פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
20/10/2020 2:47

מצעד החיים הקים מיזם וירטואלי למלחמה באנטישמיות

ב-9 בנובמבר 1938, למשך שתי יממות בלבד, שרפו הנאצים 1,400 בתי כנסת ומוסדות יהודיים בגרמניה ובאוסטריה – בפוגרום "ליל הבדולח" שהפך להיות נקודה קריטית בהשתלשלות האירועים שהובילו לשואה. מאידך, ב-9 בנובמבר 2020 יקיים ארגון מצעד החיים פרויקט עולמי לציון ליל הבדולח ובו מסר של אחדות ותקווה, באמצעות קמפיין בינלאומי ייחודי, "יהי אור" LetThereBeLight#. במסגרת הקמפיין קורא מצעד החיים לאישים, למוסדות ולבתי תפילה להשאיר את האור דולק בליל 9 בנובמבר, כסמל לערבות הדדית ולמלחמה משותפת באנטישמיות, בגזענות, בשנאה ובחוסר סובלנות.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– אזרחי המפרץ נגד הפלסטינים: טוב שירושלים בידי ישראל

– נתניהו יצר חברת שפע ועכשיו זה מתנקם בו

– דו"ח המבקר: התאגידים שמגלגלים מיליארדים אך מתנהלים כמו 'שכונה' 


באמצעות מיזם וירטואלי ייחודי יוכלו אנשים מרחבי העולם להצטרף לקריאה החשובה, להשמיע את קולם האישי ולכתוב במילותיהם על מנת להאיר את העולם נגד החשכה והשנאה. (לאתר הפרויקט: https://kristallnacht.motl.org/he/) מסרים ותפילות אלה יוקרנו על חומות העיר ירושלים, על בית הכנסת הראשי בפרנקפורט וכן במקומות נוספים ברחבי העולם.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... llnacht-2020-750x422.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
מצעד החיים הקים מיזם וירטואלי למלחמה באנטישמיות. צילום: יחצ

הרב ישראל מאיר לאו, הרב הראשי של תל אביב-יפו, ניצול שואה, המשתתף באופן קבוע במצעד החיים מאז היווסדו: "הנאצים הבינו דבר אחד חשוב: על מנת לפגוע ביהודים, עליכם לפגוע בבית הכנסת שלהם. ליבו של העם היהודי נמצא בבית הכנסת. בליל 9 בנובמבר השנה, נמלא את בית הכנסת באור, ונראה לעולם כי איננו רק עם פנינו אל העבר ואל הזיכרון – אלא עם תקווה לעתיד יפה ומלא אור".


פיליס גרינברג היידמן נשיאת מצעד החיים, וד"ר שמואל רוזנמן יו"ר מצעד החיים אמרו כי "בימים בהם בתי כנסת ומקומות קדושים לדתות השונות מותקפים על בסיס קבוע בכל העולם, מחובתנו לקרוא בקול רם ולצאת נגד כל מתקפה על יהודים, או על כל אדם בשל דתו, גזעו, צבעו או אמונתו". ראש הקהילה היהודית בפרנקפורט, פרופ' סלומון קורן הוסיף: "אנו פועלים עתה יחדיו על מנת להעלות את המודעות לאנטישמיות הגוברת ברחבי העולם, ולשיח השנאה המסוכן". ראש מכון איגלטון לפוליטיקה במרכז מילר, ג'ון פארמר, התייחס אף הוא למיזם: "בימים אלה, כאשר השנאה הגועשת ברשתות החברתיות פורצת כאלימות כלפי מאמינים ביהדות ובדתות אחרות, חשוב ביותר להזכיר את היום האפל הזה ולמלא את בתי התפילה בכל העולם באור, נגד החשכה והשנאה".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... ht-Rabbi-Lau-150x150.jpeg 150w, https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... acht-Rabbi-Lau-75x75.jpeg 75w, https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... ht-Rabbi-Lau-750x753.jpeg 750w, https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... acht-Rabbi-Lau-90x90.jpeg 90w" sizes="(max-width: 853px) 100vw, 853px" />
מדברי הרב לאו, הרב הראשי של תל אביב-יפו. צילום: יחצ

מצעד החיים בפולין הוא אחד מאירועי הדגל של יום הזיכרון לשואה ולגבורה. בימים כתיקונם צועדים בו למעלה מעשרת אלפים משתתפים, בני נוער יהודים ולא יהודים מכל רחבי העולם, כשלצידם ניצולי שואה, ראשי מדינות, שרים, מנהיגים דתיים, אישי רוח ותרבות ועוד. עד היום למעלה מ-300,000 משתתפים, מ-52 מדינות, צעדו לאורך 3.2 ק"מ פסי הרכבת מאושוויץ לבירקנאו, כמחווה אילמת לאובדן הגדול ביותר בהיסטוריה של העם היהודי והאנושות.


ביום השואה האחרון, לראשונה מזה 32 שנה, מצעד החיים בפולין לא התקיים, עקב התפרצות הקורונה. תחת זאת, במסגרת פרויקט הנצחה וירטואלי, העלה ארגון מצעד החיים מיזם דיגיטלי בינלאומי שאפשר לשחזר את אחד הרגעים המרגשים ביותר במצעד: הנחת שלטי זיכרון אישיים על פסי הרכבת בבירקנאו. המשתתף הראשון בפעילות הדיגיטלית היה נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ואחריו הצטרפו שורדי השואה ומשפחותיהם, ראשי זרועות הביטחון, השגריר האמריקני דיויד פרידמן, השגריר הישראלי רון דרמר, יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג, שחקני ושחקניות "הבימה", שלמה ארצי, עברי לידר, יוצרים ואמנים רבים, שחקני בית"ר ירושלים, חברי נבחרת ישראל בכדורגל ולמעלה מ-18,000 איש מ-60 מדינות ברחבי העולם.


The post מצעד החיים הקים מיזם וירטואלי למלחמה באנטישמיות appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Rina Nakonechny | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/56 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: