פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
20/10/2020 3:57

החל שלב ההוכחות במשפט הריגתה של אעישה א-ראבי

הבוקר החל שלב ההוכחות בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, בפרשת הריגתה של עאישה א-ראבי, תושבת הכפר בידיא הסמוך לאזור התעשייה ברקן שבשומרון, לאחר שדיוני ההוכחות נדחו מספר פעמים בתקופה האחרונה בשל מגבלות הקורונה. היות ומדובר בקטין הדיון התקיים בדלתיים סגורות.


עם פתיחת פרשת התביעה, התייצבו הבוקר על דוכן העדים, העדים המרכזיים בפרשה שהסעירה לפני כשנתיים את המדינה ואת מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון. באולם בית המשפט העידו היום בעלה של א-ראבי, יעקוב מוחמד ובתו בת העשר שהיו נוכחים ברכב בשעה שכפי החשד פגעה אבן גדולה במכוניתם והביאה למותה של עאישה. בנוסף, העיד גם אחד הקצינים שניהל את האירוע בשטח בזמן אמת.


מאמרים נוספים באתר מקור ראשון:

"שעת נעילה" פותחת לנו שער לטראומה

המסע הימי הסוער שנחשב לרגע הולדתו של העם האמריקני

קובי אריאלי לא יכול לסבול שיהודי מוגבל בהר הבית


על פי כתב האישום, בסוף השבוע שחל בימים 12 ו-13 באוקטובר 2018, התמקם הנאשם, אז קטין בן 16 מבנימין ותלמיד ישיבת "פרי הארץ" ברחלים יחד עם אחרים, על גבעה הצמודה לשולי כביש 60. הם התמקמו מטרים ספורים מהכביש, בחלק שבין צומת רחלים לצומת תפוח. על פי כתב האישום הנאשם אחז בידו סלע שמשקלו קרוב לשני קילוגרם במטרה "לפגוע באמצעותו בנוסעי רכב ממוצא ערבי – מתוך מניע אידיאולוגי של גזענות ועוינות כלפי ערבים באשר הם".


עם התקרבות הרכב, נאשם הקטין כי יידה את הסלע "בעוצמה ובאופן חזיתי לעבר שמשת הרכב הקדמית במטרה לפגוע ביושבי הרכב ומתוך אדישות לאפשרות גרימת מותם".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... rabi-1-e1558601072269.jpg 286w" sizes="(max-width: 128px) 100vw, 128px" />
עאישה א־ראבי

כפי שנטען בכתב האישום, הסלע פגע בחלקה העליון הימני של שמשת הרכב הקדמית, ניפץ אותה, חדר אותה ופגע בעוצמה אדירה ישירות בראשה של עאישה. כתוצאה מכך נגרמה למנוחה פגיעת ראש קשה וקטלנית. המתלונן, בעלה של א- ראבי, שהצליח שלא לאבד שליטה ברכב ולהימנע בכך מסיכון בטיחותם שלו, של הילדה הקטנה ושל יתר משתמשי הכביש, המשיך בנסיעתו לכיוון צומת תפוח, תוך שהוא מפעיל אורות חירום מהבהבים, קורא לעבר בתו בצעקות ונוסע במהירות למרפאה הפלסטינית הקרובה ביותר למקום – שם נקבע מותה.


ימים ספורים לאחר המקרה נעצרו לחקירה כמה מתלמידי ישיבת "פרי הארץ" ברחלים ששמה נקשר בפרשה, ולאחר "פשיטות" על הישיבה על ידי המשטרה. לבסוף, כתב אישום הוגש נגד אחד התלמידים שהדי.אן.איי שלו נמצא בשטח.


נזכיר, כי במהלך אחד הדיונים הוצגה חוות דעתו של ראש המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל, שסבור כי לא ניתן לקבוע שהחבלות בראשה של א-ראבי נגרמו מפגיעת אבן, מאחר שנמצאו בראשה לפחות שני מוקדי פגיעה. עמדתו של קוגל מנוגדת לכתב האישום ולחוות הדעת של שתי רופאות במכון. עוד נחשף על ידינו בזמנו, כי האבן עם ממצאי הדי.אן.איי לא הועברה לבדיקה במכון לרפואה משפטית כפי שנדרש בהסכמים שבין המשטרה למכון, והיא נבדקה במעמדת זיהוי פלילי משטרתית.


צילום: גדעון מרקוביץ'https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... _201912_21_27-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
חבריהם של העצורים בחשד לרצח טאישה ראבי מחוץ לבית המשפט בראשון לציון. ארכיון. צילום: גדעון מרקוביץ'

בחצי שנה הראשונה שלאחר המקרה, שהה הקטין במעצר עד ששוחרר לבסוף למעצר בית בבית סבו וסבתו בכפר סבא למשך חודשים ארוכים. בעקבות הליכים שניהלו פרקליטיו עו"ד אריאל עטרי ועו"ד עדי קידר מארגון חוננו, קיבל בית המשפט את בקשתם והוא הועבר להמשך מעצר בית באיזוק אלקטרוני בביתו שבבנימין, למרות התנגדות מצד השב"כ ומצד הפרקליטות.


מדובר בתיק ייחודי בו הדיון המרכזי שמציגים סניגוריו של הקטין נסוב סביב העברה משנית של די.אן.איי. סניגוריו של הקטין טוענים כי הוא אינו קשור למקרה, וכי הדי.אן.איי שלו שנמצא בשטח הועבר לשם בהעברה משנית, דבר שניתן להסביר היום בעקבות הידע שהצטבר אצל הציבור בעקבות הקורונה: אדם אחד שנגע בידית של דלת ולאחריו אדם אחר נגע באותה ידית, אם השני ייגע אחר כך בכלי נשק אזי הדי.אן.איי.  של הראשון יופיע גם הוא על כלי הנשק.


הקטין עצור עד תום ההליכים נגדו.


The post החל שלב ההוכחות במשפט הריגתה של אעישה א-ראבי appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/59 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: