פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
3/11/2020 8:15

בוחרים מהשטח: תורים ארוכים, אבטחה וחשש מאנטישמיות

ארצות הברית התעוררה הבוקר לאחד מימי הבחירות המתוחים ביותר בהיסטוריה שלה. בשעה שש בדיוק, לאחר שבועות ארוכים של בחירות מוקדמות, נפתחו הקלפיות ברחבי המדינה באופן רשמי והחל השלב האחרון, שבסופו נדע כולנו האם דונלד טראמפ הצליח שוב להביס את הסקרים שצופים לו הפסד ויזכה בכהונה שנייה, או האם ג'ו ביידן יחזור לבית הלבן, הפעם כנשיאה של המדינה.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– כך רואות המפלגות הישראליות את הבחירות בארה"ב

– מלון, מקווה ומסעדות: הצצה למרכז היהודי הצף בדובאי

– הבחירות בארה"ב: הפער הקבוע בין הפרשנים לציבור בבית


בבחירות המוקדמות הצביעו קרוב למאה מיליון איש, שני שליש מסך הבוחרים כולם בבחירות 2016, כאשר במדינות מסוימות כבר חצה מספר המצביעים את נתוני הבחירה לפני ארבע שנים. גם הבוקר נרשמה תנועה ערה של מצביעים בקלפיות ברחבי ניו יורק, כאשר אנשים עומדים בריחוק חברתי עם מסכות על הפנים בתורים ארוכים המשתרעים על כמה רחובות.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 0/11/IMG_4321-750x563.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
עומדים בתור לקלפי. צילום: דותן מלאך

"כבר בשעה הראשונה רשמנו כאן שיא חדש של מצביעים בהשוואה למספר המצביעים בשעות הבוקר לפני ארבע שנים", מספרת רוזנה, אחת הסדרניות בקלפי בשכונת האפר ווסט במנהטן. "עד עכשיו הכול מתנהל בסדר מופתי בלי הפרעות, יש לנו מאבטחים, גלויים וסמויים, בכמה מוקדים באזור ואני מקווה שהכול יימשך כמו עכשיו. אני חוששת שאם טראמפ ינצח שוב, יפרצו כאן מהומות בעיר, אולי לא כמו שמצפים להן, אבל בהחלט משהו צפוי לקרות".


בין הממתינים בתור לבחור נמצא גם קרטיס סליווה, מייסד ארגון "המלאכים השומרים", גוף אזרחי עצמאי שמאבטח בכוחות עצמו שכונות ברחבי ארצות הברית, מעין גרסה מקומית של המשמר האזרחי שלנו. "יש לנו 250 מתנדבים בניו יורק ו-4,000 ברחבי המדינה. הפעילות שלנו היא יומיומית והיום נגביר אותה ונדאג לשלום הציבור שלנו ולא ניתן לאף אחד לחבל או להרוס", הוא מסביר. "קשה לי להבין למה בעולם טכנולוגי כל כך מפותח כמו היום, אנשים עדיין צריכים לעמוד בתורים ארוכים כדי להצביע. היום כבר מעבירים מיליארדים של דולרים דרך הטלפונים החכמים שלנו, אני בטוח שאפשר היה גם להצביע דרכם מהבית בצורה מאובטחת, אבל נראה שקשה מאוד לגופים הגדולים לשנות את ההרגלים שלהם".


קרטיס סליווה (מימין), מייסד ארגון "המלאכים השומרים". צילום: דותן

הבחירות נערכות הפעם בצל 230 אלף איש שקפחו את חייהם עד כה בשל מחלת הקורונה, 9 מיליון חולים ומספרים ששוב נמצאים במגמת עלייה מדאיגה בשבועות האחרונים. ההתפשטות הקטלנית של הווירוס בארצות הברית, הובילה רבים לבחור באמצעות הדואר, שיטה שנהוגה כבר שנים רבות במדינה. אבל הפעם, מתחילת המירוץ טוען הנשיא טראמפ שמדובר בשיטה שעלולה לחבל בתוצאות האמת. עובדה שמעולם לא הוכחה כנכונה, אבל צברה פופולריות רבה בקרב מצביעיו, הובילה כבר ליותר ממאה עתירות לבתי המשפט, וצפויה להוביל גם את הכרעת הבכירות לשם. לשם כך כבר מוכנים היטב מאות פרקליטים משני הצדדים.


בימים הקרובים צפויות עצרות וצעדות רבות ברחבי המדינה, והחשש הגדול ביותר כרגע בארצות הברית הוא שהמתח וחוסר הוודאות יובילו למקרי אלימות ולוונדליזם ברחובות. סביב הבית הלבן נבנתה חומת ברזל אימתנית למדי ובעלי עסקים רבים בניו יורק, וושינגטון ומוקדים רבים נוספים ברחבי המדינה, בונים במרץ מיגונים שונים לבתי העסק שלהם. "לא האמנתי שאגיע ליום שבו אראה דבר כזה בניו יורק", אומר בעצב לאונרד, בעל חנות בגדים באזור צ'לסי במנהטן, "עצוב לראות לאן הגענו, שאנחנו צריכים לחשוש מאלימות ולהקים מגני עץ לחלונות של החנויות שלנו. כאילו מה שעברנו בחודשים האחרונים לא מספיק קשה ומורכב מכל בחינה, עכשיו צריכים לחשוש גם מזה. חבל שהשלטון במדינה הזו מפריד במקום לקרב ולא מנסה להרגיע את השטח".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 0/11/IMG_4316-750x563.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
שלט הכוונה לקלפי. צילום: דותן מלאך

בשבוע שעבר צוין יום השנה השני לפיגוע הטרור בבית הכנסת בפיטסבורג. למרות שהנושא כמעט ואינו נמצא על סדר היום במערכת הבחירות, ישנו חשש כבד מצד הארגונים היהודיים והנציגות הישראלית בעיר – בשל עלייה משמעותית בפעילות האנטישמית בחודשים האחרונים – שקבוצות קיצון חמושות ינסו לנצל מצב של אי ודאות פוליטית לביצוע פיגועי טרור כלפי גורמים יהודים.


"בשנים האחרונות ישנה עלייה חדה בפעילות של קבוצות קיצוניות בארצות הברית ואנחנו מאוד מוטרדים ממה שקורה בשטח, ויודעים שבהחלט ישנו פוטנציאל לאלימות על רקע אנטישמי סביב ימי הבחירות", אומר סקוט ריצ'מן, מנהל אזורי בליגה נגד השמצה בניו יורק וניו ג'רזי. "מיד אחרי שדונלד טראמפ קרא בעימות הראשון מול לקבוצה הקיצונית 'הילדים הרעים' "עמדו לאחור, המתינו להוראות", ראש הקבוצה הגזענית והאנטישמית הזו צייץ לנשיא בחזרה שהם מוכנים לפעולה. הם שינו את הלוגו שלהם יום אחרי בנוסח הזה, הדפיסו חולצות, הגבירו פעילות וגייסו חברים חדשים. חשוב לדעת שישנם קיצונים בשני קצוות המפה ואנחנו מודאגים מהם באותה מידה. רבים מהקיצונים בצד השמאלי של המפה משלבים גם פעילות אנטי ישראלית ומנסים ליצור לה דה לגיטימציה. אין ספק שאנחנו חיים בתקופה שהקיטוב החברתי בה גדול הרבה יותר ובאווירה כזו קל יותר לקיצונים להשמיע את קולם ולפעול".


כיצד נערכתם לקראת יום הבחירות?

"קודם כל פרסמנו מידע כיצד להתמודד אם אלימות כזו תפרוץ, ובפעם הראשונה אי פעם יצרנו כתובת מיוחדת שאליה אפשר לשלוח התראה בטוויטר, שתעזור לנו להגיב מיידית ולשלוח כוחות למקום שבו יתרחש אירוע שנאה כלפי יהודים".


The post בוחרים מהשטח: תורים ארוכים, אבטחה וחשש מאנטישמיות appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Rina Nakonechny | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/79 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: