פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
30/12/2020 4:55

תרגיל המטכ"ל של חמאס: הרווח כולו של צה"ל

במשך שעות ישבו בכירי, מפקדי וחיילי הבור בפיקוד הדרום והתמוגגו מהמראות ששודרו מרצועת עזה. זה שנים שהם יושבים ימים ולילות ובדרכים יצירתיות אוספים מודיעין יקר ערך על מעלליהם של ארגוני הטרור ברצועת עזה, חמאס והג'יהאד האסלמי הפלסטיני. והנה, לאור היום ובצורה הכי גלויה שיש, הם זכו למופע ראווה שנקרא בפי ארגוני הטרור "תרגיל מטכ"לי".


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– מעגל הקסמים של הנוער: סגר, בדידות, נשירה מהלימודים

– הנאומים הפוליטיים הבהירו: די לתחפושת של מפלגת מרכז

– מענק קורונה: הרשות תשלם למחבלים מספר חודשים מראש


ומה שהם ראו שם: כ-500 פעילים משני הארגונים שעשו הצגה לתושבי הרצועה. כחלק מההופעה הם שיגרו קרוב ל-20 רקטות לים, הציגו לראווה את היחידות המיוחדות בתרגילי פשיטה על טנקים ומוצבים בגבול הרצועה, הראו את היערכותם לחטיפת חיילים, את איבזור הצוללנים וכישורי הצלילה שלהם, את פגיעות הצלפים המדויקות (לחמאס יש צלפים מעולים) וכמובן, הופעה של יחידת חופרי המנהרות – הגיבורים הלאומיים שרצו לשדר "אנחנו עדיין עובדים חיוניים".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 12/AFP_8XW46L-750x493.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
מחבלי חמאס וגא"פ מתרגלים חטיפת חייל. צילום: AFP

לא רק תצוגות תכלית ראו בבור בפיקוד הדרום, אלא גם מסרים בין השורות, ושני דברים חשובים הם למדו מכך: הראשון – מתעופת כלי הטייס הבלתי מאוישים שהשתתפו ניתן ללמוד לא מעט על היכולות שחמאס פיתח בשנים האחרונות. השני – כרזת ענק עם תמונתו של קאסם סולימני האיראני, המממן הראשי של ארגוני הטרור בעזה ומי שבימים אלו מציינים שנה לחיסולו, שאין טוב יותר ומכבד יותר מלהקדיש לו את התרגיל הזה. על רקע הדיווחים של הנעת כלי מלחמה למפרץ המיוחסים לישראל ולצבא ארצות הברית, בעזה רומזים כי הצבא הקטן ששולט ברצועה ערוך ומוכן לפקודת טהרן. היה והאמריקנים, יחד עם הישראלים, יבחרו ברגעי כהונתו האחרונים של דונלד טראמפ לתקוף באיראן, תדע ישראל כי תצוגת התכלית הזו תתהפך עליה.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 0/12/08909245-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
צוללנים של חמאס בתרגיל מטכ"לי. צילום: EPA

בניגוד לדעת פרשנים, הייתה זו תצוגה תודעתית שלא כוונה לישראל, אלא לתושבי הרצועה. בחמאס יודעים היטב שאין להם כלים להתמודד עם צה״ל. אם לפני שש שנים היו ברשותם פצצות מרגמה שהרגו לוחמים בשטחי הכינוס ומנהרות חודרות ומאיימות שגם הניבו להם הישגים, צה״ל של היום גדע ונישל אותם מהיכולות האלו. כיפת ברזל יכולה להתמודד עם פצמ"רים והמכשול (גדר תת קרקעית עם חיישנים, נ"א) סגר את סיפור המנהרות. התחמושת העיקרית שנשארה לחמאס הן הרקטות, עימן יכולה ישראל להתמודד בקלות.


צה"ל של היום, בהתנהלותו מול ארגוני הטרור ברצועה, יכול לחסוך לעצמו את הצורך בכניסה קרקעית לשם, בשל היכולת להגיב מהאוויר, ובחמאס ובגא"פ מודעים לכך היטב.


The post תרגיל המטכ"ל של חמאס: הרווח כולו של צה"ל appeared first on מקור ראשון.


מחבר: avigailz | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/49 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: