פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
3/11/2020 1:08

טראמפ יצטרך להתגבר על פער כפול מ-2016 כדי לנצח

יום הבחירות מוצא את דונלד טראמפ כשהוא מצליח לחזור ולצמצם את הפער בסקרים הארציים מול ג'ו ביידן לרמה בה היה ערב הידבקותו של הנשיא בקורונה, סביב 6.5 אחוזים לטובת המועמד הדמוקרטי, אחרי שבחודש שעבר הפער היה 10 נקודות ויותר. אמנם השיטה האלקטורלית האמריקנית לא מתחשבת בממוצעים ארציים ובמה שנקרא "הקול הפופולרי", אולם הדעה המקובלת היא שישנו בכל זאת קשר בין הפער בסקרים אלה ליכולת להגיע ל-270 אלקטורים: לדברי רוב המומחים, פער של יותר מחמישה אחוזים בממוצע הארצי לטובת מועמד אחד, לא מאפשר סטטיסטית ניצחון של השני.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– הקהילה היהודית בוינה: מזל שהמסעדה הכשרה היתה סגורה


– מלון, מקווה ומסעדות: הצצה למרכז היהודי הצף בדובאי

– ברירת קנס: סבב נוסף של עימותים בין הח"כים חרדים לנתניהו


לפני ארבע שנים בדיוק, ביום הבחירות, החזיקה הילרי קלינטון בסקרים יתרון של 3.2 אחוזים על טראמפ. בסופו של דבר הפער היה קצת יותר משני אחוזים לטובתה, אבל את הנשיאות קטף טראמפ בשל אופן פיזור הקולות, וניצחונו המזערי בשלוש מדינות מתנדנדות שעברו לצדו: ויסקונסין, מישיגן ופנסילבניה.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 11/AFP_8UE9EF-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
דונלד טראמפ מחלק כובעים בפנסילבניה, ערב הבחירות. צילום: AFP

גם בממוצע הסקרים של מדינות המפתח חל צמצום בפער בין ביידן לטראמפ בימים האחרונים, והוא עומד כיום על 2.8 אחוזים – בתוך טעות הדגימה. כאן נעוצה תקוותם של הרפובליקנים למהפך ברגע האחרון וזכייה סנסציונית נוספת של טראמפ – שתהיה גדולה אף יותר מניצחונו ב-2016. אבל גם את זה צריך לזכור: ביום הבחירות לפני ארבע שנים, נהנתה קלינטון מפער של 1.1 אחוז בלבד במדינות המתנדנדות. כלומר, בשני הממוצעים המדוברים ושיכולים לתת לנו אינדיקציה לגבי תוצאות הבחירות, מצבו של ביידן עדיין טוב פי שניים מאשר של קודמתו. זו הסיבה שדרכו של טראמפ לכהונה שנייה צרה יותר, קשה יותר וכזו שאם אכן תתממש, תהיה מכה אנושה לכל עולם הסקרים והמחקרים הפוליטיים.


מרכיב נוסף שמקשה על טראמפ הוא ההצבעה המוקדמת. עקב נגיף הקורונה, כבר לפני פתיחת הקלפיות ביום הבוחר הצביעו למעלה מ-100 מיליון בני אדם. בהתחשב במחקרים שטוענים כי דמוקרטים הצביעו בבחירות המוקדמות בשיעור של 1:2 לעומת רפובליקנים, מדובר במספר אדיר שמצמצם את אפשרותו של טראמפ לנסות ולבצע מהפך ביום הבחירות דרך המרצת בוחרים רפובליקנים לקלפיות. אם אכן לביידן יש יתרון מובהק בקולות בהצבעה המוקדמת, הרי שהדרך היחידה שטראמפ יוכל לסגור באמצעותה את הפער היום היא בתורים ארוכים של רפובליקנים שיצבאו על הקלפיות במדינות מפתח, בעיקר בפלורידה ובפנסילבניה.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... /AFP_8UF4EP-2-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
ג'ו ביידן בפנסילבניה, ערב הבחירות. צילום: AFP

בשבע בערב שעון מזרח ארה"ב, שתיים לפנות בוקר שעון ישראל, נוכל לדעת האם הסיפור גמור מבחינת טראמפ או שאנחנו הולכים לערב ארוך, אולי לימים ארוכים של מתח. פלורידה ידועה כמדינה שסופרת את קולותיה מהר, הקלפיות נסגרות שם יחסית מוקדם, וגם הקולות המוקדמים כבר נספרים ברגעים אלה. אם טראמפ יפסיד את פלורידה בהפרש של למעלה משלושה-ארבעה אחוזים – הסיפור די נגמר וביידן ככל הנראה יהיה הנשיא בארבע השנים הקרובות, מבלי שקיבלנו תוצאה מ-49 המדינות הנוספות. אם טראמפ לוקח את פלורידה, או שהמצב שם הוא של תיקו – נעבור לראות מה קורה בשאר המדינות המתנדנדות של החוף המזרחי: ג'ורג'יה, צפון קרוליינה, ובעיקר פנסילבניה. במדינה זו אוסר החוק לספור את הקולות המוקדמים עד יום הבחירות עצמו, ולכן בהחלט ייתכן שבתחילת הספירה נראה יתרון לטראמפ – בגלל הקולות של יום הבחירות – ורק לאחר מספר ימים תעניק פנסילבניה את הניצחון לביידן.


זהו התסריט שממנו חוששת אמריקה: חוסר ודאות שעלול להוביל לכאוס. אבל זהו כאמור עוד תרחיש אחד מני רבים, וככל הנראה רק בשעת לילה מאוחרת נדע לאן הולכת אמריקה, שעיני כל העולם נשואות אליה בדרך כלל, וביממה הקרובה יותר מתמיד.


The post טראמפ יצטרך להתגבר על פער כפול מ-2016 כדי לנצח appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Elchanan Speiser | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/73 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: