאגה, אין כאן ספוילר) כי זהו לא פחות מאשר קולו של הסופר דונלד ריי פולוק, שנוכחותו אמורה בוודאי לתת עוד משנה תוקף לחזון הבמאי.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... T_Unit_08003r-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
"תמיד השטן". צילום: באדיבות נטפליקס

אהבתם את הא־ל עלולה להעביר אנשים טובים על דעתם, לשמש מסתור ליצריהם של רשעים ולהוביל תמימים אל אובדנם. התמה המרכזית העוברת בסרט כחוט השני היא הקו הברור הנמתח בין האמונה הנוצרית לרוע ולאלימות, חיבור שחוזר על עצמו בלא מעט יצירות ונוכח במיוחד בעולם הגותיקה הדרומית. לכך נוסף גם דגש על ממד האקראיות, כשרוב החיבורים בעלילה הם תוצאה של צירופי מקרים. אבל אחרי שעתיים ורבע של תהפוכות גורל, לא ממש ברור מה רצה לחדש המשורר על התובנות הידועות בדבר יצר האדם ונפלאות דרכי הא־ל, ולמה בעצם נאלצנו לעבור את המסע המטריד והמעייף הזה. ייתכן שבספר הובילה העלילה אל תובנה אפית ורבת רושם. בסרט, בכל אופן, זה פשוט לא עובד. סיבה מרכזית לכך היא הטיפול הלוקה ברוב דמויות המשנה, שאינן מצליחות לגדול אל מעבר לתפקידן הפונקציונלי. העלילה מנווטת אותן אל כמה מפגשי פסגה גורליים, אך מלבד רגעי מתח קצרים היא אינה מצליחה לחלץ מתוכם אף קתרזיס משמעותי.


טום הולנד, כציר המרכזי בעלילה, הוא היחיד שמציג תפקיד מרשים  באמת. פטינסון, בתפקיד מטיף כריזמטי ושטוף זימה, מופיע לפרק זמן קצר מדי שאינו מאפשר לו ליצור הרבה מעבר לקריקטורה צפויה עם מבטא דרומי מלאכותי, וסטן האומלל, שבוודאי ראה לנגד עיניו מועמדויות בעונת הפרסים והוסיף עבור התפקיד קילוגרמים רבים למשקלו, נותר עם דמות שולית וחסרת עניין. אם אתם נמנים עם חובבי הז'אנר המדובר, ככל הנראה תשאבו הנאה מסוימת מ"תמיד השטן" בזכות ערכי ההפקה הגבוהים ויצירת האווירה האפקטיבית. עבור השאר מדובר בחוויה מעיקה ותובענית מדי ללא הצדקה נאותה.


תמיד השטן, ארה"ב 2020, במאי: אנטוניו קמפוס, 138 ד', נטפליקס  


The post כת השטן עם הרבה כוונות טובות appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/68 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: