פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
26/12/2020 23:01

"עד מתי נבלע את הדרדרות השיח?" הציונות הדתית נחתה בבלפור

לפני שלושה שבועות הגיעו בודדים חובשי כיפות סרוגות להפגנות מול בית ראש הממשלה בבלפור בפעם הראשונה. בפעם השנייה, יום שישי האחרון, הם כבר הוזמנו לנאום בהפגנה תחת הכותרת "גם הציונות הדתית רוצה שינוי".


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– סוף ידוע מראש: קיצור תולדות הכנסת ה־23


– השתוללות בלוד: העירייה הרסה מבנה ערבי, שמונה מכוניות של יהודים הוצתו

– גם החרדים הקיצונים מבינים: הרכבת יצאה מהתחנה


הם מונים בסך הכול 30 איש בקבוצת ווטסאפ ועוד אלף חברים בקבוצת פייסבוק. אל ההפגנה הגיעו 50 איש. בין היתר הם מגיעים מהיישובים מחולה, נחושה, קדומים, אפרת והושעיה. "יש כאלו בקבוצה שלא מוכנים לדרוך בבלפור, זה קו אדום. אני גם לא מזדהה עם חלק גדול שמתייצב פה, אבל בסוף רב המשותף", אומר לנו מתן ברזילי, מראשי קבוצת "ימין בראש אחר".





https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2020/12/ימין-בראש-אחר-2-750x563.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
שלט של "ימין בראש אחר" בבלפור. צילום: עטרה גרמן

"אנחנו אנשי ימין שלא מתייבשים שאנחנו ימין, לא מוכנים לחתום לאף ראש ממשלה שאנחנו בכיס שלו ונתמוך בו אוטומטית. קשה לי עם הביטוי 'בלפור'. גם עם המילה 'לך' אנחנו לא מזדהים, 'משפחת פשע?' אנחנו לא בביטויים האלו בכלל".


גם ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) הגיע להפגנה כחלק מהקבוצה. "הוקדשה כאן הבמה היום לציונות הדתית, אני אומר את זה בכאב, אולי גם בגאווה", נאם שם. "אני גאה להיות שייך גם היום לציונות הדתית. הילדים והנכדים שלי מתחנכים בתוך הציונות הדתית לשמחתי, אבל לצערי משנה לשנה יש יותר מה לתקן".


שטרן קישר בין ההפגנה לצום עשרה בטבת, שחל באותו יום. "הצום ניצב על רצף ההיסטוריה שלנו – מחורבן בית ראשון ועד יום הקדיש הכללי אחרי השואה. כל מה שאתם עושים זה לוודא שלעולם לא נצטרך להוסיף עוד סיבות לצום, עוד סיבות לאבל לאומי".


צילום: אריק סולטןhttps://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 1229200352004-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
ח"כ אלעזר שטרן. צילום: אריק סולטן

עד כה היה ניתן למצוא אותם פזורים בעיקר בכמה צמתים ברחבי הארץ, כולל ביהודה ושמרון. לטענתם, ראש הממשלה נתניהו מהווה כישלון מנהיגותי וערכי מובהק ומתמשך – במיוחד בתקופה האחרונה. הם סופגים על כך ביקורת קשה מצד שכניהם ובני משפחותיהם, וחלקם אף מודים שבסוף הם גם לא מצליחים לשכנע את סביבתם. "הימין חייב לעשות חשבון נפש. לא יכול להיות שרבנים, פוליטיקאים ומנהיגי ציבור מוכנים שמי שינהיג אותם מפצל ומשסה את חלקי החברה זה בזה. אנחנו לא מוכנים מוסרית להמשיך עם ההתנהלות השקרית", הוסיף ברזילי על הבמה.


"אף פעם לא הייתי כאן, אני מודה", פתחה הרבנית הדסה פרומן את נאומה שלה. "הבן שלי מקפיד להיות כאן כל מוצאי שבת אבל אני לא". היא הסבירה את הגעתה בהזדהות גמורה עם ערכי השמאל. "הקמתי במקביל ל'אין מצב' תנועה שמלווה את בלפור אבל בעצם אומרת 'יש אהבה'. אני לוקחת ברצינות את התפקיד של השמאל, שהרבה מאוד שנים נדחק לפינה ועכשיו הוא חזר לדרך".


https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2020/12/הרבנית-הדסה-פרומן-750x422.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
הרבנית הדסה פרומן בהפגנה. צילום: עטרה גרמן

על הציונות הדתית אמרה: "היא רוצה להוביל את העניין הדתי, הרוחני במדינה. היא לא של הדתיים, ברגע שהיא רק של הדתיים היא פספסה את עיקר המשמעות של ההוויה שלה כי היהדות יש לה המון גוונים. הציונות הדתית לא לאומית בגלל שהעניין הלאומי כולל את השמאל והימין, וגם את הערבים והבדואים. אנחנו צריכים לחזור לברית שהייתה כשהקמנו את המדינה. יש לנו הרבה שותפים לדרך בתנאי שנעזוב את ההגדרות האידיאולוגיות הישנות".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 0/12/08904962-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
מפגינים בבלפור במוצאי שבת. צילום: EPA

ברזילי בחור צעיר, חובש כיפת בנט, תושב נחושה. הוא מדבר בפנים נעימות אך בטון חריף. "חודש לפני הבחירות הוא (נתניהו; ע"ג) מבטיח סיפוח ובימין אוכלים את זה ובולעים את זה ולא מבינים את שכול הימין אידיוטים שימושיים בידיים של נתניהו. בימין הולכים אחריו כמו עכברים אחרי חלילן, שטובעים בסוף בנהר".


"איפה הימין? עד מתי נבלע את ההתבהמות הציבורית וההתדרדרות של השיח? מה שהכי גרוע, שנתניהו יצר אצלנו בתוך הימין את התחושה אי אפשר בלעדיו שהוא המדינה, תודעה שהוא מגן ישראל, הוא לבדו יביא את השלום, יביס את האיראנים , ינצח את הקורונה והוא המלך. גרם לו לשכוח שיש במדינה אנשים טובים, שאוהבים אותה ומוכנים למסור לה את הנפש ולא את כל הדברים הטובים במדינה הזאת הוא צריך לנכס לעצמו".


The post "עד מתי נבלע את הדרדרות השיח?" הציונות הדתית נחתה בבלפור appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Elchanan Speiser | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 2/59 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: