פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
30/12/2020 6:31

"לוקח פסק זמן ושוקל את המשך דרכי": אשכנזי עוזב את גנץ

שנה ועשרה חודשים אחרי שהצטרף למיזם "כחול לבן" הכושל, הודיע שר החוץ גבי אשכנזי כי הוא לוקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים, אך לא סגר את הדלת בפני האפשרות שישוב, עוד במערכת הבחירות הנוכחית. יש לו 35 יום עד סגירת הרשימות להחליט על כך.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– תרגיל המטכ"ל של חמאס: הרווח כולו של צה"ל

– ההתנגדות הוסרה: ישראל הצטרפה לפורום הגז האזורי

– "רעיון חיוני": נבחרת הדתיות של כחול לבן מתפזרת


אשכנזי נועד השבוע עם יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ והודיע לו כי אין בכוונתו להתמודד במערכת הבחירות הקרובה במסגרת המפלגה. בניגוד לניסנקורן, שנטש את הספינה הטובעת והתבקש להיפרד מתיק המשפטים, החליטו השניים כי אשכנזי ימשיך לכהן בתפקיד שר החוץ עד להרכבת הממשלה הבאה. "אשאר בתפקידי במשרד החוץ ככל שאדרש", הוא אמר.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 12/AFP_8RJ877-750x504.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
גבי אשכנזי. צילום: AFP

מניסיון הבחירות לכנסת ה-21, זה יכול לארוך חצי שנה ואפילו יותר. אם אין מי מהמועמדים שיצליח להרכיב ממשלה, הכנסת תצא שוב לבחירות, הממשלה לא תשתנה ואשכנזי יוכל להמשיך ולכהן בתפקידו, גם במקרה שכחול לבן לא תיכנס לכנסת. זה לא דבר של מה בכך.


אשכנזי, 66, הגיע לכחול לבן רק לאחר האיחוד עם לפיד ויעלון – זה היה התנאי שלו. חודשים ספורים לאחר מכן הוא פירק את השותפות עליה עמל ארוכות. הוא סירב להתלכלך פומבית בכל מיני תרגילים פוליטיים, פחד מראיונות וברר אותם בקפידה, אולי בשל החשש מתיבת הפנדורה שתיפתח סביבו. אשכנזי היה רמטכ"ל מוערך, אך בפוליטיקה תדמיתו הלכה ונשחקה.


את הקפיצה למים הפוליטיים הסביר אשכנזי בהבטחה, שלא התממשה, להחליף את נתניהו. "כחול לבן הציבה אלטרנטיבה שלטונית לבנימין נתניהו, והחלטנו להשפיע מבפנים מתוך שיקול של אחריות לאומית. כך פעלתי כל חיי וכך אמשיך לפעול. בכל מקום בו היה סיכון על המדינה או סיכון עליי – בחרתי לקחת את הסיכון עליי".


אשכנזי, איש שמאל, לא מצא את עצמו במפלגת המרכז שפנתה ימינה. לדבריו, "שינוי השיח מסיפוח השטחים, הוא שפתח את חלון ההזדמנויות להסכמי השלום ויחד מנענו כל ניסיון להרפתקאות מדיניות ומשפטיות".


"אני לוקח פסק זמן ושוקל את המשך דרכי", אמר אשכנזי על פרישתו מהתמודדות חוזרת במסגרת כחול לבן. הוא כינה את גנץ "ידידי ושותפי לדרך" ואיחל לו הצלחה כמענטש אמיתי בהובלת המפלגה בבחירות הקרובות.


The post "לוקח פסק זמן ושוקל את המשך דרכי": אשכנזי עוזב את גנץ appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Rina Nakonechny | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 2/47 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: