פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
22/11/2020 8:28

אושר: הסרת חסמים לקליטת עולים חדשים בעלי הכשרה רפואית

הבוקר אישרה הממשלה החלטה היסטורית שתאפשר הסרה של חסמים מהותיים בקליטתם של רופאים, אנשי סיעוד ומקצועות פרא רפואיים במערכת הבריאות הישראלית. הממשלה אישרה את הצעתה של שרת העלייה והקליטה, ח"כ פנינה תמנו-שטה, לשחרור והסרת החסמים להשגת רישיונות רפואה בישראל העומדים בפני עולים חדשים בעלי רישיונות מחו"ל. הסרת החסמים תשפיע באופן ישיר על מאות עולים חדשים ותתרום רבות למערכת הרפואה בישראל.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– מודרנה, פייזר או אסטרהזניקה – איזה חיסון הכי טוב?


– הבניין בנהריה שהפך לקומונה של רופאים צרפתים

– טראמפ ניהל את הכוחות המיוחדים בדרכו: בגדול ובלי היסוסים


על פי ההחלטה, בין השאר, רופאים בעלי ניסיון של חמש שנים ומעלה יקבלו פטור מבחינה קלינית, דבר שישפיע על כ-200 רופאים בוגרי חו"ל באופן מיידי. עוד הוחלט שאחיות בעלות ניסיון יוכלו להיבחן באופן קליני, במקום באופן עיוני, זאת על מנת להקל על קשיי השפה. כפי שפרסמנו במקור ראשון, רק מצרפת ישנם כ-100 אחים ואחיות שניסו להשתלב במערכת הבריאות הישראלית אך לא צלחו את הבחינה התיאורטית – וכעת יוכלו להיבחן בצורה פרקטית.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 5/F200504YA12-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
הנגיף הזכיר את החשיבות והייחודיות של מקצועות הטיפול. טיפול בחולה קורונה בבי"ח איכילוב, תל אביב. צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

עוד הוחלט כי יוכרו קורסים שנלמדו באופן מקוון; ויתבצעו קורסי השלמה לתואר ראשון בקלינאות תקשורת. לצד זאת, יוקמו ועדות מקצועיות לבחינת פטורים נוספים לרופאים ולרופאי שיניים, וכן להכרה בתקנים בינלאומיים. כך, מאות אנשי רפואה שעלו לישראל יוכלו להיקלט באופן מהיר ויעיל יותר במערכת הרפואה הציבורית, ויגדילו את מצבת כוח האדם בבתי החולים ובקופות.


כמו כן, אישרה הממשלה להקים ועדה מקצועית שתדון באפשרות להכרה ברופאים מצרפת המומחים ברפואת פה ולסת שהוכיחו הכשרה וידע מתאימים, אף אם אינם רופאי שיניים, ובכלל זה בחינת אפשרות במידת הצורך לתיקון תקנות או חקיקה, ככל שיידרש. כמו כן, הוחלט להקים ועדה מקצועית שתבחן את האפשרות להכרה במומחיות של רופאי שיניים בעלי ניסיון מחו"ל ללא בחינה, כפי שהדבר נעשה בנוגע לרופאים, ובכלל זה בחינת אפשרות תיקון תקנות או חקיקה, ככל שיידרש.


כחלק מהחלטת הממשלה תוקם ועדה מקצועית שתבחן אפשרות להרחבת הסמכויות המקצועיות המוכרות של בעלי מומחיות במקצועות רפואיים מארצות הברית, לרבות בעלי תואר בפיזיותרפיה DPT ותואר באופטומטריה OD. הוועדה תדרש להגיש את המלצותיה לשר הבריאות ושרת העלייה והקליטה בתוך 90 יום.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 02013_01_44-4-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
שרת הקליטה פנינה תמנו־שטה בהשבעה, השבוע. צילום: עמוס בן־גרשום, דוברות הכנסת

במשרד העלייה והקליטה אומרים היום ש"בעת חירום כמו זו, בה משתוללת מגפת הקורונה ברחבי עולם, הסרת החסמים היא צורך ממשי ומידי, וכל איש צוות רפואי הוא בעל משמעות וחיוני למערכת הבריאות ולאזרחי ישראל. בנוסף לכך ומעבר לתרומה לבריאות הציבור, קליטתם של מאות עובדים נוספים במשק, ועוד אלפי עובדים בשנים הקרובות, תביא להשבחת ההון האנושי, לצמיחה כלכלית ולהתפתחות המשק בישראל".


שרת העלייה והקליטה, ח"כ פנינה תמנו-שטה אמרה היום ש"בעשור האחרון עלו לישראל כ-10 אלף עולים חדשים בעלי הכשרות במקצועות הרפואה והפרא-רפואה, ובכל שנה נקלטים במערכת הבריאות למעלה מ-300 רופאים עולים. אני שמחה שהממשלה אישרה את ההחלטה שיזמתי יחד עם רה"מ ושר הבריאות, שכן היא תתרום רבות למאות עולים חדשים שכבר הגיעו לישראל, תעודד ותזרז את עלייתם של אלפים נוספים, ותסייע למערכת הבריאות הציבורית בהתמודדותה עם מגפת הקורונה".


ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתגובה להחלטת הממשלה בנושא הסרת חסמים העומדים בפני העולים במקצועות הרפואה: "אני מביא היום לאישור הממשלה החלטה להסרת חסמים העומדים בפני העסקת עולים במקצועות הרפואה. אנחנו חייבים להשתדל לסייע לעולים להשתלב בשוק העבודה בישראל, וההצעה הזו היא מיצוי הפוטנציאל התעסוקתי של העולים החדשים בתחום הרפואה. אנחנו נאבקים בזה הרבה שנים, אין שום סיבה שאנשים למשל שבאים מצרפת, הם באים ממערכת בריאות מצוינת מן המתקדמות בעולם, והמכשולים הבירוקרטיים הם מכשולים בירוקרטיים ולא יותר מזה. ההחלטה הזאת גם תתרום כמובן למדינה, ובכך תתגבר את העוסקים ברפואה בישראל – תחום שהוא תמיד חשוב, אבל בייחוד בימים האלה".


The post אושר: הסרת חסמים לקליטת עולים חדשים בעלי הכשרה רפואית appeared first on מקור ראשון.


מחבר: avigailz | מקור ראשון חשיפות: 8 | דירוג: 2/77 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: