פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
25/11/2020 2:44

מזכיר המדינה של ביידן: יהודי, תומך ישראל ופרגמטיסט

בטקס הכרזת המינויים המיועדים של ג'ו ביידן השבוע, סיפר מזכיר המדינה המיועד, טוני בלינקן, את סיפורו של אביו החורג, שמואל פיזאר ז"ל. הוא תיאר כי פיזאר גדל בביאליסטוק שפולין. לאחר השואה נותר היחיד מבין 900 ילדי בית הספר בו למד.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– דיווח בעולם הערבי: ישראל תכשיר את צבא סודן


דעה: בלי עובדות: הגברת רוצה להיות בסיירת

– תקציב בהקפאה: הסימנים מראים שהבחירות קרובות


לאחר ארבע שנים במחנות הריכוז הנאציים, הוצא פיזאר לצעדת מוות, ממנה הצליח להימלט מבין הצועדים ולהתחבא. ממקום המחבוא, שמע פתאום רעש חזק. "זה היה טנק. שעל הדופן שלו, לא היה מצויר צלב, אלא כוכב. הטנק עצר, ומתוכו יצא חייל אפרו-אמריקני. הוא ניגש לחייל ואמר את שלוש המילים הבודדות שידע באנגלית. God bless America", תיאר בלינקן. "בעיניי זה מה שאמריקה מייצגת לעולם, גם אם לא באופן מושלם. כעת יש להמשיך בצניעות וביטחון. צניעות, כי איננו יכולים לפתור את כל בעיות העולם לבדנו".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 0/11/08839741-750x420.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
טוני בלינקן. צילום: EPA

המינוי של בלינקן שייך לזרם המרכזי במפלגה הדמוקרטית, ונחשב כאפשרות הגרועה פחות מבין השמות שעמדו על הפרק. עם זאת, כפי שציין בעצמו – בלינקן דובר הצרפתית לא מתכוון לפעול לבד. הוא צפוי להדק מחדש את הקשרים שבין ארה"ב והאיחוד האירופי, שהתרופפו בתקופת טראמפ. בכל הנוגע לשיבה אל הסכם הגרעין עם איראן, הוא צפוי לעמוד יחד עם האירופים, ולא להמשיך את העמדה הנחושה יותר של טראמפ ופומפאו. בנוסף, תומך בלינקן בפתרון שתי המדינות, שנכנס להקפאה עמוקה בזמן שלטונו של טראמפ.


זה לא יהיה התפקיד הראשון של בלינקן בממשל האמריקני. בין 2015 ל-2017 כיהן כסגן מזכיר המדינה של ארה"ב, בשלהי ממשל אובמה. ב-2016 נאם בכנס הרצליה ואמר כי הוא יכול לומר בוודאות כי אף נשיא ואף ממשל לא עשו יותר למען בטחונה של ישראל מאשר אובמה.


לפני מספר חודשים התייחס להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים ואמר כי החזרתה לתל-אביב, תהיה צעד לא הגיוני, וחסר תבונה מדינית.


ח"כ לשעבר ושגריר ישראל בארה"ב בעבר, מייקל אורן, שמיודד עם בלינקן, אומר כי אין לישראל מה לחשוש מהמינוי, שיהיה טוב לישראל: "טוני הוא איש יקר. דמותו של אביו החורג ניצול השואה אכן משפיעה עליו מאוד, ואני חושב שהוא טוב לנו, מחויב לביטחוננו. אם כי הוא דמוקרט ומייצג ממשל דמוקרטי על כל המשתמע מכך בנושא המדיני וגם בנושא האיראני".


"אני מתרשם שהוא לא מחויב להסכם הגרעין עם איראן כמו שנחתם ב-2015, וירצה לשפר אותו. השאלה היא עד כמה הוא יהיה מוכן להשתמש בעמדת מיקוח כלפי האיראנים כמו טראמפ ולהפעיל סנקציות. בנושא הפלסטיני, טוני הוא לא אידיאולוג. הוא לא אובמה ולא ג'ון קרי – שהגישה שלהם כלפי הקמת  מדינה פלסטינית הייתה מאוד אידיאולוגית. הוא ריאליסט".


אורן מודאג יותר ממינויו של ג'ייק סאליבן, ליועץ לביטחון לאומי בממשל ביידן. "סאליבן הוא מאדריכלי הסכם הגרעין. הוא ניהל עליו משא ומתן מאחורי גבה של ישראל. הוא מכיר היטב את ישראל אבל מאוד מזוהה עם ההסכם. זה יהיה מאתגר. אסור לנו להיות שאננים", אומר אורן. "ישראל חייבת להיות בקשר עם הממשל החדש, וגם לפרסם, מה שלא קרה מעולם, איך נראה בעיניה הסכם טוב. העובדה שישראל מעולם לא פירטה על כך, היא שאפשרה לאובמה בזמנו לומר שאף הסכם לא יהיה טוב מספיק בעיניה של ישראל".


The post מזכיר המדינה של ביידן: יהודי, תומך ישראל ופרגמטיסט appeared first on מקור ראשון.


מחבר: nachumw | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/59 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: