פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
3/11/2020 3:19

בצה"ל מנסים למנוע קיצור שירות נוסף לחיילי הסדיר

הרעיון למעשה היה טוב, הביצוע היה תקין, אולם החשיבה לטווח רחוק הייתה לקויה. בצה"ל פתרו בעיה נקודתית אבל יצרו בעיה אחרת. ארבע שנים אחרי שהכנסת אישרה את קיצור השירות ל-30 חודשים בצה"ל שוברים את הראש איך להחזיר את הגלגל לאחור. נכון להיום חשוב לציין צה"ל עדיין מתנהל לפי מסלולי שירות של 32 חודשים ושר הביטחון בני גנץ טרם גיבש עמדתו בנושא. אחת הסיבות לכך היא שצה"ל תקוע בתוך שיח מתמשך של תר"ש (תקציב רב שנתי) שעבר את הרמטכ"ל, קיבל אישור של ראש הממשלה ושני שרי ביטחון אבל נתקע שם. החשש הגדול של צה"ל הוא שאישור התר"ש יקושר עם מודל קיצור השירות. חזרה למודל הישן יעלה לצה"ל לא מעט כסף, ותקציב בימים אלו זו מילה בעייתית.


מאמרים נוספים באתר מקור ראשון:

דיון הלכתי: האם המבורגר משובט הוא בשרי?

רד אלינו אווירון: מה הוליד הוויכוח בין ביאליק לבן־יהודה

אגודת ספורט אליצור: כשדתיים הבינו שחינוך גופני זה חשוב


בתחילת השבוע התקיימה בכנסת ישיבה בנושא בוןעדת החוץ והביטחון והנתונים, כפי שצה"ל הציג בפני הוועדה, הוצגו גם בפני שר הביטחון אולם לא התקבלו החלטות. נכון להיום, אין אופק לתיקון החוק ולכן על פי החוק הקיים, הצבא צריך להיערך לשירות של 30 חודשי לגברים. בפועל, צה"ל מגייס היום חיילים לשירות חובה כשהם לא יודעים כמה זמן הם ישרתו בצה"ל. בפעם הראשונה בהיסטוריה חייל מתגייס עם תאריך גיוס ובלי תאריך שחרור ואם לא די בכך ביום הגיוס חותם החייל על מסמך לפיו הוא יודע שהשירות שלו עלול להתארך במידה ובזמן השירות עצמו החוק ישונה.


פה חשוב להדגיש כי צה"ל רוצה לשנות את החוק והעמדה הרשמית של הצבא היא שבמודל הקיים הצבא אינו יכול לעמוד במשימותיו.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 01612_12_23-3-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
מתגייסים חדשים בבקו"ם בתל השומר. צילום: ללא קרדיט

נציג צה"ל שהגיע לוועדה תא"ל אמיר ודמני, ראש חטיבת תכנון ומנהל כח אדם בצה"ל הודה בפה מלא כי צה"ל בבעיה: "לאחר ההחלטה על קיצור השירות ל-32 חודשים הופענו בפורומים רבים, והסברנו את משמעות הקיצור ל-30 חודשים. סוכם שזה ייבחן לפני שמחליטים על קיצור נוסף ל-30 חודשים. כבר אז אמרנו שקיצור השירות הנוסף יפגע ביכולת הצבא לעמוד במשימותיו, בהיקף הכח הנדרש בכלל וללחימה בפרט. אמרנו גם שקיצור נוסף יפגע באפקטיביות של ההכשרות ומכאן ברמת המוכנות. תר"ש 'תנופה' של הרמטכ"ל מחייבת היקפי כח אדם, גם לוחם וגם טכנולוגי, גדולים אף יותר מאלה עליהם התבססנו כאשר אמרנו זאת לקבינט".


צה"ל נמצא היום בפלונטר לא הגיוני לפיו בכירי המערכת מנסים לשכנע את שר הביטחון שנכון לשנות את ההחלטה. כאן חשוב להזכיר ששר הביטחון היה עד לפני כמה שנים רמטכ"ל צה"ל ויודע היטב את המשמעות של החוק הזה שקורס לתוך עצמו. המחיר שצה"ל משלם כרגע הוא הסתה של חיילים מהחלק הטכנולוגי של צה"ל למערך הלוחם. זו פגיעה קשה באחד המערכים החשובים ביותר בצה"ל וכל הפגיעה הזו נובעת מחוסר היכולת של שר הביטחון לקבל החלטה.


"אנו מפנים הרבה יותר כח אדם לעולם הלחימה, על חשבון העולם הטכנולוגי ועולם תומכי הלחימה ושם רמת הכשירות שלנו כבר אינה משביעת רצון בשל כך", מסביר תא"ל ודמני. "ההחלטה הזו פוגעת בכשירות הצבא בשנים הקרובות ואנו כבר לא יכולים להמתין שתתקבל החלטה רחבה על מודל הגיוס, למרות ההבנה שבראייה ארוכת טווח, נכון להסתכל על החבילה הכוללת".


The post בצה"ל מנסים למנוע קיצור שירות נוסף לחיילי הסדיר appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/61 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: