פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
24/12/2020 11:25

השתוללות בלוד: העירייה הרסה מבנה ערבי, שמונה מכוניות של יהודים הוצתו

התעקשותה של עיריית לוד לפעול נגד בנייה לא חוקית בעיר, גררה אור ליום אתמול תגובה אלימה במיוחד: הצתה של 11 כלי רכב, ובהם שלוש משאיות של העירייה.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– החרדים שיצאו בשאלה מקבלים עזרה מכיוון מפתיע


– "דקירה בוגדנית בעם הפלסטיני": הנייה זועם על מרוקו

– הרשת סוערת: האם ראש המועצה העמיד פנים שהתחסן?


הדיווח על ההצתה התקבל בשעה עשר בערב. לשירותי הכבאות וההצלה נמסר על כמה מכוניות בוערות מתחת לבניין מגורים ברחוב חידקל בשכונת גני אביב. ארבעה צוותי כיבוי חשו למקום. שעה לאחר מכן נקראו לוחמי האש אל זירה אחרת ברחוב מיכה רייסר בעיר, שם בערו שלוש משאיות. בשעה אחת לפנות בוקר הם הוזנקו לכבות אש שאחזה בשש מכוניות ברחוב הציפורן בשכונת נווה נוף. אדם אחד נפגע משאיפת עשן ופונה לבית החולים.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-15.41.25-750x422.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
המכוניות לאחר ההצתה. צילום: דוברות כבאות והצלה

"באחת בלילה שמענו המולת רחוב. לא התייחסנו אליה, וגם לא אל הפיצוצים והסירנות שנשמעו אחר כך. אנחנו פשוט רגילים לקולות האלה", סיפרה חני לוז, תושבת רחוב הציפורן. "רק כשפתחתי את קבוצת הוואטסאפ השכונתית הבנתי שכלי רכב בחניה של הבניין שלנו בוערים. אלה מראות לא נעימים שעלולים להתפתח לאירוע גרוע בהרבה. קצת רוח והבניין כולו היה עולה בלהבות".


בעירייה משוכנעים שההצתה היא פעולת "תג מחיר" בעלת אופי לאומני בעקבות הריסת מבנה בלתי חוקי השבוע בשכונה הערבית בעיר, פרדס שניר, ובכלל בעקבות פעילות מואצת לאחרונה לאכיפת חוקי הבנייה במגזר הערבי. בהקשר הזה מציינים שם שכל המכוניות שהוצתו היו בבעלות יהודית.


ראש העיר יאיר רביבו הכריז אתמול על "אווירת חירום", כחלק מ"מאבק עיקש, נחוש וחסר פשרות" שהוא מוביל, לדבריו, נגד הבנייה הבלתי חוקית בעיר ונגד תופעת קרבות הירי והחזקת הנשק הבלתי חוקי על ידי תושבים ערבים בעיר. "אנחנו מצפים שהשב"כ ייכנס לעובי הקורה, כי המשטרה לא מסוגלת להשתלט לבד על האירוע הזה", אמר רביבו. "הפשיעה במגזר הערבי היא איום אסטרטגי על קיומה של מדינת ישראל, זה לא יכול להישאר בטיפול ברמה המקומית. אני גם מקווה שהממשלה תיישם את המלצות הוועדה בראשות ח"כ מנסור עבאס למאבק בפשיעה המשתוללת במגזר הערבי".


רביבו אומר שייאבק משפטית על כך שההצתה תוכרז כפשע על רקע לאומני, כדי שהמשפחות שנפגעו יוכלו לקבל פיצוי ממס רכוש. בינתיים בוחנים בעירייה כיצד להילחם בתופעת הפשיעה החמורה. אחת הדרכים הנבחנות היא להפסיק את מתן שירותי העירייה למשפחות המעורבות באירועי ירי או בבנייה בלתי חוקית.


במשטרה, לעומת זאת, נזהרים מלאמץ את החשדות של רביבו כל עוד החקירה לא הסתיימה. ההתמהמהות מכעיסה תושבים רבים, ובהם פעיל הציבור מאיר ליוש, תושב לוד זה שבע שנים. מדי כמה שבועות מעדכן ליוש את עוקביו ברשתות החברתיות על ירי תועה שפגע בבתי תושבים יהודים בעיר, כתוצאה מקרבות ירי בין חמולות ומשפחות פשע ערביות. "לוד מעולם לא הפסיקה להיות עיר שמרכזת אליה פשע, שמגיע מהאוכלוסייה הערבית", אמר אתמול. "עד כה חוו התושבים בעיר 'רק' ניקוב צמיגים של מכוניותיהם ושבירת מראות, אבל אירועי שלשום הם עליית מדרגה מדאיגה. אדם נורמטיבי לא רוצה לחיות במקום שאנשים מנסים להרוג זה את זה. אנחנו מקווים שגורמי האכיפה יעשו הכול כדי לשים סוף לתופעות הללו ונוכל לחיות בשקט ובבטחה".


מהמשטרה נמסר לנו: "אנו רואים בחומרה את אירועי האלימות, ובעקבותיהם נפתחו במשטרה חקירות המתנהלות בימים אלו ביסודיות ובמקצועיות. לצד הפעלת מגוון כוחות שיטור ושימוש באמצעים, בעיר פועלת מפקדה משימתית ייעודית הכוללת מגוון כוחות שיטור שנאבקים בפשיעה ובפושעים, ועורכים גם פעילות הסברה ומניעה מול הקהילה. נמשיך בכל הפעולות הנדרשות כדי למצות את הדין עם המעורבים ולפעול למען שלום הציבור וביטחונו".


The post השתוללות בלוד: העירייה הרסה מבנה ערבי, שמונה מכוניות של יהודים הוצתו appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Elchanan Speiser | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 3/53 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: