פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
15/12/2020 10:20

שאשא-ביטון חוברת לגדעון סער: "שותפות מתוך מחויבות לפוליטיקה אמיצה"

אישה, אמא, ימנית, ליכודניקית, מזרחית, מהפריפריה: ח"כ יפעת שאשא-ביטון עונה על כל הפרמטרים כדי להפוך למועמדת מחוזרת על ידי המפלגות השונות לשיבוץ ברשימתן. מה הוביל אותה בסוף ללכת דווקא עם גדעון סער לתנועתו החדשה?


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– כמדי שנה ידונו באו"ם בשורת החלטות גינוי נגד ישראל

– האח הגדול: האבולוציה ההפוכה של תוכניות הריאליטי

– חמאס לא ישחרר את הנעדרים תמורת חיסונים


שאשא-ביטון שהתאחדה בבחירות האחרונות כסיעת יחיד מטעם "כולנו" עם מפלגת הליכוד, הביעה בחצי השנה האחרונה עמדות עצמאיות נגדה. ועדת הקורונה בראשותה הפכה לבמה להתנגח בממשלה ובמשרד הבריאות, ללא שום סמכויות וכוח. כך למשל, מתוך 11 החלטות ממשלה שהובאו לאישור הוועדה היא דחתה שבע, ובכך הצליחה לסחוף אחריה את הציבור כנאבקת על זכויותיו מול תקנות שנחשבו כדורסניות בעיניה. בפועל היא הואשמה בטרפוד הצעות שונות שהקשו על המלחמה בנגיף, ובליכוד דרשו אז להדיחה מתפקידה. סירוב מצד כחול לבן הקפיא את המהלך והיא נשארה עם ועדה מרוקנת מתוכן.





כעת נרקמת עסקה בין הליכוד וכחול לבן להדחת צבי האוזר ושאשא-ביטון מוועדות חוץ וביטחון וקורונה, בהתאמה, וכך להשיג רוב בוועדת הכנסת. יו"ר סיעת הליכוד כבר הודיע שיכריז עליה כפורשת. כלומר: לא מגיע לה מימון מפלגות ובבחירות הבאות לא יהיה באפשרותה להתמודד ברשימה שאפילו חלק ממנה הוא סיעה קיימת, כמו למשל במקרה של ריצה משותפת עם "דרך ארץ", אלא אם השלושה יוותרו על הפלטפורמה הנוכחית ויצטרפו למפלגה חדשה.


כשהתרעומת עליה מצד הבכירים בליכוד הפכה ליומיומית ומעמדה נדחק, הבינה ביטון שאין לה יותר מקום בסיעה, וששותפות כזאת עם הליכוד לא תחזור על עצמה והחלה לחפש את הפלטפורמה הבאה. במוצאי השבת התייחס סער לאפשרות ששאשא-ביטון תצטרף למפלגתו ואמר: "היא אישה רצינית, איכותית ופרלמנטרית מעולה, אבל עדיין אין סיכום". במקביל המו"מ מול ימינה שהתקיים גם הוא בימים האחרונים לא הבשיל לכדי מהלך. הוצע לה המקום הרביעי לאחר בנט, שקד וסמוטריץ' ואילו ב"התקווה החדשה" היא קיבלה את המקום השני עם שותפות בהנהגת התנועה, סמכויות לקביעת המצע ובחירת מועמדים לרשימה לכנסת. במילים אחרות, סער יכול לשלם יותר מבנט ועשה זאת עם צ'ק שמן.


כרזה רשמית על החיבור בין השניים

בין שאשא-ביטון וסער היכרות ארוכה. "השותפות שלי ושל גדעון באה מתוך מחויבות לפוליטיקה של שקיפות, מקצועיות ואחדות, פוליטיקה אמיצה תוך השמעת קולו של הציבור תמיד", כתבה מוקדם יותר בהודעה לתקשורת על המהלך. במערכת הפוליטית כבר כינו את הרשימה המתגבשת "ליכוד ב'", וכעת היא קיבלה את התואר "כולנו ב'" עם העלאת שמותיהם של הלשעברים רועי פולקמן ומירב בין ארי, כך לפי דיווח של העיתונאי חיים לוינסון.


"‏מפלגת 'כולנו' הייתה הבלם שחסם כל תיקון במערכת המשפט", תקף חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'. "המקום המרכזי שתופסים בכיריה במפלגת סער בצירוף הסיסמאות שלו ושל הנדל על 'ימין ממלכתי', מלמדים שזו הולכת להיות מפלגת שומרי הסף של כנופיית שלטון החוק. לאנשי ימין אסור להצביע להם", הוא טען. עוד מוקדם לקבוע, אך ברור שלשם מכוון קמפיין ימינה וב"התקווה החדשה" יתבקשו לתת לכך תשובות.


סער מבקש לבנות את רשימתו, שעודנה בתחילת דרכה, על בסיס ח"כים בעבר ובהווה כששאשא-ביטון היא הסנונית הראשונה.


The post שאשא-ביטון חוברת לגדעון סער: "שותפות מתוך מחויבות לפוליטיקה אמיצה" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Rina Nakonechny | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 2/82 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: