פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
26/10/2020 5:22

הנדל והאוזר לא ינסו הפעם לעצור את הבחירות

לפני שלושה חודשים ראו במערכת הפוליטית את אנשי סיעת 'דרך ארץ' ח"כ צבי האוזר והשר יועז הנדל, כמושיעים. הם הצליחו ברגע האחרון למנוע הליכה לבחירות על ידי פשרה שהתקבלה אצל שני הצדדים. כשמדינת ישראל נמצאת שוב על סף פיזור הכנסת בהיעדר תקציב מדינה, במערכת הפוליטית היו מי שתלו בשניים תקוות גם הפעם, אבל עד עתה הם ככל הנראה יכזיבו.


מאמרים נוספים באתר מקור ראשון:

סמוטריץ' מנסה לבלום את "השתלטות המשפטנים"

"10 חתונות בשבוע": עלייה בתחלואת הקורונה במגזר הערבי

בתפוצות השאלה החשובה היא: מיהו אשכנזי ומיהו ספרדי?


המטרה הראשונית של האוזר והנדל הייתה להלחיץ את נתניהו וגנץ במסגרת פעולות התיווך שניסו השניים לקדם בין החברות בקואליציה. יש מי שהציע להאוזר שהפשרה שנזקפת לזכותו תיכנס לתוקף עד הראשון בינואר ולא 23 בדצמבר, בכדי לחייב את העברת התקציב ולמנוע את המשבר הנוכחי והצפוי מראש. אם המטרה לכתחילההייתה להרגיע את הרוחות ולהגיע להסכמות על התקציב שיוכל בעקבות כך לעבור במועד שהוסכם בהסכם בין ראש הממשלה נתניהו לשר בני גנץ עד ה-23 בדצמבר, הפעם אומרים השניים כי ההחלטה נמצאת בידי נתניהו בלבד ולא יעזור להפוך עולמות.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-13.57.07-750x500.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
יו"ר ועדת החוץ והביטחון צביקה האוזר, היום. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בסוף השבוע האחרון פורסם בחדשות 12, כי נרקמת עסקה להחלפתו של ראש הממשלה נתניהו ללא בחירות. על פי התוכנית, תעלה הצעת אי אמון קונסטרוקטיבית כאשר בראשות הממשלה החליפית שתקום – אם יהיו בעד ההצבעה 61 ח"כים – יעמוד בוגי יעלון.  לכאורה הנדל והאוזר יכולים לחזור למפלגה אותה עזבו לפני  6 חודשים, אבל השניים הבהירו שלא יתמכו בהצעת אי האמון, להפלת נתניהו והמלכת לפיד או יעלון.


מאחורי הקלעים לא נרקמת כאמור פשרה חדשה. המגעים הקדחתניים מהסבב הקודם לא מתקיימים ובמידה מסוימת הנדל והאוזר אף הרימו ידיים. לאחר העברת החוק לדחיית הבחירות הנדל והאוזר חטפו מתקפות על כך שהם ממשיכים למעשה את כהונת נתניהו ונותנים לה תוקף. בשעה שהבחירות נושפות בעורף, הם מעדיפים כעת להתמקד בבניית המפלגה הפרטית שלהם ב'דרך ארץ', לעורר את השטח ואת הפעילים ולהשיג כמה שיותר תומכים. עזרה נוספת כעת לנתניהו תכניס אותם שוב לסחרור  על  תמיכה בהמשך שלטונו מצד אחד והיבדלות מגוש כחול לבן שנוטה שמאלה מצד שני. בהחלטה מודעת, הם בוחרים להישאר על הגדר.


אולם, אם לא תהיה פריצת דרך, ההצעה שעברה בזכות האוזר בניסיון להעניק שלושה חודשים נוספים לניהול מגעים ולא ללכת לעוד בחירות, תיזכר כעיכוב רגעי בלבד. אם הכנסת לא תאשר את תקציב 2020 עד המועד האחרון בקריאה השנייה והשלישית – המשמעות היא פיזור הכנסת ועריכת בחירות באמצע מרץ.


The post הנדל והאוזר לא ינסו הפעם לעצור את הבחירות appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 2/75 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: