פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
26/11/2020 5:17

הרשויות הערביות: אין אצלנו אכיפה משטרתית של הבידוד

על רקע העלייה בתחלואה במגזר הערבי טוענים ברשויות הערביות כי המשטרה לא עושה די כדי לאכוף את חובת הבידוד על השבים מחו"ל, ועל ה"מצפצפים" על ההנחיות שמביאים להתפרצויות החוזרות של הנגיף. "המדינה והמשטרה צריכות לדאוג שאנשים שאמורים להיות בבידוד באמת ייכנסו אליו", אומר מוהנס עבד אל חלים, ראש מועצת הכפר מנדא שבצפון. הוא דורש מהמשטרה לגלות נוכחות ולקנוס את מפרי החוק ומפיצי המחלות. "הם צריכים לבדוק שאנשים מקפידים על בידוד אפילו כמה פעמים ביום ולא רק פעם אחת בשבוע או שבועיים, אם בכלל. שיישאו באחריות".


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– אפקט עבאס: פירוק הרשימה המשותפת קרוב מתמיד

– הפגישה הלילית של נתניהו בסעודיה היא קצה הקרחון

– האלגוריתם שניצח את הקורונה


גם השבוע ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל האריכה מגבלות קיימות והטילה חדשות על יישובים ערביים נוספים שהפכו לכתומים, על פי מתווה הרמזור, ועלולים להפוך לאדומים. כך למשל על נצרת – העיר הערבית הגדולה ביותר – ועוספיה הוטל סגר ביום שבת האחרון והוחלט להאריך את המגבלות בעוד כמה ימים, בשל זינוק בנתוני התחלואה בהן. בנוסף, הוכרזו שכונות מספר 42 ו-43 בכסייפה, שכונה מספר 1 בחורה, והיישובים ריינה ומג'ד אל כרום כאזור מוגבל.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 0/11/08783662-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
יישובים ערביים נוספים שהפכו לכתומים ועלולים להפוך לאדומים. צילום: EPA

בשבועות האחרונים העלייה בתחלואה בחברה הערבית הינה הגבוהה ביותר – כחמישים אחוזים מהנדבקים החדשים מגיעים מהיישובים הערביים. בכפר מנדא למשל, אחוז הבדיקות החיוביות בשבוע האחרון עמד על קרוב ל-13, וביישוב טוענים כי מקור כל התחלואה הוא בשבים מטורקיה. "לצערי הרב מה שהעלה את אחוז הנדבקים אלו אנשים שחזרו מטיול בטורקיה", מסביר אל-חלים. "בגלל שלכמה משפחות בא לטייל בטורקיה הם מכניסים את כל היישוב לתסבוכת הזאת", הוא מאשים. "יש לנו משפחות עניות, ואנחנו גם רוצים שהבנים שלנו ילמדו בבתי הספר, שהיישוב יחזור לשגרה היום יומית שהייתה לפני הקורונה ושאנשים יפתחו את העסקים שלהם. ממרץ אנחנו סובלים ככה.


"אנחנו רוצים שהיישוב יהיה ירוק אבל רמת האכיפה שאנחנו רואים והמעקב אחרי מי שמחוייב בבידוד כמעט ולא קיימים. הרוב משאירים את הטלפון שלהם בבית והולכים ומסתובבים. אני לא רוצה להגיד שהם פגעו באלפים, אבל בזמן שהם חוזרים מהטיול בטורקיה הם פוגעים באבא, באחות ובאמא, האנשים הכי קרובים. כמה חלו בגלל שהם הפרו את חוק הבידוד".


אל-חלים הסביר כי "הקמנו מרכז שליטה למאבק בקורונה ביישוב. אבל לי, כרשות מקומית, אין איך לאכוף ואין לי אפשרות לתת קנסות או להיכנס לבתים של אנשים שחייבים בידוד. אנחנו מתקשרים יום יום אל המבודדים אבל זה לא מספיק. אנחנו צריכים כאן אכיפה. כשתהיה אכיפה ואנשים ייראו שמי שמקל ראש בעניין הבידוד מקבל קנס אז האחרים יירתעו. כשיראו קנסות וכתבי אישום הם יבינו שזה משהו פלילי ומסכן אנשים".


The post הרשויות הערביות: אין אצלנו אכיפה משטרתית של הבידוד appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Rina Nakonechny | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/71 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: