פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
12/11/2020 1:48

המטוס החדש שמשנה את המשוואה בשמי מזרח התיכון

חודשים אחדים אחרי השלמתה של עסקת מטוסי החמקן (F35), המכונים פה "אדיר", בין ארה"ב לישראל נחת שלשום בבסיס חיל האוויר בתל-נוף נחת שלשום עוד מטוס חמקן, אבל מדגם ייחודי: מטוס המיועד לניסויי טיסה מתקדמים ביותר, חשאיים מטבע הדברים ברובם המכריע, אשר יתרמו לעצמאותו של חיל האוויר בתהליכי התעצמות מערך הדור החמישי. בחיל האוויר מכנים אותו "מטוס משנה משוואה".


מאמרים נוספים באתר מקור ראשון:

– קיצוץ שכר הנבחרים הוא אחיזת עיניים


– נסראללה למד לנצל את ההרתעה הישראלית לטובתו

– עם הפנים אל המחר: בעיות החינוך של ימינו


מפקס בסיס תל-נוף, תת-אלוף עודד כהן, מגדיר את קליטת המטוס החדש כ"אירוע היסטורי". לדבריו,  הצטרפותו של האדיר לשורת כלי-הטיס הממוכשרים של מרכז ניסויי הטיסה של החיל היא אבן דרך משמעותית נוספת בתוכנית הקליטה והבניה של מערך ה-F-35 בחיל-האוויר הישראלי. באיגרת לאנשי מרכז הניסוי כתב כהן כי "אין לי ספק שבכוח מיומנותכם וברוחכם המקצועית תדעו, כפי שידעתם בעבר, לאתגר את גבולות היכולות ולנווט עם ה'אדיר' למחוזות לא נודעים אל עבר אופקים חדשים".


https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2020/11/אדיר-ניסוי-750x467.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
אדיר ניסוי בבסיס חיל האוויר תל נוף. צילום: עמית אגרונוב דוברות חיל האוויר

מבחינת האמריקנים, יצרני המטוס, מסירת המטוס F35-I  לידי ישראל, היא מחווה יוצאת דופן. מעת ואילך ישראל היא המדינה היחידה בעולם שיכולה לשדרג את מטוס הקרב הנחשק, ולא שום מדינה אחרת  שהאמריקנים מוכרים לה את החמקן. .


מומחים לדבר מסבירים לי שכעת ניתן יהיה "להפוך אותו באנגרים ישראלים ממטוס-על למטוס עוד יותר משוכלל". בין השאר יוכל חיל האוויר, לפתח ולהרכיב על המטוס מערכות ישראליות מתקדמות, כמו פצצות חכמות שהטייס יוכל לשגר ממרחק רב מאוד' לעבר מטרה ונווט אותה עד לרמת דיוק של סנטימטרים בודדים. ישראל כבר מחזיקה פצצות כאלו והרכבתן על המטוס תהפוך אותו ליותר קטלני. וביתר פירוט, כפי שמסבירים לי, חמקן המתקדם יוכל לשגר פצצות לשטח האויב כשהוא חג מעל הכנרת. זו היא יכולת חסרת תקדים שתהפוך את חיל האוויר לחיל עם יכולות השמדה ופגיעה מהנדירות בעולם.


https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2020/11/אדיר-ניסוי-02-750x497.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
אדיר ניסוי בבסיס חיל האוויר תל נוף. צילום: עמית אגרונוב דוברות חיל האוויר

אנשי התעשייה האווירית, יחד עם חיל האוויר, יוכלו להתקין למטוס מיכלי דלק חיצוניים, כאלו שניתן יהיה להשתמש בהם בטיסה הלוך ליעד מרוחק, להטיל אותן מעל הים, לבצע את המשימה ואז לחזור לבסיס. יכולת כזו תאפשר למטוס להגיע למרחקים של עד 1,500 ק"מ משטח ישראל – עוד יתרון טכנולוגי ומבצעי  משמעותי מאוד שחיל האוויר יכול לרכוש לו באמצעות מטוס הניסוי.


"מערך ה-F-35 עתיד לתפוס נתח מרכזי בפעילות חיל-האוויר בשנים הבאות", מסביר  סא"ל י' מפקד טייסת הניסוי של חיל האוויר. "על כן, אנו מבינים שנצטרך לבצע עליו ניסויים ולהתאים לו חימוש בהתאם למציאות. 'אדיר' הניסוי שייקלט אצלנו יהווה בסיס לפתיחת תצורות הטיסה, כך שנוכל להתקין עליו חימוש באופן עצמאי".


The post המטוס החדש שמשנה את המשוואה בשמי מזרח התיכון appeared first on מקור ראשון.


מחבר: avigailz | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/66 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: