פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
16/10/2020 2:00

סוף להקפאה: אושרה בניית אלפי יחידות דיור ביו"ש

בתום שני ימי דיונים הסתיימה ביום חמישי בצהריים ישיבת מועצת התכנון של המנהל האזרחי, שתושבי יו"ש היהודים המתינו לקיומה במשך שמונה חודשים. בסך הכול אושרו בישיבה כ־4,300 יחידות דיור, בשלבי אישור שונים.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– דעה: דנים בהקלות: אם השרים ייכנעו לפופוליזם, זה לא ייגמר


– אהלן וסהלן: הצעירים שעברו לאבו-גוש כדי ללמוד ערבית

– יותר משני שליש מהציבור סובר שיש הסתה נגד נתניהו


ראשי המתיישבים ביו"ש מרוצים בהחלט מהתוצאות, ומקווים לישיבות המשך בהקדם. בגוש עציון שמחו במיוחד על העברתה להפקדה של תוכנית הכוללת 120 יחידות בפני־קדם. היישוב חגג בקיץ עשרים שנה לעלייתו על הקרקע, וכעת הוא אושר כשכונה של היישוב מיצד, ויחידות הדיור הקיימות נכנסו להליך הסדרה.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 10/AFP_8RZ48E-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
"בשורה אמיתית". בנייה לגובה בבית־אל על גבי המתחם הצבאי לשעבר. צילום: איי.אף.פי

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אומר שזו "בשורה אמיתית" ואמירה מדינית חשובה לגבי ההתיישבות. מיצד ופני־קדם נועדו להתקיים כמובלעות בתוכנית הסיפוח והמדינה הפלסטינית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, וככאלו הייתה אמורה לחול בהן הקפאה במשך שנים, בהמתנה להסכמה פלסטינית להצטרפות לתוכנית.


"גם האישורים לתוכנית ההרחבה בהר־גילה חשובים מאוד", מוסיף נאמן. בניית כ־500 יחידות דיור ביישוב הר־גילה היא בעלת חשיבות אסטרטגית, לדעתו, מכיוון שהיישוב מחבר בין גוש עציון לירושלים. "ישיבת מועצת התכנון הייתה מצוינת לגוש עציון", אומר נאמן. "אנחנו אומנם לא מוותרים על החלת הריבונות, אבל גם היא תבוא. כשההתיישבות נבנית גם הריבונות באה".


לדברי אורי ברטפלד, מזכיר פני־קדם, הדרך לאישורן הסופי של 120 יחידות הדיור עוד ארוכה, ויידרשו עוד כמה וכמה ישיבות תכנון כדי לסיים את כל שרשרת האישורים, אבל הכניסה למסלול ההסדרה חשובה ביותר. "התב"ע קוצצה בכמאה יחידות דיור, אבל זו עדיין בשורה טובה", הוא אומר. "לאחר כמה שנים של האטה בקליטה, השנה הגיעו שמונה משפחות חדשות ויש תפוסה מלאה של כל הקראוונים ויחידות הדיור, בסך הכול 64 משפחות. יש לנו כפר סטודנטים מהטובים והמבוקשים בארץ, ואנחנו מצפים להמשיך ולהתפתח".


ראש מועצת אפרת עודד רביבי הודה על "עבודת ההכנה הפוליטית והמדינית בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ והאמריקנים לקראת אישורי הבנייה הנרחבים הללו ביו"ש. אולי הסיפוח התרחק, אבל רוח תוכנית המאה מאפשרת לנו לבנות ולהתרחב".


בבנימין ציינו בסיפוק קבלת אישורי בנייה לכ־1,335 יחידות חדשות באישור סופי ועוד מאות בתכנון. גולת הכותרת היא הרחבת היישוב עלי, שאחרי שנים רבות קיבל אישור הסדרה, וכן אישור שלב ב' בפיתוח היישוב כרם־רעים, שהוקם ב־2010. עוד ניתנו אישורי תוכניות בשלבים שונים בשילה, במכמש, בפסגות, בכוכב־יעקב, בניל"י, בכפר־אדומים ובגבע־בנימין. "ברוך השם, יש הצלחה גדולה והתקדמות", אומר ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ. "קיבלנו את מרב אישורי הבנייה, ואנו מודים לראש הממשלה ומדגישים כי אנחנו ממשיכים לדרוש שחרור מלא של הבנייה ביו"ש בהתאם לצרכים ולהתפתחות".


ממועצת יש"ע נמסר: "אנו שמחים כי מאמצינו נשאו פרי וקודמו אישורי הבנייה. אסור שהבנייה באזור תשמש קלף מיקוח. יש להמשיך לבנות ביהודה, בשומרון ובבקעת הירדן באופן חופשי ורציף, ללא התניה וללא אישורים מדיניים, ממש כמו בשאר חלקי המדינה. אנו מודים לכל העוסקים במלאכה החשובה ובקידום האישורים לבנייה. זהו צורך חיוני וחשוב.


"אנו ממשיכים לפעול למען חזון־העל של מועצת יש"ע להביא מיליון ישראלים לאזור, באמצעות המשך הבנייה ביישובים ובערים, קידום תשתיות והסברה, למען עתיד ההתיישבות הישראלית".


The post סוף להקפאה: אושרה בניית אלפי יחידות דיור ביו"ש appeared first on מקור ראשון.


מחבר: nachumw | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 3/82 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: