פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
2/11/2020 1:03

חומות נופלות בן לילה, אבל בניית נמל תעופה דורשת הרבה יותר זמן

> יעילות גרמנית. לאחר 14 שנות עבודה, כמעט עשור של דחיות משלל סיבות, ושילוש התקציב המקורי (7 מיליארד אירו במקום 2 מיליארד אירו), ביום ראשון נחנך סוף־סוף רשמית נמל התעופה הראשי של בירת גרמניה. הישראלים אולי התרגלו לכך שתאריכי יעד לסיום מיזמים לאומיים גדולים (או קטנים) הם המלצות משעשעות ותו לא, אך העיכוב בפתיחת נמל הדגל של התעופה בגרמניה גרם לגרמנים מבוכה גדולה.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– הקורונה או הכלכלה? הבחירות בארה"ב הן מקרה בוחן לעולם

– נכנענו לעולם וירטואלי חסר רחמים ששמו טיקטוק

– שעת נעילה: הזדמנות לעצב מחדש את תודעת מלחמת יו"כ


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... es-1282165870-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
אותיות השילוט הישנות של טרמינל נמל התעופה שנפלד בברלין. צילום: שון גאלופ, גטי אימג'ס

> לבד בברלין. טרמינל נמל התעופה הבינלאומי ברלין ברנדנבורג ע"ש וילי ברנדט עמד שומם. הכול היה מצוחצח ומוכן לרגע הגדול, אבל זאת מסיבה עצובה, שנקלעה לתקופה רעה באשליית הכפר הגלובלי. מעט מאוד מלאכים מעופפים בשמי ברלין בימים אלה, והתנועה בין המדינות בעולם מצומצמת. המטוסים ממתינים בינתיים על המסלול בציפייה. בגרמניה צופים שבגלל הפעילות הדלה של ענף התעופה, מספר הנוסעים יהיה נמוך מאוד בחודשים הראשונים. גם כך קיבולת הנוסעים המתוכננת של הנמל נמוכה יחסית, 27 מיליון נוסעים בשנה, אף שההערכה היא שהקיבולת הדרושה כפולה.


> משלושה יוצא אחד. שלושה נמלי תעופה היו בברלין. שני נמלי התעופה של מערב ברלין, המובלעת הדלה במרחב, היו ממש בתוך העיר: טמפלהוף (THF) בדרום־מערב נסגר לפני שנים, וטגל (TXL) בצפון־מערב פועל עדיין, אבל בגלל הרעש ההמראות והנחיתות בו מותרות רק עד עשר וחצי בלילה. הוא ייסגר בקרוב. במזרח העיר, רחוק יותר מהמרכז, היה שנפלד (SXF), שריד קומוניסטי מיושן. כעת הוא יהפוך לטרמינל 5 של ברלין ברנדנבורג שנבנה סמוך לו.


>אותיות פורחות. קוד האותיות היחיד לטסים לברלין יהיה מעתה BER. ה־B וה־R רומזות גם לשאר כינויי הנמל: "ברנדנבורג", כשם המדינה הגרמנית העוטפת את ברלין וכשם שער הניצחון המפורסם בלב העיר; וגם "ברנדט", וילי ברנדט, ראש עיריית ברלין וקנצלר גרמניה המערבית, חתן פרס נובל לשלום (1970) על מדיניות ה"אוסטפוליטיק" בימי המלחמה הקרה, להרגעת המתיחות מול מדינות הגוש המזרחי. ב־1973 היה ברנדט ראש הממשלה הגרמני הראשון שביקר בישראל.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... es-1063536710-750x817.jpg 750w" sizes="(max-width: 881px) 100vw, 881px" />
וילי ברנדט (משמאל) בהמבורג, 1961. צילום: לותר היידטמן, ג'טי אימג'ס

>גרמניה האחרת. מאז 2011 מועד הפתיחה נדחה שוב ושוב, שנה אחר שנה. בשלב מסוים לאורך שנות הבנייה הארוכות עלה אפילו רעיון להרוס אותו ולבנות הכול מחדש. מבחוץ, הכול נראה בנוי לתפארת, ורק בפנים התגלו הכשלים: תאורה נטולת מתגים, מדרגות נעות לשום מקום. הבעיות הטכניות, המבניות והבטיחותיות חיפו, כמובן, על שחיתות. ועדת החקירה שבדקה את כישלון הבנייה מצאה למעלה מ־150 אלף ליקויים. בושה גדולה לתו התקן הגרמני.


>ואז קורונה. גם הפתיחה הסופית נדחתה כמעט: בגלל הקורונה נסגרו גבולות, ורבע מעובדי הבנייה ממזרח אירופה נעדרו משלבי הסיום. ככה לא בונים נמל תעופה.


The post חומות נופלות בן לילה, אבל בניית נמל תעופה דורשת הרבה יותר זמן appeared first on מקור ראשון.


מחבר: danab | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/59 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: