פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
19/11/2020 5:04

דף חדש? הפלסטינים מפשירים יחסים עם ישראל והמפרץ

אחרי ארבע שנים של נתק בין רמאללה לוושינגטון, הפלסטינים נחושים לפתוח דף חדש עם ממשל ביידן. יושב ראש הרשות אבו מאזן, שכרת גט כריתות עם ממשל טראמפ, שמח שמחה גדולה שהאחרון כשל להיבחר לכהונה שנייה ולרגל המאורע והנשיא הנבחר ג'ו ביידן, שלח זר לבית הלבן בדמות שורת החלטות מרחיקות לכת.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– הבירוקרטיה הישראלית מרחיקה את העולים החדשים מהארץ


– המרוץ הסוער של מומי למברגר לתפקיד פרקליט המדינה

– סמוטריץ': "לא ניכנס לממשלה שלא תתחייב לתקן את מערכת המשפט"


הרשות הפלסטינית הודיעה על השבת התיאום הביטחוני והאזרחי עם ישראל באופן מלא, עצרה את נושא הפיוס הפנים פלסטיני ואפילו ירדה מעץ התשלום למחבלים ולשהידים כשהסכימה לקבל את כספי המיסים המקוצצים מידי ישראל, כדי לנסות לכסות את הגירעון שהצטבר ל-2.5 מיליארד שקל.





הקריקטורה שמשווה את הרשות למכורה לתיאום עם ישראל 


רק לפני חודשיים ג'בריל רג'וב, הממונה על תיק הפיוס הפלסטיני וההתנגדות לעסקת המאה נצפה מתחבק עם המחבל סלאח אל-ערורי מחמאס על אדמת טורקיה של ארדואן. כעת, לאחר ניצחונו של ביידן, הרשות הקפיאה את השיחות עם ארגון הטרור. כמו כן, לאחר שהביעה התנגדות נחרצת להסכמי אברהם ופעלה בליגה הערבית לנסות ולסכל את תהליכי הנורמליזציה, הודיעה אתמול על החזרת השגרירים הפלסטינים לבחריין ולאיחוד האמירויות.


ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה הודיע השבוע כי "ישראל העבירה לידי הרשות מסמך שבו היא מתחייבת לקיים את ההסכמים עם הרשות ובעקבות המסמך הזה הם מודיעים על חידוש המגעים". הוא הוסיף שהתיאום הביטחוני והאזרחי שהושעה במאי האחרון יחודש. "שלום עם פלסטינים הוא זה שיסייע לישראל, ולא נורמליזציה עם מדינות אחרות", אמר. חוסיין א-שיח, השר לענייני אזרחים ברשות וניסה להציג את שורת ההחלטות שהתקבלו על ידי אבו מאזן כניצחון פלסטיני. אבל ההחלטות האחרונות הובילו לביקורת קשה מקרב הפלגים הפלסטינים, בראשם חמאס. "אנחנו מגנים בחריפות את החלטת הרשות הפלסטינית לחזור ליחסים עם הכיבוש תוך פגיעה בכל הערכים והעקרונות הלאומיים", נאמר בהודעת הארגון. "אנחנו קוראים לרשות לחזור בה מההחלטה באופן מידי ולא להמר על נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 0/05/08432637-750x436.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
אבו מאזן מצהיר על ביטול ההסכמים עם ישראל וארצות הברית. צילום: EPA

בחזית העממית לשחרור פלסטין נמסר כי "החזרת היחסים עם הכיבוש מערערת את כל המאמצים לפיוס". מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, דאוד שיהאב, אמר כי "החזרת התיאום הביטחוני והאזרחי של הרשות הפלסטינית היא נסיגה מסוכנת וסטייה מהחלטות הקונצנזוס הלאומי וביטול תוצאות פגישת הפלגים הפלסטינים". הוא הוסיף כי התיאום עם ישראל כמוהו כתהליכי הנורמליזציה עם מדינות המפרץ: "השבת היחסים עם הכיבוש תספק את האווירה וההזדמנות לעודד מדינות נוספות לנרמל יחסים עם ישראל עד שהעניין יגיע לנקודת ברית עם הכיבוש וביטול הלאומיות הערבית".


קריקטורות שפורסמו לאחר ההחלטה הפלסטינית לעגו להחזרת התיאום. הפלסטינים נראו בהן כמסוממים שחייבים את התיאום עם ישראל. בקריקטורה נוספת נראה אדם שמתקשר למוסד כדי להלשין על פלסטיני מתקומם.


גם במדינות המפרץ שספגו ביקורת קשה מהפלסטינים לאחר הסכמי אברהם, לא נשארו חייבים. דאחי חלפאן, מפקד משטרת דובאי לשעבר, לגלג על ההתקפלות הפלסטינית וביקש לחשוף את הצביעות שלהם לאחר שאלו כינו את איחוד האמירויות ובחריין בוגדים בעקבות הסכמי אברהם. הוא העלה לחשבון הטוויטר שלו, עם 2.8 מיליון עוקבים סקר שבו ביקש מהם לבחור בין שתי אופציות: לגנות את החזרת היחסים של הפלסטינים עם ישראל וראייה בהם כבגידה בזכות האומה הערבית, או לברך את היחסים ולראות בהם דרך לשלווה המיוחלת. תוצאות הסקר, באופן לא מפתיע – היו לטובת האופציה השנייה.


מחמוד אחמד אלמלא, איש עסקים מכווית, גם כן ביקש לחשוף את החד צדדיות כלפי המפרץ, וצייץ: "שמענו את הביקורת, האיומים וההפחדות של כל הפלגים הפלסטינים והאסלאמיים. שמענו את הנאומים הקיצוניים ששודרו בתחנת אל-ג'זירה אחרי הסכמי השלום בין מדינות המפרץ לישראל. איפה הם נמצאים היום אחרי ההודעה הפלסטינית לנורמליזציה עם ישראל?", תהה.


גם בישראל שמענו גינויים למהלך של הרשות. חבר הכנסת לשעבר ג'מאל זחאלקה, מי שכיהן כיו"ר מפלגת בל"ד אמר שמדובר בחטא כבד: "החזרה לתיאום הביטחוני היא יותר מחטא, היא שגיאה קשה שהעם הפלסטיני ישלם עליה מחיר כבד".


The post דף חדש? הפלסטינים מפשירים יחסים עם ישראל והמפרץ appeared first on מקור ראשון.


מחבר: nachumw | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 3/75 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: