פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
3/1/2021 6:03

"שישה שריונים על 40 מנדטים, זה היעד שלי"

קווים מקבילים עברו בשבוע האחרון בין הליכוד והעבודה. בשתי המפלגות שנוסדו לפני כ-50 שנה על יסודות הבחירה הדמוקרטית, מנהלים ח"כים מהרשימה מאבק נגד השינויים שהיו"ר, ראש הממשלה נתניהו או עמיר פרץ, דורשים לקראת הבחירות לכנסת, במסגרתם הם מבקשים לבטל או לשנות משמעותית את הליך בחירת המועמדים לכנסת.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

דעה: לדרך אין משמעות, יחי המנהיג: עידן הפוליטיקה האישית


– ילדי הדממה: דור הקורונה מבקש שגרה

– לראשונה בעולם: מנתחים ישראלים השתמשו במשקפי "מציאות רבודה"


למרות ההתנגדות מצד גורמים בתנועה, מזכירות הליכוד אישרה אמש (שבת) להעניק לנתניהו שישה שריונים ולבטל את הפריימריז, ובכך להקפיא, שוב, את הרשימה לקראת הבחירות לכנסת ה-24. בדיון שהתקיים הבוקר בבית הדין של הליכוד, בבקשה לבטל את השריונים שהוענקו לנתניהו, טען הח"כ הטרי והעותר שבח שטרן כי "למרות שאף אחד לא הצטרף אלי לעתירה, יש 25 חברי כנסת שמתפללים להצלחתי בעתירה של השריונים".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 12/AFP_8WC8EM-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
נתניהו. צילום: AFP

הוכחה לדבריו ניתן להביא מהבחירות לכנסת ה-23, אז הצטרפו לעתירה זהה כמה חברי כנסת מטעם הליכוד נגד צירוף מפלגת כולנו, אך זו נדחתה על הסף. היציאה של הח"כים נגד בקשת נתניהו פגעה בהם פנים-מפלגתית ובטח לא הועילה למעמדם, זו גם הסיבה שכעת עתר רק ח"כ אחד וכל היתר שומרים על שתיקה.


אבל הנוכחות שלהם הורגשה היטב. במהלך הדיון שנערך בזום נצפו השר אמיר אוחנה והח"כיות קרן ברק ומטי יוגב. נתניהו אגב מציג זאת כדיל לח"כים: היעדר מחנה סער מהרשימה מקדם כל ח"כ ב-3-4 מקומות, כך שמבחינתם זה רווח. מצד שני, השריונים לטובת נתניהו באים על חשבון הח"כים בעשירייה השלישית של הליכוד שכאמור מביעים על כך מורת רוח קלה, מאחר והם מקודמים במשבצת אחת בלבד.


עו"ד איציק בם, חבר בית הדין של הליכוד, העלה בדיון הצעת פשרה במסגרתה ייערך פריימריז במרכז בלבד. לדבריו, זהו "צעד הרבה פחות קיצוני מלבטל את הפריימריז בכלל", אך גם ההצעה הזו נפסלה.


האזינו להקלטה של נתניהו:




בהקלטה שהגיעה לידי מקור ראשון, נשמע נתניהו מסביר לחברי בית הדין של הליכוד את חשיבות השריונים: "אתמול העלו חברי מזכירות הליכוד מה צריך לעשות כדי שיהיו לנו עוד קולות. הם אמרו לי: אתה צריך לדאוג שיהיה נציג לצעירים, נציג לעסקים, נציג לנשים, נציג לערבים, נציג ליו"ש, נציג לחרדים חדשים ועוד שמות ספציפיים שאנשים מעלים", אמר ראש הממשלה והוסיף, "כמובן שכולם צריכים להיות אנשי ימין, אנחנו צריכים להבטיח את זה. יש כאן שישה שריונים על 40 מנדטים, כי זה היעד שלי".


"אנחנו נעמוד בפני תחרות על הסקטורים או הגורמים שאנחנו רוצים, מול יריבים שאני לא מזלזל בהם", המשיך נתניהו ובכך רמז לתקווה חדשה וימינה. "הם יכולים להציע חופשי לאנשים. נניח שיגיע הנציג הטוב ביותר שיוכל למשוך קולות ואני רוצה להביא אותו, ואני אומר לו שהוא צריך לעבור תהליך, מי יבוא? אף אחד לא יבוא כשמציעים לו מקום שני, שלישי או רביעי ברשימה". נתניהו מכנה זאת "אבסורד" וטוען כי זה המוקש להגדלת המנדטים. נתניהו הבהיר כי יגישו בליכוד את הרשימה הסופית ברגע האחרון כדי "למנוע מול היריבים את הטקטיקה שאנחנו צריכים".


צילום: יהודה פרץhttps://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... _201913_44_02-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
עמיר פרץ בפריימריז של מפלגת העבודה. צילום: יהודה פרץ

במקביל לביטול הפריימריז בליכוד, מפלגה אחרת דווקא כן תקיים בחירות לרשימה וליו"ר, בניגוד להחלטה קודמת. בית המשפט המחוזי בתל אביב הפך הבוקר את החלטת ועידת מפלגת העבודה, והורה לערוך פריימריז ליו"ר ולרשימה בקרב כ-60 אלף מתפקדי המפלגה ולא מבין 3,700 חברי המרכז בלבד. זהו ניצחון לח"כ מרב מיכאלי שהגישה את העתירה, שמייד לאחר פרסום ההחלטה מיהרה להכריז על מועמדותה לראשות המפלגה. "פרץ ושמולי ניסו לבצע מחטף. הם נכשלו, הדמוקרטיה ניצחה", מסרה. ממפלגת העבודה נמסר: " פסק הדין יילמד ותתקבל החלטה בהמשך". סביר להניח שיוגש ערעור.


למעשה, ההחלטה תוקעת טריז גם בדרכו של פרץ להגשים את חלום נשיאות המדינה. פרץ תכנן להעמיד בראשות המפלגה אדם אחר, בתמורה להרצתו לבית הנשיא.


The post "שישה שריונים על 40 מנדטים, זה היעד שלי" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: nachumw | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 2/64 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: