פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
20/10/2020 5:54

כניסה ללא אשרה, השקעה כלכלית נרחבת: השלום עם האמירויות מתממש

משלחת רשמית ראשונה מאיחוד האמירויות נחתה היום בצהריים (ג') בישראל. על סיפון מטוס חברת איתיחאד, הגיעו שר האוצר האמירותי עובייד חומייד אל-טאייר ושר הכלכלה, עבדאללה בן טוק אל-מארי. ראש הממשלה נתניהו הגיע כדי לקבל את פני האורחים עם ירידתם מהמטוס.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– שנתיים אחרי: החל שלב ההוכחות במשפט הריגתה של אעישה א-ראבי

– אזרחי המפרץ נגד הפלסטינים: טוב שירושלים בידי ישראל

– מצעד החיים הקים מיזם וירטואלי למלחמה באנטישמיות


יחד עם השרים מאיחוד האמירויות הגיע מזכיר האוצר האמריקני סטיב מנוצ'ין, שאף עמד בראש הצד האמריקני של המשלחת הישראלית-אמריקנית שיצאה ביום ראשון מנתב"ג לבחריין. האמריקנים טסו מבחריין לכינוס כלכלי באמירויות ובאו היום עם האמירותים.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... t-14.31.22-3-750x500.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
נתניהו מקבל את פני המשלחת האמירותית. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

טקס החתימה על ההסכמים התקיים באוהל בשדה התעופה. נתניהו אמר בנאומו כי ההסכמים שנחתמו היום יוצקים תוכן ממשי לשלום שנחתם לפני חודש בוושינגטון. "ההסכם הזה לא נשאר על הנייר", אמר. הוא הזכיר כי בפרשת השבוע הקרובה, פרשת נח, יוזכר לראשונה אברהם, שעל שמו נקראים ההסכמים הללו. "יחד, יבטיחו צאצאי אברהם עתיד בהיר של שלום", אמר ראש הממשלה.


ארבעת ההסכמים שנחתמו עוסקים בתעופה, הגנה על השקעות, פטור מאשרות ומדע וטכנולוגיה. נתניהו פירט כי הסכם התעופה יאפשר עשרות טיסות ישירות בשבוע בין ישראל והאמירויות. משרד התחבורה פרסם בתחילת השבוע כי סוכם על 28 טיסות שבועיות. "פתיחת השמיים תאפשר טיסות קצרות יותר גם ליעדים אחרים בעולם. ההסכם בנושא השקעות ייצור סביבה כלכלית שתיצור ערך למשקיעים", אמר ראש הממשלה. עם החתימה על הסכם האשרות, הופכת איחוד האמירויות למדינה הערבית הראשונה – מקרב אלו המאפשרות כניסת בעלי דרכון ישראלי – שישראלים יכולים להיכנס אליה ללא צורך בוויזה.


יו״ר קרן הסיוע של הבית הלבן אדם בוהלר, הודיע בנאומו בטקס על הקמת "קרן אברהם" לקידום מיזמים כלכליים, בהשקעה של שלושה מיליארד דולר. מדובר במיזם כלכלי משותף לארה"ב, ישראל ואיחוד האמירויות, המהווה חלק מהסכמי השלום. משרדה הראשי של הקרן ישב בירושלים. הנציג האמריקני שיוביל את הקרן הוא אריה לייטסטון, בכיר בשגרירות ארה"ב בישראל.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... t-14.31.23-3-750x500.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
נתניהו בנאומו בטקס החתימה. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

בוהלר תיאר כי שני המיזמים הראשונים שהקרן תשקיע בהם הם צינור הנפט אילת-אשקלון, וכן שיפוץ של נקודות הבידוק לפלסטינים והמעברים לירדן. "קרן אברהם תגדיל את ההזדמנות הכלכלית ותקדם שגשוג משותף עבור כל תושבי האזור", אמר בוהלר.


הבוקר, עוד לפני המראת המשלחת האמירותית ארצה, פרסמה חברת קצא"א כי חתמה על מזכר הבנות מחייב עם חברת MED-RED להפעלת גשר יבשתי לשינוע נפט בין הים התיכון לים האדום.


טקס החתימה נערך באבו דאבי בנוכחות השרים האמירותיים והבכירים האמריקנים שהמריאו לאחריו אל ישראל. מקצא"א נמסר כי "שיתוף הפעולה מהווה בשורה לשוק האנרגיה העולמי, שכן הוא מציע למפיקות הנפט וליצרניות את הדרך הקצרה, היעילה והחסכנית ביותר לשינוע נפט ומוצריו מהמפרץ הערבי לאזורי הביקוש במערב, וכן מקרב את השווקים במזרח הרחוק ליצרניות הנפט באזור הים התיכון והים השחור".


מבחינה אסטרטגית, צינור הנפט ההיסטורי בין אילת לאשקלון מהווה אפשרות לשינוי משמעותי מאוד במאזן הכוחות האזורי. שכן, הוא פותח אפשרות לאפיק הולכת נפט מהמפרץ לאירופה, שיהיה חשוף הרבה פחות לאיומים איראניים, מאשר הנתיב הימי הקיים היום. בכך צפויה לאבד איראן את אחד ממנופי האיום המשמעותיים שלה על מדינות המפרץ.


The post כניסה ללא אשרה, השקעה כלכלית נרחבת: השלום עם האמירויות מתממש appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Rina Nakonechny | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/57 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: